goedkope tablet voor moederdag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xxxlottie

goedkope tablet voor moederdag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 12:15

Ik dacht eraan om voor mijn moeder voor moederdag een tablet te kopen, niet een hele grote en liever ook niet al te duur. Sinds kort is ze weer ziek en moet binnenkort wat operaties en ziekenhuisbezoeken ondergaan. Nou leek het mij leuk als ze dan in een ziekenhuis ligt en niks te doen heeft een tablet te hebben... Nou mij vraag: Weten jullie een goede tablet? Niet te duur maar wel eentje die langer dan een maand mee gaat om het zo te zeggen. :+
Op een rijtje:
- niet te duur, maximaal 120 euro ongeveer.
- goede kwaliteit
- niet te moeilijk! (mijn moeder is niet zo technisch)
- wat verder nog belangrijk is... kan zo niks bedenken. Suggesties?
Laatst bijgewerkt door xxxlottie op 02-05-14 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

IlovePuk

Re: goedkope tablet voor moederdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:17

Wat is jouw budget ongeveer?
Dan hebben we ongeveer een richting :)

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 12:21

IlovePuk schreef:
Wat is jouw budget ongeveer?
Dan hebben we ongeveer een richting :)

ochja, helemaal vergeten.. haha, ik dacht rond de 120 euro maximaal? zit een beetje schuiving in.. ik heb ze ook gezien van 70 euro e.d. maar heb dus geen idee of die wel goed zijn..

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:25

Ik zou dan net wat meer uitgeven en dan voor een samsung tab 3 7inch gaan. Die goedkopere gaan vaak toch sneller kapot. Mijn ervaring :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:25

Dan zou ik niet aan een tablet beginnen, de goedkope versies lopen toch vrij vaak tegen problemen aan. :j

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 12:30

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:30

Wij hebben een lenovo, kost rond de 170 en we zijn er erg tevreden mee...

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:33

Ik zie dat ie nu afgeprijsd is. Maar die bedoel ik.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:35

Die samsung Tab 3 is wel een goede :j

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:35

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:37

Je kan voor een samsung tablet gaan, maar mijn voorkeur zou een Ipad zijn. Maar dat kost toch wel wat meer.

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:39

ik heb de acer iconia a1 149 bij saturn en die bevalt heel goed en een hoesje is te koop bij bol.com voor 28 euro

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 12:40

xxelviraxx schreef:
Ik zie dat ie nu afgeprijsd is. Maar die bedoel ik.

haha dat komt dan mooi uit dat ie afgeprijsd is!

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:44

Mediamarkt heeft cashback actie op samsung

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:46

Kijk op mp.
Staan zat nieuwe op.
Ik heb mijn samsung tab 3 ook van mp.
100 euro en nog nieuw in doos.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:49

Ik zou of voor een samsung tab gaan, of voor een Ipad. De Ipads zijn duurder natuurlijk, maar wel meer 'foolproof' dan android tablets is mijn ervaring. Zelfs mijn a-technische moeder kan omgaan met iOS, terwijl ze niks snapte van android! Ik zie dat er bij mij in de omgeving fatsoenlijke Ipad 1's aangeboden worden vanaf 100 euro. Misschien is dat iets?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:58

Ik heb geen goede ervaring met goedkope tablets. Net als met telefoons. Goedkopere apparaten werken vaak niet zo goed, aanraak scherm niet gevoelig genoeg. Apps starten niet snel genoeg etc.

Zelf hebben wij daarom een iPad mini, toch niet zo heel duur maar werkt wel echt heel goed!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:02

Mijn oudste zoontje had een goedkope tablet die erg traag was en snel vast liep.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:05

Ik was gister bij de Mediamarkt en zag een Samsung Tablet voor 210 euro waar je nu ook no 50 euro van terug kreeg. Samsung heeft een actie op t moment, 50 euro terug op je aankoop, misschien even online kijken bij Mediamarkt?

edit; al even gekeken en de prijs is 199 euro maar das na teruggave van 50 euro van Samsung
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 02-05-14 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:05

Heb toevallig zelf laatst onderzoek gedaan naar tablets om die te gebruiken om tv te kijken op mn slaapkamer. De Archos (goedkoop merk) heeft nu een goede lijn uitgebracht: Archos 97b Platinum. Het scherm is zó goed dat het te vergelijken is met het retinascherm van de peperdure ipads. En toch is de prijs goed te doen: 195 bij de wehkamp. Dit is wel een 9,7 inch.

Zelf heb ik een asus nexus 7 inch en vooral met typen is dat een VEEL makkelijker formaat (daarom ben ik ook voor 7 inch gegaan. De nexus is een top-apparaat maar wel een stukje duurder (en deze viel dan nog in het 'simpele' segment)

EDIT: let wel op bij de 50,- terug aanbieding(en) dat er veel mensen zijn die klagen dat de 50,- erg moeilijk terug te verkrijgen is.

EDIT2: let op het interne geheugen, als dit niet veel is, is het handig als er nog een sd micro card in kan (maakt het wel vaak kostbaarder) en let op het scherm! Je wilt wel een capasitief scherm (net als de smartphone) en niet zo'n scherm dat je moet 'indrukken' resistief net als de tomtom bijv.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:08

Misschien niet zo voor de hand liggend: een Qware van Intertoys. Je moet wel de “duurdere” versie hebben. Even op de site van Intertoys kijken.

Als je moeder niet zo handig/technisch is zou ik er een keybord cover bij doen. Dan kan ze met een gewoon toetsenbordje typen. En evt een touchscreen pen. Zeker als je moeder geopereerd moet worden is ze misschien toch wat minder handig met aanraken en zo'n pen werkt dan toch wat nauwkeuriger.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:09

Kijk eens op marktplaats, staan er genoeg te koop!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:14

Marktplaats is een groot risico,zeker met de mensen van tegenwoordig die er soms opzitten en je bedonderen,niet doen dus.

Tablet zou ik zelf rustig kijken wat wil ze er op doen,is het spelletjes en mail kijk dan naar een goede voor dat, etc.

Bij een nieuwe zit ook garantie,vele malen beter als een 2e hands die mogelijk problemen heeft en je je geld dus weggegooid hebt want garantie of terugbrengen kan dan vaak niet.

Zelf heb ik een Asus, wel duurder als jouw budget, 250 euro,maar perfect voor wat ik wil. spelletjes,mail en kleine andere dingen. Ook heb ik garantie op deze, komt goed uit de test,heel helder mooi scherp beeld en nooit problemen ermee. Ook snel in gebruik en laden etc. Misschien wel hoop meer geld,maar misschien kan je wel kijken naar wat er mee gedaan word en kijken of er iets in je budget is? De goedkopere is de Qware,niet een bekent merk maar die heb ik 7 inch voor mijn zoontje om puzzeltjes enzo op te doen. Niet de snelste of mooiste beeld,maar voldoet aan de eisen voor hem.

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 22:16

Mioux schreef:
Marktplaats is een groot risico,zeker met de mensen van tegenwoordig die er soms opzitten en je bedonderen,niet doen dus.

Tablet zou ik zelf rustig kijken wat wil ze er op doen,is het spelletjes en mail kijk dan naar een goede voor dat, etc.

Bij een nieuwe zit ook garantie,vele malen beter als een 2e hands die mogelijk problemen heeft en je je geld dus weggegooid hebt want garantie of terugbrengen kan dan vaak niet.

Zelf heb ik een Asus, wel duurder als jouw budget, 250 euro,maar perfect voor wat ik wil. spelletjes,mail en kleine andere dingen. Ook heb ik garantie op deze, komt goed uit de test,heel helder mooi scherp beeld en nooit problemen ermee. Ook snel in gebruik en laden etc. Misschien wel hoop meer geld,maar misschien kan je wel kijken naar wat er mee gedaan word en kijken of er iets in je budget is? De goedkopere is de Qware,niet een bekent merk maar die heb ik 7 inch voor mijn zoontje om puzzeltjes enzo op te doen. Niet de snelste of mooiste beeld,maar voldoet aan de eisen voor hem.

ik vind zoiets ook griezelig via marktplaats... wie weet hebben ze er wel allerlei rare dingen opgezet of ´nieuw in doos´ oftewel een jaar oud...

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:19

Samsung tab 3 is afgeprijsd bij kruidvat voor 99 euro