Later woon ik in een groot, chique huis.
Later doe ik een job die ik graag doe en waar ik goed in ben.
Later krijg ik 1 of max. 2 kinderen, heb ik de beste hond ter wereld, zo'n beest wat altijd vrolijk is, slim en nooit in huis doet, en het beste paard ter wereld heb ik al.
Later komen we met de vriendinnen elke week samen om gezellig te keuvelen.
Later stà ik er en ben ik geslaagd in het leven.
Later wordt ik vooral gèèn ouwe zaag die overal over klaagt en die chronisch een 'paar' kilo's te zwaar is.
En nu, nu is het later...
Het huis, dat is er sinds kort! Al is het vèle malen kleiner dan in mijn dromen en bijlange zo chique niet.
Mijn paard heb ik ook nog steeds (en uiteraard is hij nog steeds het prachtigste paard ter wereld
).Maar die super toffe job? Goh nee, niet bepaald, al mag ik niet klagen want ik heb werk.
Wekelijks samen komen met de vriendinnen? Euh... echte vriendinnen, bestaat dat dan op die 2 na?
Ik sta wel in het leven, maar dan om rekeningen te betalen, mij overal aan de klok te moeten houden, lief lachen naar iedereen en vooral nooit zeggen dat het even niet gaat, om verplichtingen na te komen, om toerekenbaar te zijn. Rekeningen ZIJN duur, een huishouden IS zwaar, vele dingen WORDEN als vanzelfsprekend beschouwd, vakantie IS luxe, ik BEN 10kg te zwaar, de overheid IS 1 pot nat, ENZ...
Soms hoor ik mijzelf bezig en denk ik: ohnee! Het is zo ver. Ik ben een ouwe zaag geworden. Het type persoon waarvan jongeren denken: my God, ik hoop echt dat ik 'later' nooit zo ga worden. (Wacht maar!
)Is dat zo? Ben ik de enige die hier soms over nadenkt? Al bij al ben ik echt wel een gelukkig mens en heb ik bitter weinig om ècht over te klagen, dat besef ik maar al te goed. Maar van zodra ik over deze dingen ga nadenken, dan kom ik aan bij de essentie van het leven. Wat IS de essentie nu?
Ik zou zeggen neem de oorzaak van je klagen weg, maar dat zal niet zo makkelijk zijn 

. Het leven valt mij niet zwaar en het huishouden net zo goed niet.
't giet zoals 't giet en als 't niet giet dan giet 't niet.