Rabobank problemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Rabobank problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 14:07

Ik bankier al mijn hele leven bij de Rabobank maar ben nu wel zo teleurgesteld in ze dat ik het even van me af moet schrijven. De situatie is al volgt;

Begin april ben ik verhuisd naar een nieuw adres, op dezelfde dag ben ik op vakantie gegaan naar China.
Planning was om na de vakantie mijn verhuizing door te geven bij de bank.

In China bankpas kwijtgeraakt.

Teruggekomen thuis gelijk naar mijn nieuwe Rabo gegaan om dit op te lossen. Dit was op 22 april.
Daar aangekomen heel veel gedoe, want ik moet eerst naar de plaatselijke bank overgezet worden en dan pas kan de pas aangevraagd worden etc.
Afijn, Dat dus geregeld op 22 april, zij zouden de verhuizing in orde maken, 3 a 4 dagenen dan zou de pas aangevraagd worden.

Nu een week later ga ik er zelf achteraan bellen en blijkt dat er nog NIKS gebeurd is.

Punt is dat ik op 6 mei voor langere tijd naar Zuid Afrika vertrek en ik dan dus een bankpas nodig heb. Dit heb ik aangegeven bij de bank, ze wisten dus van de deadline af.

Nu is er nog NIKS gebeurd, geen verhuizing, geen passen aanvraag en zit ik dus met een groot probleem. Bij de Rabo kunnen ze niks doen want ja, procedures zus en systeem zo. Ik bankier inmiddels mijn hele leven bij deze bank maar fatsoenlijke service kunnen ze me niet verlenen.

Zelf heb ik klantenservice ervaring en ik weet dat sommige dingen soms gewoon echt niet mogelijk zijn. Maar hiervoor op zijn minst je excuses aanbieden en meedenken met het zoeken naar een oplossing voor iets dat jullie fout is, dat zou toch het minste moeten zijn? Een manager kon ik niet spreken, dat was niet mogelijk.

Klachten indienen kan alleen schriftelijk en dan gaan er 5 werkdagen over heen voor je reactie hebt.

Ik heb nu een rekening geopend bij een andere bank maar heb nog steeds mijn bankpas nodig voor ik over een week vertrek. Ik kan echt wel janken van frustratie ;(

MarjanB

Re: Rabobank problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:35

Oh lekker is dat! Heb je gevraagd aan de medewerker of je een leidinggevende kan spreken? En ook je oude bankkantoor even gebeld? Hoop dat je snel weer bij je rekening kan!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:44

De ING bank binnen stappen en daar een rekening openen, heb je direct een werkende pas en binnen een paar werkdagen een definitieve pas. Al je tegoeden bij de Rabobank overmaken naar je nieuwe ING rekening en de Rabo er in laten stikken verder ;)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:49

Mijn ervaring is dat elke bank gouden bergen beloofd tot je er klant bent ;). Vind wel dat je zelf de fout bent ingegaan door je verhuizing niet op tijd door te geven aan de rabobank maar een bepaalde mate van klantgerichtheid zou je toch wel mogen verwachten. Het schijnt ook van vestiging tot vestiging veel te schelen in service helaas. Voor zover ik weet moet je trouwens altijd tekenen voor een verhuizing van je rekening naar een andere vestiging, ik weet niet of je dat wel gedaan had?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 15:51

Ik wilde mn verhuizing wel eerder doorgeven maar dat kan bij de Rabo alleen door naar binnen te lopen bij je nieuwe vestiging en ivm vakantie en emigreer problemen was dat nog niet gebeurd.

Bij de ABN kon ik trouwens mn verhuizing online doorgeven. Heb daar nu een nieuwe rekening geopend! ING was dus nog sneller geweest lees ik nu, maar als het goed is heb ik mn ABN rekening dus wel op tijd binnen.

Hoor net van de Rabo dat er vorige week een fout is gemaakt met het invoeren van mn verhuisdatum, die stond op 25 mei en is dus pas vandaag n.a.v. mijn telefoontje gedaan. De situatie oplossen kunnen ze echter niet, ze kunnen alleen maar hopen dat het nu wel snel genoeg geregeld wordt. Fijn- bedankt...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:54

Een nieuwe bankpas heb je toch met een week?

Maar ik zeg ook: open een rekening bij een andere bank, die op tijd een pas levert, en zet álles over als je terug bent. Flikker de Rabobank er lekker uit. Die gaan wat service betreft heel hard achteruit. Heb het ook gedaan en ben maar wat blij met mijn nieuwe bank!!! Rabobank kon van mij stikken, toen ik na 35 jaar klant te zijn geweest alleen maar mocht betalen voor dingen die ik niet kreeg/geen gebruik van kon maken, maar als die dure dingen konden niet uit het pakket worden gehaald. Was er binnen 1 dag klaar mee, daar heb je dan 35 jaar lang je geld gebracht...

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 16:00

Ik weet precies hoe je je voelt, bij mij dus ook al 27 jaar klant maar dit kunnen ze niet regelen. Nieuwe rekening is geopend en de Rabo rekeningen gaan zsm dicht.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:17

Hier idem hoor, wordt knetter van de Rabobank. Heb dus ook recentelijk aanvraag gedaan om een ING rekening.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:22

Nou ligt niet per filiaal hoor, vind de service bij de rabobank ook om te huilen en wij denken er ook hard over om over te stappen, ook al ruim 30 jaar klant bij ze.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:00

Ik had bij de abn mijn nieuwe pas met 2 dagen binnen :=
Heb eigenlijk precies het zelfde gehad en daarom bij de Rabobank vertrokken...

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:54

Ik kon mijn verhuizing bij de rabobank telefonisch doorgeven... laatst ook nieuwe pas aangevraagd (ben ik wel voor naar de bank gegaan, maar kan ook online) Online aangevraagd en had ik binnen 2 dagen... dus het is niet alleen maar bar en boos bij de rabo!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:38

Ik bankier ook bij Rabobank en ondervind weinig problemen. Ik heb juist onwijs veel gedonder gehad met ING. Destijds een rekening geopend, duurde het een week voor ik bij mijn geld kon! Omdat ik mijn pas moest ophalen op het postkantoor en daar moest tekenen. Duurde een week voor de pas geactiveerd werd, omdat ze eerst dat papier met handtekening moesten verwerken.

ABN AMRO hoor ik weinig slechte dingen over. Denk dat je wel een goede keus gemaakt hebt!

Ik hoop dat je alles kunt regelen en van je reis kunt genieten! :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:34

Volgens mij heb ik mijn verhuizing destijds wel online doorgegeven. Maar ik ga even checken of mijn gegevens juist zijn.
Nieuwe pas moet ik nog aanvragen aangezien die van mij wat hapert af en toe en dat is toch wel lastig.

Kun je niet gewoon je geld ophalen bij de bank aan een loket? Of in elk geval een groot deel en daarna weer storten bij een stortingsautomaat van de nieuwe bank?

*edit* ik denk toch dat ik gebeld heb want online kan het idd niet. Mijn gegevens staan wel juist.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 21:41

geld opnemen kan wel maar ik wil juist in ZA kunnen internetbankieren en dan heb ik toch echt mijn pas nodig.
Maar als die niet op tijd binnen is neemt mijn vader de pas en maakt het over naar mn nieuwe ABN rekening, die pas zou ik dit weekend nog binnen moeten krijgen :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:57

Ik bedoelde eigenlijk dat je het geld opneemt en op je nieuwe rekening stort via een stortingsautomaat in een bank zelf. Dan loop je dus even met cashgeld over straat, maar dan ben je wel zeker dat je geld op je nieuwe rekening staat en met die rekening kunt internet bankieren.

De oplossing die je nu hebt met je vader is natuurlijk ook een goede.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 13:14

Vanmorgen de bank gebeld, verhuizing zou verwerkt zijn dus hop, naar de bank toe.
Kom ik daar, is het dus toch niet verwerkt?! Nu kan ik dus nog niets aanvragen en morgen is het 1 mei dan zijn de banken half dicht ofzo dus kunnen ze het nog niet aanvragen. Ik weet echt niet wat ik nu moet, ik kan mn reis moeilijk uitstellen want kan niet bij mn geld om mn ticket om te boeken. Maar naar ZA zonder bankpas is ook geen optie.

Ik heb voorgesteld dat ze mijn pas naar Johannesburg moeten sturen maar vraag me af of ze dat gaan doen.
Ik voel me zo machteloos en genaaid! Meer dan 8 dagen hebben ze al om mn verhuizing in orde te maken maar ze kunnen het blijkbaar niet regelen. Zodra ik mn pas heb gaat mn geld naar mn ABN rekening en dan wil ik NOOIT, maar dan ook NOOIT meer iets met de Rabo te maken hebben. De meest slechte klantenservice die ik ooit heb meegemaakt en dat is nog inclusief die van Ryan Air en de wasserette op de hoek die mijn jas verneukt hadden...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:37

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:42

@babel als jij je kunt legitimeren als zijnde rekening houder,dan zou jij gewoon dingen moeten kunnen wijzigen,en als jij verhuist bent,moeten hun dit gewoon wijzigen. Ik zou vragen naar een eerste leidinggevende die er is en dat je daar mee wilt praten deze week nog. Dat kunnen ze vrijwel niet weigeren. Aangezien dit als jij niet tevreden bent gewoon gedaan moet worden.

Ik heb zelf nare ervaringen met de ABN,niet je geld mogen hebben terwijl t erop staat etc en je binnen het moet halen maar dus niet krijgt bla bla. Hopelijk kom jij eruit met rabobank...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:43

Twitter is sneller denk ik!

(Maar ze hebben ook al 2 andere internetstoringen te verwerken, dus lastig. En slechtere klantenservice dan Ryan Air. Wow.)

Misschien dat je ter overbrugging wel een credit card (bv prepaid) kunt gebruiken, of misschien heeft je vader er een.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:45

Ik mocht niet eens een rekening openen bij de rabo.
Graag of niet hoor, dus ben naar een ander gelopen :D

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:45

mmm ik heb andere ervaring. In januari verhuizing doorgegeven en dat kon per post. Even formulier uitprinten en opsturen. en als we nieuwe pas nodig heben is deze er binnen een paar dagen. Ik heb juist slechte ervaring met de ing.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 14:14

Blijkbaar doet het systeem er meer dan 8 dagen over om de verhuizing te kunnen verwerken...
Creditcard moet ook opnieuw aangevraagd worden want die is met de pas kwijtgeraakt.

Ik kan er echt niet bij dat het meer dan 8 dagen moet duren om uberhaupt een pas aan te kunnen vragen en een simpele verhuizing te verwerken. Ik heb naar de manager gevraagd maar kreeg die niet te pakken. Toen ik in de bank was werd me verteld dat het een systeem fout was die opgelost zou worden. Pas toen ik terug gebeld werd bleek dat het niet daarmee te maken had maar dat ze dus nog geen pas konden aanvragen. Terwijl ik notabene gebeld om er zeker van te zijn dat het wel kon.

Ik weet niet meer wat ik moet, ik kan met geen manager spreken en word niet serieus genomen. Het enige wat ik nog kan en zal doen is dit overal op het internet bekend maken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:18

Nu naar de bank gaan, en niet weg gaan voordat het opgelost is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:20

Social media inschakelen, Twitter, Facebook.

Werkt vaak als een razende.

Echt rot voor je zeg...

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 14:27

Ik heb het overal al op staan en ze doen er niks mee. Krijg overal te horen dat ze niks kunnen.
Naar de bank gaan is niet zo makkelijk helaas, moet er met het OV heen en ben vanmorgen in totaal 3 uur weg geweest. En heel eerlijk, ik vind niet dat ik er nog meer tijd aan moet verspillen.
Ik wacht mn nieuwe pas af bij de ABN, en haal dan mn rekening leeg en sluit ze allemaal.