Vriend stuurt vriendschapsverzoeken naar meiden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Niikiit

Vriend stuurt vriendschapsverzoeken naar meiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 01:49

Raar of niet?

Het loopt al een tijdje niet zo soepel in mijn relatie.

Laatst scrolde hij even door zijn foto's heen op zijn mobiel waar ik bij zat, maar toen er een foto voorbij kwam van hem met een aantal meiden tijdens uitgaan met zijn beste vriend (zie ander topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1767979) klikte hij snel dat album weg. Waarop ik natuurlijk vroeg of ik de rest van de foto's ook mag zien. Met moeite liet hij ze zien en ik had nog geen wantrouwen toen ik vroeg: Heb je wat gezelligs gedaan met ze?
Hij zei: Was gewoon een serveerster, is geen probleem toch?
Ik zei: Nee hoor, zolang je geen vriendschapsverzoeken stuurt en contactgegevens zoals mobiele nummer geeft of vraagt/krijgt is het prima.
Hij zei: Nee dat zou ik niet doen en is ook niet gebeurt.

Maar laat ik nu net vandaag erachter komen dat hij die serveerster een vriendschapsverzoek op fb heeft gestuurd. Helaas ligt hij natuurlijk allang te slapen, dus kan ik alleen maar wachten tot morgen.
Maar! Ik had wel even navraag gedaan bij die beste vriend en die zei na een tijdje: Ik heb dat vriendschapsverzoek gestuurd via je vriend zijn fb in een 'dronken' bui.
Nou dat vond ik gelijk al verdacht, want waarom zou je dat doen? Even later vroeg ik hoe ik dan het gesprek aan moet gaan met hem en zegt hij: Nou ja, hij weet er al van want ik heb net tegen hem gezegd dat als jij er naar vraagt ik dat vriendschapsverzoek heb verstuurd, maar dat wist hij de dag zelf al hoor want hij zat erbij.
Maar als hij het wist had hij het toch wel gezegd nadat ik gemeld had dat vriendschapsverzoeken/contact leggen not done is? Naar mijn idee neemt zijn beste vriend hem in bescherming. Heb gewoon sterk het idee dat mijn vriend gelogen heeft.

Vinden jullie het normaal dat mijn vriend vriendschapsverzoeken stuurt naar meiden?
En wat denken jullie van deze situatie? En hoe moet ik morgen het gesprek aanpakken? Ik heb al een bericht gestuurd: Lieverd... Ik ben ergens heel erg van geschrokken.
Hij is sowieso nooit van het bellen en kan hem alleen in het weekend persoonlijk zien en spreken (intern op werk), maar dat duurt mij te lang. Dus helaas moet ik alles via whatsapp doen.

Cubone

Re: Vriend stuurt vriendschapsverzoeken naar meiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 01:55

Een vriendschapsverzoek sturen is toch niet zo erg? Hij mag toch gewoon nieuwe mensen leren kennen neem ik aan? Waarom vind je het zo vervelend als hij een vriendschapsverzoek stuurt naar iemand?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 01:58

Het is maar een vriendschapsverzoek, niet een bekentenis dat hij wat "gedaan" heeft;-)

Ik zou er geen probleem van maken. Wil je hem vragen hoe het zit, vraag hem dat gewoon. Misschien reageert hij zo omdat hij weet hoe jij zal reageren?

Vriendschap met anderen moet kunnen, man of vrouw. Een relatie is voor een groot deel gebaseerd op vertrouwen, als je hem hier niet mee vertrouwd vraag je dan af waarom niet en wat kunnen jullie samen doen om dat te veranderen. Komt vast goed;-)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 01:59

Je klinkt zo best wel heel erg jaloers... Ik vind het normaal als je vriendje vriendschapsverzoeken verstuurt. Het lijkt nu net of je hem controleerd. Je zou het hem zelf moeten vragen als je wilt weten of en wat erachterzit...

Niikiit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 02:00

Als hij het gedaan had terwijl het gewoon goed ging in onze relatie, had ik het minder erg gevonden. Maar we hadden die avond nog ruzie voordat hij uitging. En het baart mij gewoon zorgen dat hij erover liegt...
Ik geef ook eerlijk toe dat ik het niet bepaald fijn vind dat hij meidencontact op zoekt zeg maar. Nou vind ik een vriendschapsverzoek nog tot daar aan toe, maar als er dan berichten komen en contact via de telefoon enzo dan ben ik het daar niet mee eens. Vooral niet als hij mij al nooit mee wilt nemen met uitgaan.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 02:03

Als het gewoon niet meer lekker loopt en jij hem niet wilt/kan vertrouwen, zou ik toch erover gaan denken of je wel verder wilt met hem... Of hij nu goede of minder goede intenties heeft...

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 02:04

Misschien moet je met hem praten en hem ook zijn verhaal laten doen.
Je kunt hem moeilijk verbieden contact met anderen vrouwen te hebben. Want wat bijvoorbeeld als hij gezellig kletst met een vtouwelijke collega of oud klasgenoot. Dat soort gesprekken zit niks achter hoor!

Gaat het niet goed tussrn jullie praat er dan over,vraag hem persoonlijk ipv hier speculeren. ...

Niikiit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 02:05

Hij zei immers dat hij het niet gedaan had, maar kom er dan later achter dat hij dat wel gedaan heeft..
Hij zegt dat hij nooit liegt tegen mij en altijd eerlijk is en wilt zijn, dus waarom dan nu dit achterhouden?

Ik vertrouw hem juist voor de volle 100%, altijd al gedaan. Hij praat al vanaf het begin met heel veel meiden op whatsapp enzo...
Maar als er dan opeens een 'leugen' is... Vraag ik mij af waarom, want ik vind het maar raar.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 02:08

Blijkbaar vertrouw je hem niet voor 100% anders had je dit topic niet geopend. Wij weten niet of hij liegt of niet. Je zult er toch echt zelf met hem moeten praten en dan zlef er een conclusie uit moeten trekken. Dat kunnen wij niet.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 02:09

TS, te zien aan je vorige topic en nu dit topic is het niet bepaald een gezonde relatie die jullie hebben.
Jij wantrouwt hem en controleert hem.
Dat is niet hoe het zou moeten gaan dus ga gewoon het gesprek hierover aan met hem. Ik snap niet waarom je dit via whatsapp zou moeten doen als je hem ook gewoon morgen even kan bellen? Dat is voor jullie allebei een stuk duidelijker en concreter ;)

Als je wantrouwen in hem terecht blijkt te zijn dan is het waarschijnlijk einde relatie; jammer maar beter dan.
Als je wantrouwen in hem ongegrond blijkt te zijn dan zou ik me als ik jou was toch wel eens afvragen of jullie relatie misschien niet lekker loopt doordat jij je vriend zo controleert/wantrouwt.

Als dit in míjn relatie was geweest had ik er niks achter gezocht; ik snap niet waarom je je partner zou verbieden om contact te leggen met mensen van het andere geslacht. En wie weet was jouw vriend op dat moment ook erg dronken, heeft zijn vriend inderdaad een vriendschapsverzoek gestuurd en kan jouw vriend zich dat nu niet meer herinneren?
Maar dat is wat ík zou doen/denken in mijn relatie. Over jouw positie/relatie weet ik (en met mij waarschijnlijk heel bokt) te weinig om te zeggen of dit normaal is of niet.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 02:11

Idd helemaal mee eens. Praat erover misschien is er wel een hele simpele verklaring

Niikiit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 02:14

Bellen wil hij dus niet, al helemaal niet over zulke dingen...
Erover praten vind ik nu best wel een spannend iets, omdat het afgelopen keer al op knappen stond (ging over totaal iets anders). Ik ga het sowieso wel doen, maar moet heel erg opletten met hoe ik vragen stel omdat hij heel heftig kan reageren!

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 02:19

Klinkt als een geweldig leuke relatie :+ Jij vertrouwt je vriend niet, controleert je vriend maar durft het er niet met hem over te hebben. Je vorige topic is nu alweer een goede twee maanden geleden en in die tijd is de situatie zich dus eigenlijk alleen maar verergerd als ik het goed begrijp?
Ik zou me toch eens goed achter de oren krabben of jij op dit moment met deze jongen in een relatie 'durft' te zitten. Een relatie is meer dan 'ja en amen' zeggen tegen je vriend en vervolgens met een rotgevoel rond lopen en overal informatie over hem verzamelen... Het klinkt alsof jij te onzeker bent in deze relatie. Lijkt me dat dat tot scheve verhoudingen lijdt binnen jullie relatie en dat kan nooit goed zijn.
Tijd om er wat aan te doen dus ;)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 02:20

Dit klinkt niet goed.. Je vertrouwt hem niet. Bellen wil hij niet over zulke dingen en je moet opletten omdat hij heftig kan reageren. Lijkt me geen gelijkwaardige relatie!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 02:44

Mij klinkt het alsof je naar een reden opzoek bent om het uit te maken. Diep van binnen 'hoop' je dat hij vreemd gegaan is, zodat je het daarom uit kunt maken. Geen idee of ik gelijk heb, maar die indruk krijg ik. Denk goed na wat je wil met je relatie. Heel veel sterkte!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 02:52

Ik krijg juist de indruk dat je aan hem hangt en hem niet wilt verliezen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 04:43

Ik heb het andere topic gelezen, maar ik vind dit geen gezonde relatie.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 05:34

k heb het andere topic niet gelezen maar het lijkt me geen gezonde situatie dat jij hem zo controleert.
Ik heb naast mijn relatie een beste (mannelijke) vriend en ik zou op zn zachtst gezegd not amused zijn als mijn partner om elk wissewasje gaat vragen waarom wij whatsappen of mailen. Wat we heen en weer sturen is vaak de grootste onzin en misschien scheelt het ook dat de heren elkaar kennen en mijn werkomgeving voor 80% (minstens :D) uit mannen bestaat dus hij het inmiddels wel gewend is.

Als je het niet vertrouwd kan je er eens naar vragen maar ik kan me voorstellen dat hij niks heeft gezegd júist omdat je er steeds naar vraagt. Als je dat wel doet hoor dan het antwoord aan en bedenk voor jezelf of je het geloofd of niet. Zo ja dan stop je met al je controles en zo niet dan bedenk je voor jezelf als je verder wil.
Maar telefoons controleren en FB controleren vind ik allemaal wel héél erg ver gaan hoor :n

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 06:22

mijn man heeft ook vrouwen in zijn fb lijst staan die ik niet ken en ik heb meer mannen dan vrouwen in mijn lijst staan die hij niet kent.
We vragen natuurlijk wel eens wie is dat maar we vertrouwen elkaar en dat is het belangrijkste.
Dat hij een vrouw toevoegd in zijn lijst wil niet gelijk zeggen dat hij vreemdgaat en ik kan zijn reactie ook wel enigszins voorstellen.
Hij zal wel nee ik voeg haar niet toe hebben gezegd omdat hij weet hoe jij bent.
Ik vind je eerlijk gezegd erg bezitterig overkomen van ik ben bij je en dus wil ik niet dat je vrouwen toevoegd op fb, sorry snap zijn reactie dus heel goed

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 06:25

In het engels hebben ze daar een mooi gezegde voor

If you love some one, set it free.
If he returns, he is yours.
If he doesnot, he never was.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 06:27

Dit is niet gezond. Wat is er mis met vrienden op Facebook? Als ik me druk moet gaan maken om de vrouwelijke vrienden van mijn man op Facebook....ook in het echt trouwens. Leven en laten leven hoor. Als je zo controlerend bent, ben je ergens onzeker over. Waarom?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 06:49

Mijn vriend heeft ook wat vrouwen op FB, van vroeger of van werk, dat boeit mij niet. Maar als hij nu ineens vriendschapsverzoeken naar random mensen gaat sturen dan zet ik daar ook mijn vraagtekens bij neer.

TS ik heb destijds je andere topic gelezen en vraag mij serieus af waarom je nog met die gast samen bent.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 06:53

Mijn vriend heeft ook wat vrouwen op zijn facebookpagina, zolang het gewoon vrienden zijn heb ik daar geen enkel probleem mee. Ik heb ook vrienden op mijn pagina, zelfs wat exen.

Wat jij doet is verre van gezond. Probeer je eens in te beelden dat jouw topics door een goede vriendin zijn geschreven. Wat zou je haar adviseren?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:27

Nou mensen iets aardiger tegen TS mag wel. Ik begrijp jou wel. Het gaat al niet helemaal lekker en dan kom je er achter dat hij liegt. je bent al onzeker over je relatie en dan bewijst hij ook nog eens dat je onzekerheid terecht is. Dat is echt niet tof. Iedereen kan hier de moraalridder gaan uithangen maar wie heeft er nooit eens bij zijn vriend gechecked in zijn telefoon in het begin. Ik wel: ik doe dit niet meer hoor maar kan mij echt wel indenken dat je dit een keer doet als je onzeker bent.

Bedenk wel TS als hij hier boos om word is hij jou niet waard. Ik weet niet of jullie al lang samen zijn of pas kort maar je betn nog jong en als hij om dit soort dingen al liegt dan zou ik eens goed na denken of je wel verder met hem wilt. Er zijn zat mannen die wel hun best doen voor hun meisje.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:31

Bliver, wie is hier volgens jou niet aardig tegen de TS? :? Wat een vreemde aanname.
En nee, ik heb mijn vriend nog nooit gecontroleerd. Vind dat ook helemaal niet nodig.