de huisbaas had heel onze voordeur eruitgehaald (!!) en begon te dreigen met een hamer. Door mijn verleden en een vriend die heel beschermend is werd er wat geduwd, geschreeuwd etc totdat ik m'n vriend eindelijk weggeduwd kreeg. Meteen schoonouders gebeld die kwamen en geprobeerd mijn vriend rustig te houden. Het is toen een heel drama geweest maar uiteindelijk zat de deur er weer in en was er gepraat. Totdat ik gisteren zie dat de sleutel van mijn nooddeur weg is. Ik heb die sleutel standaard erop staan voor het geval er brand is. Ik belde de huisbaas op om verhaal te halen. Hij ontkende natuurlijk. Ook heb ik toen nieuwe afspraken gemaakt voor de betalingen aangezien ik sinds vorige week nieuw werk heb.En nu kwam de huisbaas ineens aan, met de mededeling dat ik OF morgen €1000,- aftik en als ik dat niet kan betalen ik morgenavond weg moet zijn met al mijn spullen.
Ik heb de stomme fout gemaakt om akkoord te gaan met het feit dat er geen contract was. Ik heb altijd netjes hem op de hoogte gehouden en ook elke keer dat ik een beetje geld had meteen aan hem gegeven.
Mijn vriend is nu bij zijn ouders, maar hun zijn er financieel erg op achteruit gegaan en leven onder het minimum. Ze kunnen het niet rondbreien als ik er ook nog eens bijkom. (En dat is begrijpelijk!)
Nu zit ik dus met het probleem dat ik een andere woning/kamer moet vinden terwijl ik nu nog niks betaald heb gekregen. Ik zit dus muurvast.
Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik wilde het graag even kwijt
. Ik weet zo niet wat je moet doen. Maar probeer in ieder geval rustig en goed na te denken voor je handelt.
wat vreselijk...
ik hoop voor je dat het dak boven je hoofd er morgen nog is