Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Inderdaad is het laatst in Radar behandelt en daar werd ook duidelijk uit dat het vaak gedaan wordt maar niet mag. Je kan wel de kosten proberen terug te vorderen.
Saskiaatje schreef:Hmmm, interessant. Ik heb 2 maanden terug ook bemiddelingskosten moeten betalen, al noemden zij het administratiekosten. €515,-. De verhuurder had een makelaar ingeschakeld, deze moest ik betalen. Dan lijkt mij dat het voor mij ook geldt? Aangezien de verhuurder de makelaar ook heeft betaald.
Saskiaatje schreef:Hmmm, interessant. Ik heb 2 maanden terug ook bemiddelingskosten moeten betalen, al noemden zij het administratiekosten. €515,-. De verhuurder had een makelaar ingeschakeld, deze moest ik betalen. Dan lijkt mij dat het voor mij ook geldt? Aangezien de verhuurder de makelaar ook heeft betaald.
wouterpaard schreef:Ik heb hier een half jaar geleden ook een topic over geopend. Als ze het al vragen moet het een realistisch bedrag zijn dus geen 500 a 600 euro. Wij hebben het destijds wel aangegeven maar ze gebruiken het gewoon als sleutelgeld.
Wij hebben er toen wel vanalles over uitgezocht. Je kan het tot 25 jaar nog terug vragen. Procedures en brieven voor terugvordering staan op internet. Wij hebben toen ook de bmiddelingskosten apart overgemaakt zodat we het echt zwart op wit staan. We gaan het terugvorderen als we uit dit huurhuis gaan.
Aartje schreef:@Maaaarije, zou jij mij een pb kunnen sturen met zo'n voorbeeldbrief. Ben wel heel benieuwd. Ik vermoed dat ik het dus ook kan terug vragen.
Daarnaast vraag ik mij af of de organisatie Direct wonen ook destijds wel 750,- bemiddelingskosten mocht vragen. Zij hebben werkelijk niets maar ook niets voor ons gedaan toen wij problemen hadden met het huis, niks bemiddeling.. slechts de sleutels, *hier heb je het huis en zoek het verder maar uit mentaliteit*
Dus dat is misschien ook nog wel terug te vragen...