Dagje uit in de natuur, wie heeft een origineel idee....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Dagje uit in de natuur, wie heeft een origineel idee....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 12:55

Oké, normaal ben ik zelf best fantasierijk maar hier heb ik toch even hulp bij nodig! :D

Mijn vader wordt 1 mei 51. En ik wil een leuke cadeau aan hem geven, iets wat we samen kunnen doen.
Het hoeft niet per se duur te zijn, ik denk als het echt leuk is maximaal 50 euro.

Een paar jaar terug heb ik met hem een wandeling gemaakt met een gids, die ons allerlei dingen vertelde over de planten en het bos etc. Dit vond hij erg leuk. (en ik ook)

Verder werkt hij heel veel dus iets ontspannends zou fijn zijn, hij wielrent / mountainbiket ook maar dat kan ik weer niet. :=
Het liefst dus iets met dieren (boerenzoon) of met de natuur. Hij leert ook graag dingen dus informatieve dingen zijn ook leuk.

Iemand een idee? Afstand maakt niet echt uit, maar het liefst toch wel in Overijssel / Gelderland / Twente / Drenthe. Wat een beetje te doen is met de auto.

Wie heeft het gouden idee? :D
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 22-04-14 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:56

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:57

Destination

Re: Wie heeft een origineel idee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:59

Koeknuffelen!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:00

Anoniem

Re: Wie heeft een origineel idee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:06

Een middagje kanoen? Is echt leuk en is genieten van de natuur. Wij doen dat regelmatig bij Buitensport Twente in Albergen maar kan vast nog wel ergens anders. Desnoods een picknick mand mee en halverwege gewoon in een boeren weiland even stoppen :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 13:07

Bedankt ik zal even de linkjes bekijken en kijken of je ergens mooi kan kanoën! :D
Helaas zijn bijna alle wandelingen met gids voor groepen vanaf 8 personen oid.

Koe knuffelen is niet wat denk ik, paps komt zelf van een melkveebedrijf dus dat is voor hem vooral heel raar. _O-

en het is niet per se een "cadeau" meer een leuk dagje uit! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:26

MarlindeRooz schreef:
Bedankt ik zal even de linkjes bekijken en kijken of je ergens mooi kan kanoën! :D
Helaas zijn bijna alle wandelingen met gids voor groepen vanaf 8 personen oid.

Koe knuffelen is niet wat denk ik, paps komt zelf van een melkveebedrijf dus dat is voor hem vooral heel raar. _O-

en het is niet per se een "cadeau" meer een leuk dagje uit! :P

Haha lol :P Vast genoeg plekken om mooi te kanoen :) Of als je te lui bent om te kanoen, ga dan een dagje naar Giethoorn _O-

MarlindeRooz

Re: Dagje uit in de natuur, wie heeft een origineel idee....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 13:28

Nee ik wil heeeel graag nog een keer naar de Biesbosch, dus ik ga denk ik daar op zoeken.

Dan maar 2 uur in de auto! :=

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:29

Naar de Oostvaardersplassen gaan of iets (daar is De Nieuwe Wildernis opgenomen) en daarna lekker lunchen :) .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:33

De Orchideeenhoeve misschien een idee? Dat is een prachtig complex met een hele jungle nagebouwd met vlindertuinen, vogeltuinen, koi karpers en schildpadden en leguanen die los rondlopen in een geweldig landschap! En je kunt er ook heerlijk eten.
Het ligt in Luttelgeest (Flevoland)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 13:34

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:36

Blote voeten wandeling? Dat zie ik vaak op kadopagina voorbij komen, lijkt me zo leuk om een keer te doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 13:42

Ik heb even gekeken maar mijn vader is best nuchter dus die gaat dat niet serieus nemen. _O- Sorry.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:47

Cayenne schreef:
De Orchideeenhoeve misschien een idee? Dat is een prachtig complex met een hele jungle nagebouwd met vlindertuinen, vogeltuinen, koi karpers en schildpadden en leguanen die los rondlopen in een geweldig landschap! En je kunt er ook heerlijk eten.

Oeh, dat lijkt me leuk! :j

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:49

Fjord met huifkar huren? Bij ons in de buurt zijn er verschillende bedrijven waar je die zonder begleider meekrijgt!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 13:51

Jumpie schreef:
Fjord met huifkar huren? Bij ons in de buurt zijn er verschillende bedrijven waar je die zonder begleider meekrijgt!

Dan kan ik net zo goed zelf paard en wagen meenemen! :P

Ik zal als mams thuis is eens overleggen of zij niet wat heeft op 3 mei en anders ga ik boeken! :D

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:53

Een menles?
Vinden mannen vaak best gaaf.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:54

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:57

kunamosity schreef:
Cayenne schreef:

Oeh, dat lijkt me leuk! :j

http://www.orchideeenhoeve.nl/

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:57

Je Biesbosch-idee lijkt een goede, ik heb zelf daar wel eens een rondleiding gehad (deel met de boot, deel lopend) en dat was heel interessant.
Je kunt daar in de zomer overigens ook 's morgens heel vroeg of juist heel laat kanovaren, om onder begeleiding op zoek te gaan naar bevers. Schijnt ook leuk te zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:58

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:59

Cayenne schreef:

Ja had het gevonden! Weten we weer iets leuks voor in de vakantie! :) Collega zegt dat ze er eens naar toe is geweest en dat het leuk was. Prijs valt ook nog wel mee trouwens!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 14:02

NoeskaMoos schreef:
Je Biesbosch-idee lijkt een goede, ik heb zelf daar wel eens een rondleiding gehad (deel met de boot, deel lopend) en dat was heel interessant.
Je kunt daar in de zomer overigens ook 's morgens heel vroeg of juist heel laat kanovaren, om onder begeleiding op zoek te gaan naar bevers. Schijnt ook leuk te zijn ;)

Ja dat heb ik gelezen, maar wij moeten 2,5 uur voor aanvang vertrekken. Dan wordt het wel heeeel vroeg of laat. :=

Maar ik heb wat leuks op het oog, en ik ga zo bellen als mijn moeder er weer is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:05

De Roofvogelboerderij is ook een echte aanrader trouwens! Voor 75 euro per persoon heb je een workshop met uilen, valken en andere grote roofvogels van tenminste 3 uur inclusief lunch! Wij vlogen zelfs met een Amerikaanse zeearend :D

Dat ging dus van heel klein :')
Afbeelding

tot heel groot :D
Afbeelding