Uitmaken, we wonen samen. Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Uitmaken, we wonen samen. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 23:25

-
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 22-04-14 00:01, in het totaal 2 keer bewerkt

BiHB

Re: Uitmaken, we wonen samen. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:30

Oké...

ik vind dat je nogal respectloos klinkt, ik heb niet eens het hele verhaal goed gelezen...
Je klinkt enorm 'verliefd' zeg maar...

Was je 4 maanden geleden, toen je bij hem introk nog wel 'helemaal in de wolken' ??
Of was hij een mooie oplossing omdat je met je ouders brak...??

Ik zou ook eens goed naar jezelf gaan kijken.... Als ik jou was...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:30

Ik zou zeggen, vertel het je vriend en bekijk samen de situatie betreffende de huur etc. Dat jullie relatie niet gaat werken lijkt duidelijk, zeg dit ook gewoon eerlijk tegen hem en wacht hier niet te lang mee. En als jij dat nu al zo duidelijk voelt, is het natuurlijk niks om nog zolang door te gaan 'met' elkaar. Zouden jullie eventueel niet kunnen onderverhuren?

Succes ermee in ieder geval, altijd even lastig!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:33

Ik ben het ergens wel eens met BiHB. En dat je dit hier kunt plaatsen betekent dat je je gevoel onder woorden kunt brengen dus dat kun je ook tegen je vriend doen.
Ik zou eens een stevig gesprek aan gaan als de situatie werkelijk zo is als jij hem schetst en hem dan de tijd geven om iets aan zichzelf te veranderen. Waarschijnlijk heeft hij geen idee dat jij je er zo over voelt.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:33

Uhm, oke. Sommige informatie die je schrijft is misschien iets te persoonlijk om hier te plaatsen, maar dat moet je zelf weten.

Je bent nog erg jong, zeker om nu al zo gebonden huisje, boompje beestje te gaan doen. Begin je in september weer aan een nieuwe opleiding?
Heb je zelf een baan voor de tijd die je geen studie volgt? Als je nu besluit bij hem weg te gaan, zal je toch iets van inkomsten moeten hebben.

stella92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:35

Heb je wel al samen met je vriend hier over kunnen praten? En dan bedoel ik niet op de momenten dat je allebei geïrriteerd bent. Maar dat je bijv. na het eten even aan tafel zit en aan elkaar vertelt hoe het samenwonen voelt. Misschien kan je elkaar dan beter gaan begrijpen.
Maar als je daar niks voor voelt, zou ik er meteen een punt achter zetten.
Succes!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:37

Waarom zijn jullie in vredesnaam samen gaan wonen? Jeetje, wat ben jij verschrikkelijk negatief. Kan hij ook nog iets goed doen? Ik geloof best wel dat jij de problemen zo ervaart hoor, maar het zou wel goed zijn om je eigen aandeel ook eens kritisch te bekijken, want je praat écht heel naar over hem. Als je in het dagelijks leven ook zo tegen hem doet, zou het niet vreemd zijn dat hij ook niet leuk op jou reageert.

Jullie zijn samen het huurcontract aangegaan, dus jullie zijn ook samen verantwoordelijk voor de betaling hiervan. Je mag toch wel tussentijds opzeggen? Dan kun je de huur bijvoorbeeld nog 2 maanden door laten lopen wat jullie samen betalen, en dan heeft je vriend ook tijd om iets anders te zoeken wat hij wel kan betalen. Je zal het in ieder geval met hem moeten overleggen, tenslotte dragen jullie samen de verantwoordelijkheid.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:37

Mw -> lzp

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 23:43

Sorry als het misschien onpersoonlijk of disrespectvol overkomt, maar dat ben ik totaal niet. Ben op dit moment gewoon opgefokt dat hij zo oppervlakkig vandaag deed, vandaar dat ik wat meer met 'vuur' schreef. Ik heb elk probleem los met hem besproken, ik heb duidelijk aangegeven wat er fout gaat en wat er zou moeten veranderen naar mijn mening. Hij kan zich er vaak deels in vinden, maar doet er vervolgens erg weinig aan. Als ik het dan opnieuw opbreng vindt hij dat ik zeur/zeik of dat ik meer waardering zou moeten tonen. Dat is een van de redenen dat ik ook zo negatief overkom. De reden dat we zijn gaan samenwonen is niet omdat het gemakkelijk was of omdat het zo goed uitkwam(Want geloof me, dat was het niet wegens omstandigheden). Wat er echter is veranderd in die 4 maanden is dat ik niet meer constant bezig ben met mijn familie die er een zootje van maakt, en bewuster bezig ben met mijn vriend. Verder is hij de laatste tijd veel meer bezig met werk. Waar we vroeger vaker leuke dingen gingen doen, is er nu geen 'tijd' of 'zin' meer voor.

Een gesprek met hem komt er ook zeker aan, maar ik wil alles in mijn hoofd al geplant hebben, een beetje zekerheid vooraf lijkt me ook niet zo gek.

Ik heb op dit moment gewoon inkomen als overbrugging, ik ben op dit moment ook al opzoek naar een baan, en heb net een website gemaakt voor iemand. Inkomsten heb ik dus, en een plek om te overbruggen als het goed is ook.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:44

Ik zou toch nog eens nadenken of je die persoonlijke informatie wel op internet wil hebben, en dan heb ik het met name over de "details".

Maar goed, als ik je verhaal zo lees, vraag ik me überhaupt af waarom jullie nog in één huis wonen. Ik zou gewoon eens met hem praten hierover. Jullie zijn volwassen genoeg om hier uit te komen denk ik zo.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:46

Je bent wel heel expiciet in je omschrijving, mij wat te expliciet eerlijk gezegd.
Ik denk dat je het beter weg kunt halen of aan kunt passen. Verder denk ik dat het iets tussen jou en je vriend is en dat je met een eenzijdig verhaal nooit fatsoenlijk advies kunt geven

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:47

''Het samenwonen zelf gaat super, alleen irriteer ik me steeds meer aan mijn vriend zelf.''
Was je nog verliefd op hem en was er nog sprake van liefde toen jullie 4 maanden geleden samen gingen wonen?
En nu? Is er nog sprake van liefde/verliefdheid of zie je hem meer als huisgenoot?

Weet hij ook hoe jij je voelt ten opzichte van jullie relatie? Heb je al wel eens heel duidelijk uitgesproken wat jou allemaal dwars zit?
Weet jij ook hoe hij jullie relatie ziet? Zit het in zijn ogen allemaal goed of heeft hij ook twijfels?
Hoe lang zijn jullie eigenlijk samen?

Ik heb geen ervaring met huurwoningen, maar staat er geen opzegtermijn in het huurcontract?

Ik denk dat je eens goed moet gaan praten met je vriend en hem dit allemaal moet vertellen. En je zult ook voor jezelf moeten beslissen of jullie relatie nog een kans kan hebben, mocht je vriend er voor willen gaan vechten.
Wil je echt definitief de relatie beëindigen, zal je met je vriend rond de tafel moeten gaan zitten om dit netjes af te kunnen wikkelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:48

Ik zou het ook maar heel vlug weghalen. Wel heel makkelijk te traceren met je onderschrift en profiel.
Verder moet je met je vriend praten, iets wat je klaarblijkelijk niet doen aangezien sommige zaken die je beschrijft al langer voortduren.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:53

Rowdine schreef:
Ik zou het ook maar heel vlug weghalen. Wel heel makkelijk te traceren met je onderschrift en profiel.
Verder moet je met je vriend praten, iets wat je klaarblijkelijk niet doen aangezien sommige zaken die je beschrijft al langer voortduren.

Helemaal mee eens. Wat je nu hebt geplaatst is over 10 jaar ook nog te lezen he...
Verder lijkt het me vrij duidelijk... Jij bent niet gelukkig bij hem en als ik lees hoe je over hem praat gaat je ook nooit gelukkig met hem worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:57

'Dat zou hij ook moeten'...
Die jongen is van half zeven tot half vijf in de weer met een veeleisende jon en jij.... Doet het huishouden, klopt dat?

Zo ja, snap je werkelijk niet dat die jongen rust wil ipv 'uit' gaan?
Welkom in het echte leven, get over yourself. De boel moet betaald worden. Klaar. Als je zo negatief tov hem staat kan je toch geen positiviteit terug verwachten ? Als het na 4 maanden al zo gaat, vraag ik me af of dit nog te redden is.

Hij excuseert zich voor zijn gedrag maar das niet goed genoeg, wat wil je, een ceremonie? Het gaat om een USB stick! Hoe oud ben je, 7?

En waar staan jouw 'fouten' ? Een relatie is een wisselwerking he.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-04-14 00:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:58

Eigenlijk vind ik het heel achterbaks wat je doen. Een topic met een hoop gezeur, veel onvolwassen gedrag en vervolgens: Tja ik heb eigenlijk geen geld, wat nu?
Als je zo stoer bent om de hele boel op internet te gooien, ben dan ook zo stoer om met je vriend te praten, het uit te maken en het zelf uit te zoeken. Ik krijg een beetje de kriebels van dit topic, sorry.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:58

De situatie waar jij nu in zit, maakt jou duidelijk niet blij. Het lijkt me toch een goed idee om een serieus gesprek met hem aan te gaan en hierin aan te geven dat dingen moeten veranderen en zo niet, jij er dan klaar mee bent en vertrekt. Het klinkt misschien raar, maar is het misschien een idee om in relatietherapie te gaan? Als je gaat samenwonen dan ontstaan er nou eenmaal meer irritaties dan dat je los van elkaar woont. Ik zou er nog eens goed over na denken, misschien dat jouw verliefde gevoelens nu 'weg' zijn doordat de irritaties de overhand nemen en dat gevoel terug kan komen als hij er ook wat harder voor gaat vechten. Snap ook wel dat van half 7 tot half 5 werken niet ideaal is, maar dat is geen reden om jou als moederfiguur te gaan zien. Hoe lang hebben jullie al een relatie en na hoeveel weken/maanden/jaren zijn jullie gaan samenwonen?

Ik lees net dat je naast studeren verder 'niets' doet? Geen werk of iets dergelijks? Dan snap ik op zich wel dat hij verwacht dat hij grotendeels verwacht dat jij het huishouden voor je rekening neemt, zeker ook omdat bij hem het geld eigenlijk binnenkomt (hier ga ik even vanuit omdat jij geen kamer kunt betalen) en jij hier dan denk ik ook van leeft. Hem gebruiken is ook niet juist!!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 00:01

Ik heb het niet over uitgaan, want ik ben zelf geen uitgaans type. Maar ik bedoel weggaan: op een terrasje zitten(hebben we bijvoorbeeld nog nooit gedaan omdat hij dat niet leuk vindt), wandelen, op een koopavond misschien in de stad rondlopen. En dan heb ik het niet over elke dag, maar een of twee keer per week. Ik heb zelf ook een tijd fulltime gewerkt, en ik weet wat het inhoudt. Verder sta ik iedere dag ook gewoon met hem op, smeer zijn boterhammen en help hem waar ik kan.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:04

Sja.... Samenwonen is niet makkelijk :+

Misschien moet je proberen om de dingen die je benoemt niet zo zwaar te nemen en je eigen aandeel in bepaalde zaken te erkennen.
Als hij zegt "kom bij me zitten" kun jij zonder boos te worden ook zeggen
"ik vind het niet fijn wat er net gebeurde en zou daar graag goede afspraken over willen maken, ik begrijp dat het voor jou misschien al snel weer goed is zo, maar ik kan na zo'n ruzie niet doen alsof er niets gebeurd is en bij je op de bank kruipen... Zullen we dit even rustig uitpraten ?"

Het is een wisselwerking, dus kijk ook eens kritisch naar jezelf zou ik zeggen...
Als je dat niet kunt dan denk ik dat je nog niet klaar bent voor het echte samenwoon werk ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:06

Cyella schreef:
Ik heb het niet over uitgaan, want ik ben zelf geen uitgaans type. Maar ik bedoel weggaan: op een terrasje zitten(hebben we bijvoorbeeld nog nooit gedaan omdat hij dat niet leuk vindt), wandelen, op een koopavond misschien in de stad rondlopen. En dan heb ik het niet over elke dag, maar een of twee keer per week. Ik heb zelf ook een tijd fulltime gewerkt, en ik weet wat het inhoudt. Verder sta ik iedere dag ook gewoon met hem op, smeer zijn boterhammen en help hem waar ik kan.

1 of 2 keer per week... Je staat met hem op maar je werkt niet. Je deelt je tijd in zoals jij het wil. Hij kan dat niet en dan nog gezeik ook dat ie geen terrasje wil doen na een werkdag, ik zou ook chagrijnig worden. En opnieuw: jij doet niets fout?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 00:09

Ayasha schreef:
Cyella schreef:

1 of 2 keer per week... Je staat met hem op maar je werkt niet. Je deelt je tijd in zoals jij het wil. Hij kan dat niet en dan nog gezeik ook dat ie geen terrasje wil doen na een werkdag, ik zou ook chagrijnig worden. En opnieuw: jij doet niets fout?

Sorry dat ik het zeg, maar iedereen die werkt doet verder niks naast zijn werk dus? Die is daar ook niet tot in staat. Dat vind ik zelf ook onzin, dat is een kwestie van instelling. In het weekend doen we ook nauwelijks iets namelijk.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:10

Mijn man werkt meer. En maakt daarbij zeker tijd vrij voor zijn gezin. Dus dat kan zeker wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:12

Nou, dan is het toch simpel? Maak het uit en ga je eigen bonen doppen. Dan zie je meteen dat hard werken om je geld bij elkaar te krijgen niet zo makkelijk is.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:13

Ik zou het er nogmaals met hem over hebben. Over wat je dwarszit en dat je niet weet of je wel door wilt gaan op deze manier.

Je kunt nou eenmaal niet met iedereen gelukkig worden. Ik denk dat jij hele andere dingen in een relatie zoekt dan hij. En dat hij weer andere dingen wilt dan jij. Nu zou je je ook kunnen aanpassen, of je verwachtingen bij kunnen stellen. Maar is dat wat jullie willen?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:14

Het komt een beetje over dat je bij hem bent gaan wonen omdat het toen handig uitkwam en dat je nu eigenlijk ook niet weg kan omdat je een kamer niet kan betalen...
Tja... Lijkt me absoluut geen goede reden om door te kwakkelen met deze relatie en daarbij ook nog eens heel oneerlijk voor je vriend. Wees gewoon eerlijk en maak het uit en zoek een andere oplossing.

Ps. ik denk dat dit topic gesloten wordt omdat je de op hebt weggehaald...