Waar heb jij spijt van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 21:50

Ik heb regelmatig de meest belachelijke dingen in mijn leven gedaan.
Van veel dingen heb ik achteraf heel erg geleerd, dus heb ik absoluut geen spijt van.
Toch blijven er dingen aan mij knagen die ik nog heel graag had willen doen/zeggen/zien wat nu niet meer kan.
Zo had ik heel graag mooie foto's gehad van mijn 4 paarden bij elkaar. Ze zijn maximaal 3 maanden bij elkaar geweest, toen stierf mijn kampioen. 2 maanden later mijn andere merrie...
Ik heb twee schitterende merrie's overgehouden, maar ik wilde dat ik wat meer gewaardeerd had wat ik toen die tijd had.

Dit is de enige foto van hun vieren.
Afbeelding

Verder had ik gewild dat ik niet zo'n rotpuber was voor mijn moeder. Ik heb echt de meest vreselijke ongein uitgehaald en dat merk ik pas nu mijn broertje erg begint te puberen en mijn moeder weer van voor af aan moet beginnen. (Godzijdank, de jongste en dus de laatste :D )
Dan zie ik hoe erg ik mijn moeder eigenlijk pijn heb gedaan met opmerkingen die mijn broertje nu ook maakt.

Ik heb spijt dat ik vriendschappen te lang heb aangehouden. Ik had ze al veel eerder moeten breken en dat heeft mij heel veel emotionele schade aangericht.
En daardoor heb ik weer spijt dat ik te veel energie in deze vriendschappen stak, dat ik geen tijd meer maakte voor mijn échte vrienden en die als een baksteen liet vallen.

Maar bovenal, heb ik spijt van dat ik nooit miljonair ben geweest. Dan had ik mijn maatje kunnen laten opereren en was hij er misschien nog geweest. God wat mis ik hem...

LukieBradley

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:59

Ik ook dat ik zo'n vreselijk kind was in de puberteit met dezelfde redenen als jou.
Ook dat ik mijn kleine beste maatje ben kwijt geraakt aan iets wat eerder verholpen Had kunnen worden waarschijnlijk.
Maar goed, als ik alles wist van tevoren.
Spijt dat ik geen betere studie heb gedaan etc en dat ik foute dingen heb gedaan in mijn jeugd waardoor ik nog steeds beschadigd ben in mijn doen en laten.
Ik kan denk een boek schrijven inmiddels.
Maar ben wel blij dat ik er nog ben en het goed gaat nu en ik de liefste pony's heb die ik me kan wensen

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:02

Ik heb de grootste spijt gehad, dat ik bij de sociale werkplaats heb gewerkt. |o |o |o |o

wat een trammelant heb ik daar gehad, en dan achteraf zegt het bedrijf dat het alsnog aan mij heeft gelegen. :x :x
ja de verantwoordelijkheid nemen kan dat bedrijf niet. -O- -O- -O- -O- ^) ^) ^) ^) ^) ^)
Laatst bijgewerkt door Ketaki op 18-04-14 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Als ik het zou kunnen veranderen dan zou ik willen dat ik, toen mijn moeder
een nieuwe man tegen het lijf liep, niet zo koppig was geweest. Gelijk van die
man was gaan houden en alles er uit hebben gehaald wat er in zat .. zes jaar
later werd hij namelijk weer ruw van ons afgenomen.
Als ik die ene week nou gewoon die ene foto had gemaakt .. waar ik steeds mee
in mijn kop zat, en die nog even naar hem geemaild had .. dan had hij geweten
hoeveel we van hem hielden en dat we hem mistte .. Maarja, toen stonden ze al
weer voor onze deur ..

Als ik het kon veranderen dan zou ik 12-12-12 nooit geen ja hebben gezegd tegen
de jongen die mij toen vroeg(relatie). Het was geen vrijwillige liefde, het was gedwongen liefde
en het heeft me meer kapot gemaakt dan ik had verwacht ...

Maar verder ben ik wel heel blij met alles wat ik nu heb :)
Laatst bijgewerkt door xDenies op 18-04-14 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnemiekvM

Kan me vinden in het stukje over vriendschappen. Ik heb me veel te lang laten 'gebruiken'. Maar wijsheid komt met de jaren. Heb er veel van geleerd en zal er niet zo snel meer intrappen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:05

ik heb idd ook veel te veel energie in bepaalde vriendschappen gestopt, waarvan ik het gevoel kreeg dat alleen ik bezig was, om de vriendschap goed te houden.

aan de andere kant werd er niets aan gedaan, dus nu ook eindelijk gekapt met zulke vriendschappen.

verder heb ik spijt dat ik ooit een relatie met mn exen heb gehad.
ga daar ook niet over uitwijden :o :o

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:05

Dat ik geen geld heb. Dan had ik haar kunnen kopen voor ze weg moest :(
Mijn knappe meisje. 3 dagen terug en het voelt als eeuwen. Ik mis haar zo

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:06

Ik heb er spijt van dat ik mensen zolang misbruik van me heb laten maken. Ik durfde hier niets aan te doen. Ik wilde dat ik die kracht wel had gehad en voor mezelf was opgekomen.
Daarom heb ik trouwens ook spijt van de jeugd waar ik niet van heb kunnen genieten.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-04-14 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:06

Spijt dat ik ben gaan studeren. Heb een waardeloos diploma,een studieschuld en heb geen baan in datgene waar ik voor geleerd heb. Kom er maar niet mee aan de bak.

Maar ik mag mij gelukkig prijzen met een toch wel leuke baan,met toch wel aardig salaris. Dus daar mag ik absoluut niet over klagen. :o

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:08

Ik denk dat ik een heel fijn leven heb gehad tot nu toe. Hoewel ik erg veel heb meegemaakt heeft dat wel gemaakt tot wie ik nu ben. Het enige waar ik wel spijt van heb is dat ik niet 'losser' was in mijn tiener/twintiger jaren. Ik voelde mij te verantwoordelijk voor té veel. Zorgtaken, school, werk vanalles. Ik had meer moeten genieten van die tijd en lekker gaan reizen, gitaar en spaans leren dat soort dingen. Eruit halen wat er inzit. Niet dat ik dat nu niet doe maar het is nu wel een stuk lastiger :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:11

Ik heb juist spijt dat ik niet meer energie in bepaalde vriendschappen heb gestoken. Dat ik ze als het ware gewoon heb laten uitdoven. En nu pas besef ik hoeveel moeite die vrienden erin gestoken hebben om toch maar contact te houden, om toch maar af te spreken,... en ik waardeerde het allemaal niet. Daar heb ik nu nog spijt van.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:27

Ik heb spijt dat ik zoveel tijd (en geld) heb verloren door verkeerde studiekeuzes. (gelukkig nu wel op de goede plek :) )

En ik heb spijt van het feit dat ik een jongen tussen een hele goede vriendschap heb laten komen. Het is al jaren geleden maar tot op de dag van vandaag mis ik haar...

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:28

Ik heb spijt dat ik niet gewoon mijn bek heb gehouden een paar maanden terug, dan had ik nu niet al dat gezeik, en had ik misschien betere cijfers op school.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:32

ik heb idd ook spijt van, dat ik " vrienden" heb "geholpen" doordat zij iets niet konden betalen, dat ik het heb voorgeschoten.

vervolgens hebben zij het nooit meer terug betaald _-:( _-:( _-:( _-:( |o |o |o

NatassJaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:48

Don't regret the things you did, regret the things you didn't do.

Ik heb dus ook echt nergens spijt van. Tuurlijk baal ik wel van sommige dingen. Maar echt spijt??
Nee :n

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:51

Never regret something, because at some point you really wanted it.

Natuurlijk heb ik wel spijt van dingen die ik heb gedaan of gezegd, maar dat wil ik liever niet op Bokt gooien.. :n

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:19

Ik heb van bijna helemaal niets spijt, maar ik heb ooit een keuze gemaakt waaruit bleek hoe weinig zelf respect ik had en ik weet nog steeds niet hoe ik hier mee om moet gaan. Ik ga het ook niet uitspreken, het is echt een zwart moment in mijn leven.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:24

Je kunt beter spijt hebben van dingen die je niet hebt gedaan dan van dingen die je wel hebt gedaan :) :Y)

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:25

Alleen dat ik mijn bijrijdpony weg deed omdat ik een paard kreeg van mijn ouders... En dat ik met de bijrijdpony niet gelijk ben gestart. En vervolgens in plaats van met het paard verhuizen(met bijrijdster) , het paard verkocht aan bijrijdster. En dat ik (deels doordat ik geen paard had) gestopt ben met mijn stage en nu op een nog nuttelozere opleiding zit dan een paardenopleiding! Heb t wel naar m'n zin daar niet van hihi.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:28

Ik heb er erg veel spijt van dat ik mezelf altijd heb laten gebruiken door vrienden.
Hierdoor kwam ik niet meer aan mezelf toe.
Met behulp van mijn huidige vriend ben ik zoveel assertiver geworden :)

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:33

Dat ik niet goed heb gekeken bij de hyporama met het tentenkamp dus dat ik die mini zweetdekentjes niet heb gezien. Ik had zo graag een hv polo deken gewild.

Nu even serieus ik heb er spijt van dat ik niet super goed mn best heb gedaan op de havo

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:41

Ik heb er onwijs veel spijt van dat ik niet ben gaan reizen na mijn school. Of een tijdje in het buitenland ben gaan wonen.

Nu heb ik een goeie baan, een huis en m'n dieren waardoor de mogelijkheid er niet meer is.

Als ik het over mocht doen...!

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:44

Ik heb spijt dat ik verpleegkunde gestudeerd heb.. Ik studeer dit jaar af en ik ben het een beetje zat.; Wil eigenlijk iets totaal anders doen. Had graag toerisme gestudeerd maar dit heb ik nooit gedaan. Was altijd m'n droom van iets met reizen te doen of stewardess te worden :(

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:44

_Dribbel schreef:
Ik heb er onwijs veel spijt van dat ik niet ben gaan reizen na mijn school. Of een tijdje in het buitenland ben gaan wonen.

Nu heb ik een goeie baan, een huis en m'n dieren waardoor de mogelijkheid er niet meer is.

Als ik het over mocht doen...!

Omg, meen je dat nou? :=

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:51

Waar ik spijt van heb?
De energie die ik in sommige mensen heb verspild die me nu behandelen als grof vuil.