Vandaag zou mijn toetsweek beginnen met een toets geneesmiddelenkennis, waar ik het hele weekend hard voor geleerd had.
Ik doe de opleiding doktersassistente, en zit in het eerste jaar.
Om 09.30 zou ik beginnen, maar nog geen leraar te bekennen..
Om 09.40 kwamen er 2 docenten binnen, i.p.v. 1.. Zonder toetsblaadjes.
Meteen was het duidelijk dat er iets aan de hand was, en dat de toets niet door zou gaan.
En toen kwam het verschrikkelijke nieuws..

'De toets gaat vandaag niet door. Wij hebben zojuist het droevige bericht gekregen dat een klasgenoot van jullie gisteravond om het leven is gekomen door zelfmoord.'
Het was doodstil in de klas, een paar seconden lang zei niemand iets.
Toen begonnen er mensen te huilen, en werd ons meer informatie vertelt.
Het meisje waar het om ging deed de opleiding apothekersassistente, en zat in de A-klas.
Ik zelf zit in de B-klas, maar omdat zij de versnelde opleiding deed volgde ze sommige lessen bij ons.
Het was heel vreemd, het kwam als een schok, en ik wist niets uit te brengen..
Ik had het gevoel alsof ik in een verschrikkelijke film was beland, maar helaas..
Op school hebben ze een stilteruimte ingericht, waar we dingen kunnen achterlaten voor familie, en waar we er met elkaar over kunnen praten.
Donderdagavond is er een condoleance, waar wij als leerlingen bij aanwezig mogen zijn, en vrijdag zal ze begraven worden.
Nog steeds kan ik het niet bevatten, het komt ineens zo dichtbij..
Het is zo raar om te bedenken dat ze er niet meer is.. Dat ze niet meer op school zal verschijnen..
Sorry voor dit verhaal, maar ik moest het even van me afschrijven.