Facebook, geen vrienden en toch chatten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Facebook, geen vrienden en toch chatten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:12

Hallo,

ik ontvang sinds kort chatberichten op Facebook van mensen die ik niet in mijn lijst heb staan.
Mijn moeder kent deze mensen wel, maar ik hoef hun echt niet op mijn chat of Facebook.

Hoe kan ik dit uitzetten? Ik heb ook mijn chat onbeschikbaar gezet maar dat schijnt ze niet te schelen.

Het zijn mensen van vakantie die niet zo goed Engels spreken en ik vind het een beetje banketstaaf om te zeggen dat ze moeten ophoepelen. :Y)

Help?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:56

Gewoon negeren? Je kan het gesprek gewoon verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:59

imd schreef:
Gewoon negeren? Je kan het gesprek gewoon verwijderen.

Ja ik negeer 'm al 3 maanden _O-

Ik wil gewoon niet gecontacteerd worden door mensen die ik niet in mijn lijstje heb staan. Ik weet namelijk niet wat ze dan nog meer kunnen zien.

FNews

Re: Facebook, geen vrienden en toch chatten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:00

Kun je niet ergens instellen dat mensen die niet in je vriendenlijst staan je geen bericht kunnen sturen?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:01

Wat ze kunnen zien is makkelijk. Wanneer je op een computer zit kan je bij 'account' de optie 'wat kunnen anderen zien' aanklikken. Dan weet je wat wat niet-vrienden kunnen zien.

Chatten weet ik ook niet. Hier zelfde verhaal, collega's van mijn mams die ineens met mij chatten.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:04

Wat LovingTweety zegt. GEwoon je profiel goed afschermen en de rest negeren :) Je kan ook in je chatscherm "actions" en dan "mute conversation" aanklikken. Wie weet helpt dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:04

Je kan diegene gewoon blokkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:07

LovingTweety schreef:
Wat ze kunnen zien is makkelijk. Wanneer je op een computer zit kan je bij 'account' de optie 'wat kunnen anderen zien' aanklikken. Dan weet je wat wat niet-vrienden kunnen zien.

Chatten weet ik ook niet. Hier zelfde verhaal, collega's van mijn mams die ineens met mij chatten.

Waar staat 'account' dan?

Wat stom dat je andere mensen gewoon kunt chatten als ze geen vrienden zijn. -O-

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:08

Naar je profiel, tandwieletje, "view as". Dat zou moeten werken voor het bekijken als een niet-vriend..

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:10

Bij mij komen chatberichten van niet-vrienden in het mapje 'Other'. Dus die zie ik sowieso pas maanden later. :')

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:11

Chatten is hetzelfde als een privebericht sturen op Facebook, dus als je dit uit zou zetten ontvang je van niemand een bericht. Dus als iemand jou voor 'iets belangrijkers' wil contacten ontvang je dit misschien niet? Dat je daar nog wel aan denkt haha. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:12

steefvicky schreef:
Chatten is hetzelfde als een privebericht sturen op Facebook, dus als je dit uit zou zetten ontvang je van niemand een bericht. Dus als iemand jou voor 'iets belangrijkers' wil contacten ontvang je dit misschien niet? Dat je daar nog wel aan denkt haha. :)

Dan whatsappen ze me maar hoor... Belangrijke mensen hebben mijn whatsapp.

Ik denk dat ik dat hele Facebook er maar gewoon af gooi... -O-

Wat een grafgebeuren. Ze kunnen zelfs mijn omslagfoto zien als ze me niet als vriendje hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:15

Doanique schreef:

Wat een grafgebeuren. Ze kunnen zelfs mijn omslagfoto zien als ze me niet als vriendje hebben.

Ja en die blijf je nog jaren via google terugvinden.
FB is ook een verschrikkelijk gebeuren.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:15

Gewoon zeggen dat je er geen zin in hebt en negeren. Duurt miss even en is bot maar ben je er wel vanaf uiteindelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:16

Suzanne F. schreef:
Doanique schreef:

Ja en die blijf je nog jaren via google terugvinden.
FB is ook een verschrikkelijk gebeuren.

Hij staat ook op bokt hoor daar niet van, maar dat hoeven die vakantiemensen niet te zien...
Mijn (volledige) naam staat ook niet op bokt dus die zullen ze ook nooit vinden, ik ben ook op google niet te vinden behalve op een lege linkedin pagina waar nooit iets mee is gedaan.

Ik vind het niet erg dat jullie ze zien maar van die Egyptische mannen... -O-

Begrijp ook wel dat de hele wereld mijn bokt kan zien hoor, maar dat komt toch wel ff dichterbij omdat die dan bokt EN Facebook hebben.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-04-14 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:17

ilaan schreef:
Gewoon zeggen dat je er geen zin in hebt en negeren. Duurt miss even en is bot maar ben je er wel vanaf uiteindelijk.

Probleem is dat ze ook bij mijn moeder blijven zeuren en dat mijn moeder dan zegt 'ja ze praat zo wel even met je' om er ook maar vanaf te zijn. Kan ik haar ook niet kwalijk nemen maar man man wat een gezeur..

Ik heb altijd 500 chatberichten van die mensen die werken in dat hotel etc. want als ik op Facebook zit is het te kort om te zien dat ze me wat sturen. Ze praten zelfs als ik offline ben, levenloos. -O-

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:19

Of: Je vult niet je echte achternaam in, maar een kul-achternaam. Dan ben je spontaan moeilijker te vinden! Is ook best grappig als je nieuwe mensen in het echt leert kennen die je dan willen toevoegen op facebook. Hoor je van iemand: ''Heet zij echt Loes Lampenkap?''

Verder kan je mensen blokkeren, dan kunnen ze je hele facebook niet vinden geloof ik. Dit kan je doen door bovenin je facebookbalkje te klikken op dat slotje met die 3 streepjes ernaast en dan ''Hoe kan ik zorgen dat iemand me niet meer lastigvalt'' en dan de naam van die persoon erin zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:21

badeendje schreef:
Of: Je vult niet je echte achternaam in, maar een kul-achternaam. Dan ben je spontaan moeilijker te vinden! Is ook best grappig als je nieuwe mensen in het echt leert kennen die je dan willen toevoegen op facebook. Hoor je van iemand: ''Heet zij echt Loes Lampenkap?''

Verder kan je mensen blokkeren, dan kunnen ze je hele facebook niet vinden geloof ik. Dit kan je doen door bovenin je facebookbalkje te klikken op dat slotje met die 3 streepjes ernaast en dan ''Hoe kan ik zorgen dat iemand me niet meer lastigvalt'' en dan de naam van die persoon erin zetten.

Ik 'mag' ze van mijn moeder niet blokkeren omdat ze anders geen normaal gesprek meer met die jongens kan voeren en ze alleen maar over mij praten. (Tja blonde dochter met lange haren en blauwe ogen...)
Ze wil een bedrijfje opstarten namelijk dus ze heeft ze wel 'nodig'.

Naam veranderen kan ik wel doen, maar ze staan bij mijn moeder dus dan zien ze me alsnog staan. Ze herkennen me toch wel :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:24

Lekker dan. Dan zit het probleem dus niet bij Facebook lijkt me zo... Je moeder moet even op d'r strepen gaan staan en niet jou hiervoor gebruiken..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:25

Ik snap trouwens niet dat je moeder het normaal vindt dat jij met Egyptische mannen van vakantie zou willen chatten. Als je echt zoveel chatberichten hebt van mensen waar je eigenlijk niks mee te maken wil hebben... en eigenlijk gewoon lastig wordt gevallen zou ik ook facebook verwijderen.. en als je eventueel later voor vrienden toch een account wil een nep naam nemen (en je moeder niet toevoegen :+ )

Trouwens als zij mannen die alleen geïnteresseerd zijn in haar blonde dochter nodig heeft voor haar bedrijfje... is haar businessplan dan wel levensvatbaar.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 14-04-14 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:26

Doanique schreef:
Ik 'mag' ze van mijn moeder niet blokkeren omdat ze anders geen normaal gesprek meer met die jongens kan voeren en ze alleen maar over mij praten. (Tja blonde dochter met lange haren en blauwe ogen...)
Ze wil een bedrijfje opstarten namelijk dus ze heeft ze wel 'nodig'.

Naam veranderen kan ik wel doen, maar ze staan bij mijn moeder dus dan zien ze me alsnog staan. Ze herkennen me toch wel :P

Uhm wtf -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:26

imd schreef:
Lekker dan. Dan zit het probleem dus niet bij Facebook lijkt me zo... Je moeder moet even op d'r strepen gaan staan en niet jou hiervoor gebruiken..

Ik vind het niet erg dat zij met ze praat maar het is meer dat als ik ze blokkeer ze nog indirect bij mij komen omdat ze met mijn moeder praten en het voor hun echt een wereldramp is als ze geblokkeerd worden zonder reden oid. Zij zien niet wat ze verkeerd doen maar begrijpen het ook niet als je het uitlegt _O- (Heldere lichten).

Ik wil ze gewoon van die #)&@)& chat afhebben. Ik ben geen vrienden dus je mag mij niet bereiken, klaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:27

Ik hoef trouwens geen reacties op het feit wat mijn moeder hier van vindt, dat is iets tussen ons. Ik wil gewoon weten hoe je die chat uitschakelt en als dat niet kan heb ik m'n antwoord en kan m'n topic dicht.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:27

Doanique schreef:
Ik hoef trouwens geen reacties op het feit wat mijn moeder hier van vindt, dat is iets tussen ons. Ik wil gewoon weten hoe je die chat uitschakelt en als dat niet kan heb ik m'n antwoord en kan m'n topic dicht.

Komen ze wel in het mapje other? Of in je gewone inbox?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:36

Kahawa schreef:
Doanique schreef:

Komen ze wel in het mapje other? Of in je gewone inbox?

In de gewone geloof ik, ze poppen gelijk naar voren in ieder geval.