Scouting!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Scouting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 15:42

Hallo bokkers,
wie is er nog meer actief binnen de scouting hier op bokt? Ik heb zelf een paar jaar op scouting gezeten, maar ik vond de groep verschrikkelijk -O- Een paar jaar niks met scouting te maken willen hebben en nu, sinds mijn moeder actief werd bij een andere groep, wou ik ook wel weer wat doen. Nu wordt ik bever leiding :D Vandaag voor het eerst wezen kijken (kende de groep al wel) en het was een gezellige groep en voel me er helemaal welkom *\o/*

Dus, wie doen er nog meer iets binnen de scouting?

Ik kon geen ander, actief topic vinden!

Miekelien

Re: Scouting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:47

Ik ben ook actief scout, van jongs af aan! Een goede groep kan veel maken of breken, ik weet er alles van.. Inmiddels ben ik al meer dan 20 jaar lid, nu als explorerbegeleiding. Vroeger bij een andere groep, maar inmiddels heb ik mijn vriend ook via scouting leren kennen en wonen we samen, dus ik ben ingelijfd door zijn groep :Y)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 19:43

Haha, mijn ouders hebben elkaar ook leren kennen via de scouting!

Maar een van de meisjes (zelfde leeftijd) zocht nog iemand die met haar wou klimmen en wou zekeren. I'M IN!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:40

niet meer maar ik ben jaren lid geweest van de stam leiding geweest aan de senior gidsen en kabouters.
Leuke tijd.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:54

Hier ook een scout. Ik zit op scouting sinds mijn 7e en ik ben nu 16 dus ik zit nu 9 jaar op scouting. Ik zit op ruiterscouting. Echt superleuk. Deze scouting combineert paardrijden met landscouting. Voor de opkomst rijden we paard en daarna gaan we naar de blokhut om voor de scoutingopkomst. Op zomerkamp gaan we ook altijd 4 van de 7 dagen paardrijden. We dragen een zwarte blouse en als we dan andere scoutinggroepen tegenkomen vragen ze zich altijd af wat voor een scoutinggroep (land,lucht,water) we zijn. In Nederland zijn er 3 ruiterscoutinggroepen dus dat is niet heel veel vergeleken met de hoeveelheid landscoutinggroepen.
Ik ben trouwens ook 2x naar de LSW (landelijke scouting wedstrijden) geweest dus misschien is ruiterscouting nu wel wat bekender, want daar zijn we heel vaak aangesproken op onze zwarte blouse.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:08

Hier een ex-scout! Jaren lid geweest en leiding geweest van de scouts (12 tm 16 jaar), weet dat ze die leeftijdsgroep overal anders noemen. Vond het fantastisch, vooral de kampen. Toen ik fulltime voor de klas ging staan ben ik gestopt, nog meer kids in de avonden en weekenden trok ik echt niet :D Hoogtepunt was toch wel onze 4e plek op de LSW. We hadden een hoop lol en bleken uiteindelijk nog goed gescoord te hebben ook! De HIT-kampen vond ik ook altijd fantastisch!

Heb mijn vriend en vriendengroep ook via scouting leren kennen. Inmiddels zijn we allemaal gestopt, maar de vriendschap is gebleven.

Leuk om wat te lezen over ruiterscouting, had ik nog nooit wat van gehoord!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:12

Ik ben ook ex-scout. Heb 14 jaar bij scouting gezeten, maar toen werk aangeboden gekregen op het dagdeel dat wij opkomsten draaiden, dus toen was de keuze erg makkelijk. Onze groep was sowieso heel erg klein dus meestal gingen we maar bier drinken, want voor een echte opkomst hadden we niet genoeg mensen.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:08

Gisteravond had een scoutinggroep een dropping georganiseerd waar wij ook aan mee deden. Voor ons was het de eerste dropping buiten het 'bekende' gebied. We werden gedropt in Voorst en moesten vervolgens naar Bussloo. Onderweg waren leuke, aparte en uitdagende opdrachten. De eindopdracht was dat we om 01:00 uur 100 meter in de recreatieplas van Bussloo moesten zwemmen. Koud, maar wel graaf dat we het gedaan hebben.
Hebben jullie ook wel eens zulke gave, leuke, grappige, spannende activiteiten gedaan? Zo ja, wat dan? Misschien kunnen we elkaar inspireren voor leuke opkomsten?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:20

Wat leuk een scouting topic :)

Ik zit er al weer vanaf me 6de op. Zit nu bij de stam. We zijn met 8 nu wat altijd heel gezelligg is.

In 2011 naar de jambo haarlem geweest en in 2015 als staf er heen. Gaat iemand van jullie ook?

Zit nu te twijfelen of ik leiding wil worden. Bij de verkenners of de bevers, 2 hele verschillende leeftijden maar vind ze allebei leuk

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 19:20

Ruiterscouts, wat klinkt dat gaaf :oo Maar helaas niet in de buurt :(
Bij ons op school gaat er ook een meisje heen, maar ja, ik ga er maar niet heen (zit er nog niet eens een maandje bij :P )
Susan88, ik vond het over vliegen al spannend genoeg :')
Kosseh, welke opkomst komt je het beste uit? Waar hebben ze het hardst mensen nodig?

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:55

Ik ken de ruiterscouts wel van vroeger, alleen was bij ons in de buurt het verschil met 'gewone' groepen wel heel groot..

Kosseh ik heb al andere plannen voor 2015, ik ga (weer) mee naar de WJ, nu in Japan!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:21

Hier een plus scout :D Mijn beide ouders waren padvinders en hebben elkaar zo leren kennen. Als ik wou ik altijd bij scouting (in de voetsporen van paps en mams) Maar die zat te ver weg -O- Later ben ik bij de landscouts gekomen als welpen lei/ijding }> Binnen een jaar werd ik daar de akela O:) Dat heb ik een paar jaar gedaan, was ook lid van de stam. Ging als vrouwelijke leiding ook mee op kamp met de scouts (daar hadden we geen vrouwelijke leiding, dus was ik het bokje *\%/* ) Later ben ik naar de dolfijnen gegaan (waterscouts leeftijd 7/11 jaar) Door mijn ziekte ben ik daar mee opgehouden en ben nu plusscout, wel lid van scouting, maar niet gebonden aan een groep.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:49

Eclair, hoe doen jullie overvliegen? Dat je dat spannend vind. Bij ons is er bijna nooit iets aan.
Allebij de opkomsten komen niet geweldig uit (te veel hobby's) verkenners is op woensdag avond tijdens basketbal trainen. En bevers is op de tijd dat ik me verzorg paard doe.
Maar bij dw bevers hebben ze me het meest nodig. Er is een wachtlijst, omdat het anders te weinig leiding op de kinderen is.
Verkenners lijkt me alleen zo gaaf en ben er voor gevraagd. Als ze dat doen dan hebben ze echt vetrouwen in je.

Miekelien, oo wj is ook echt heel gaaf alleen zo duur :( vorige keer was het in zweden toch? 2 van me groep waren daar heen geweest.

Ruiterscouting klinkt echt heel gaaf :D, zijn jullie alleen net meisjes of ook jongens?

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:14

Kosseh kies wat je zelf het leukst vindt. Ik heb vroeger ook bevers gedraaid, ontzettend schattig maar ik was er niet blij mee. Nu bij de explo's zit ik meer op mijn plek, dan hou je het ook veel langer vol.

De vorige WJ was in Zweden inderdaad, die was nog niet zo heel duur ;) Japan is alleen al duurder qua deelnemersgeld (€250 meer dan de vorige keer), maar vooral de reis erheen is duurder. Aangezien ik als IST-er (medewerker) ga moet ik die zelf regelen, dus die kosten komen er ook nog bij. Maar in totaal voor een 'vakantie' van 3 weken naar Azie komt het bedrag wel aardig overeen.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:04

@kosseh
Vroeger alleen maar meiden maar nu hebben we ook jongens.

Ik mag ook naar Japan, maar dat is veel te duur voor mij. Lijkt me wel erg leuk.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:10

Ik heb zo'n 6 jaar op de scouting gezeten, op een gegeven moment kreeg ik een verzorgpaard en ben er toen mee gestopt. Mijn vriend is erg actief op een andere scouting bij ons in de buurt. Ik ben nog niet mee geweest(door omstandigheden), maar ik denk dat ik het toch ook wel erg leuk ga vinden!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:11

Padflikkers }>

Ik vond het wel aardig, maar haatte het primitief kamperen. Kon er niet aan wennen, dus ging lekker naar huis met de kampen en hielp overdag mee. Enkele wel echt overnacht, maar wat was ik blij thuis te zijn :')
T is gewoon niet zo aan mij besteedt haha. Ben vooral leiding geweest. Stamlid vond ik echt niet leuk; wat een gezuip en weinig doen -O- ik vond het leuker om actief iets te doen, dan lamlendig aan de bar kleven en ene biertje na de andere naar binnen te tikken.
Ben uiteindelijk gestopt omdat ik met studie, werk en vriend zat en een vrije dag ook wel fijn vond.

Zit nu wel bij een soort scoutingtakje, alleen puur qua naam want opkomsten zijn er niet. Maar wel leuke scoutingmensen van allerlei groepen :)

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:20

Ik heb nooit iets met scouting gedaan, maar sinds een paar maanden ben ik (via via) bij scouting terecht gekomen, ben nu beverleiding.
Het bevalt me echt heel goed, het is een groep met alleen maar mannen/jongens, en een paar vrouwelijke leiding. Voel me echt op mijn plek daar.
Merk wel dat ik simpelweg nog niet zoveel van scouting af weet, maar dat komt vanzelf wel.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:27

vuurneon, water scout :P?
Bij ons werden de landscouts altijd padjakkers genoemd :')

Ik heb jaren bij de waterscouts gezeten van bever tot wildevaart en daarna nog een jaar leiding maar geen leuke groep, andere hobby's interesses en daarnaast echt veel te veel bier :+ daar was ik nooit zo van.
Wel echt een gigantisch leuke tijd gehad en ook op sociaal vlak heel veel aan gehad.
Ik bracht al mijn vrije uurtjes op het troephuis door :P
Ik zat bij Norvicus in Noordwijk. Leuk altijd met ons wachtschip (42 meter) naar de biesbos, kaagcup, LSW ook gedaan, NaWaKa. Ja leuk leuk :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:01

Hahaha, nee land :')
Waterscouting leek mij wel echt tof, wou graag leren zeilen maar was hier net te ver om even te fietsen.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:05

Hier ook een ex-scout!! Met het welbekende liedje dat landscouts hom*s zijn, zodat jullie meteen weten wat voor scout :+ (niet zo bedoeld hoor ;) )
Ik ben begonnen bij de bevers en uiteindelijk vorig jaar gestopt, omdat ik de groep niet meer leuk vond.
Ook ik heb mijn vriend leren kennen bij scouting!

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:44

Ooooh, een slootverkenner dus ;)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:55

Ik ben "padvlinder" genoemd door collega's :') Onze eigen scouts noemden we "padverliezers'" Ze waren altijd de weg kwijt, zelfs met tomtom _O- Maar die hier genoemd worden zijn ook leuk :j

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:00

Padverliezers _O-
Dan doen ze toch iets niet goed haha

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:07

Zeker niet, we hebben ze een keer 20 km uit koers op moeten pikken _O- We vonden al dat ze er zolang over deden over een route van 10 km. De mannen waren er heilig van overtuigd dat ze goed liepen :')
Laatst bijgewerkt door aikon op 15-04-14 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt