Mijn oom gaat binnen een week dood...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Mijn oom gaat binnen een week dood...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 10:48

Hoi allemaal!

Ik moet dit eventjes van mij afschrijven...
Mijn oom heeft al een jaar ernstige darmkanker, toen ze het ontdekten was het eigenlijk al te laat, ze konden er niks meer aan doen. Wel hebben ze zijn dikke darm voor een groot gedeelte verwijderd om zijn leven nog te rekken. Want één ding was zeker, hij gaat hieraan dood.
Toen is er zelfs gezegd dat hij het jaar 2014 niet zou halen, maar mijn oom is een taaie, hij had het gehaald! Ze gaven hem toen nog slechts enkele maanden, en nu is het dan zo ver...
Hij ligt nog hele dagen op de bank want hij kan niks meer, hij gaat heel erg hard achteruit nu. Volgens de dokter redt hij het geen week meer...
Veel contact met mijn oom heb ik helaas niet meer, hij woont in het uiterste puntje van Drenthe en ik in Zuid-Holland. Ook is hij de broer van mijn vader, mijn ouders zijn gescheiden en ik woon bij mijn moeder, een echte band heb ik niet met mijn vader.
Vroeger toen mijn oom nog best dichtbij woonde kwam ik er graag en ging ik er altijd met plezier naartoe. Sinds die verder weg is gaan wonen, is het contact eigenlijk een beetje verwaterd...
Toch zit ik hier behoorlijk mee en wilde ik het toch van mij afschrijven...

Bedankt voor het lezen!

Polly
Moderator Algemeen

Re: Mijn oom gaat binnen een week dood...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:49

Heb je nog de mogelijkheid om naar hem toe te gaan om afscheid te nemen? je hebt een hele fijne tijd gehad in de periode dat je daar veel kwam en je zou hem daar nog voor kunnen bedanken bv.

Sterkte

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:51

sterkte als er iets is of je wil je verhaal kwijt je mag me altijd een pb sturen x

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:52

pfff dat is niet niks zeg.
Kan begrijpen dat je dat even kwijt wil.

Ik weet niets te zeggen om je op te beuren.
Alleen dat als je hem nog wilt zien, je moet proberen langs te gaan.

Heel veel sterkte de komende tijd.

Nonnie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:52

Wil je er niet nog een keer heen dan? Als je altijd zo'n goed contact hebt gehad, lijkt mij dat wel fijn voor allebei ;)

Sterkte ermee!!! :(

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:53

Hallo, Wat erg allemaal....
Ik wil je heel veel sterkte wensen met deze moeilijke tijd.
Ik ben zelf een oom verloren aan non hodgkin.
Schrijven is heel goed om je gevoelens een plaatsje te kunnen geven.
Nogmaals, sterkte ;(

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:54

Jeetje wat erg! Sterkte!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:04

Heel veel sterkte. :(:)
Als het geen optie zou zijn om naar hem toe te gaan, is bellen dan eventueel een optie?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 11:18

Aaaah wat super lief al die reacties van jullie!!
Doet me goed. Ik wilde van het weekend proberen langs te gaan ja, maar of dat gaat lukken is de vraag :n.
Ik ga wel heel erg mijn best doen natuurlijk!
Ik heb mijn tante (zijn vrouw) al wel een smsje gestuurd om ze heel veel sterkte te wensen en of ze me even terug kan bellen wanneer het haar schikt. En of het mogelijk is om mijn oom nog even te spreken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:40

Sterkte hoor! :(:)

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:44

Persoonlijk zou ik er niet te lang over nadenken, in je auto stappen en erheen rijden..
Waarschijnlijk heb je geen idee wat je tegen hem gaat of wilt zeggen, maar geloof me, die woorden komen vanzelf wel als je er bent.. Of niet, en is jouw aanwezigheid voor hem en jou voldoende..
Heel veel sterkte..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 13:46

marianne1980 schreef:
Persoonlijk zou ik er niet te lang over nadenken, in je auto stappen en erheen rijden..
Waarschijnlijk heb je geen idee wat je tegen hem gaat of wilt zeggen, maar geloof me, die woorden komen vanzelf wel als je er bent.. Of niet, en is jouw aanwezigheid voor hem en jou voldoende..
Heel veel sterkte..

Zomaar in de auto stappen is lastig als je geen eigen auto hebt.
Daarbij heb ik natuurlijk gewoon mijn plannen en mijn moeder (van wie ik dan dus de auto zou moeten gebruiken) ook.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:49

Wat een verschrikkelijke, verschrikkelijke ziekte is dit toch..... :( :(
Ik zou absoluut zo snel mogelijk bij hem langs gaan!! Ik weet bijna zeker dat je er spijt van gaat krijgen als je het niet doet!
Heeft je moeder ook geen contact meer met hem? Is toch lange tijd haar zwager geweest!? Misschien dat jullie anders samen kunnen gaan?!
Sterkte in het ieder geval!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:50

maar... om dit soort (imo) ernstige dingen kunnen plannen toch gewijzigd worden of zie ik dat verkeerd?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 13:55

Mijn moeder heeft inderdaad geen contact meer met hem (heef thet nooit zo met hem kunnen vinden). En ik zal toch een auto moeten hebben om daar te komen (ov is geen optie, dat is gewoon niet te doen). Mijn vader zit er al, waardoor ik dus ook niet met hem mee kan rijden...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:56

Geen idee of het kan hoor, maar zou je anders een gedeelte met OV kunnen gaan en dan vragen of je vader je ergens op pikt??

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:58

Je kunt ook nog een auto huren als je er van niemand een kan lenen. Dat zijn maar kleine probleempjes die zo opgelost zijn.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:04

Heftig Iris.. Wist niet dat je op bokt zat, maar om je in zo'n topic tegen te komen is helemaal niet leuk :(
Kan je misschien iets regelen met je broers of vriend?

Veel sterkte!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 14:07

xMathilde schreef:
Heftig Iris.. Wist niet dat je op bokt zat, maar om je in zo'n topic tegen te komen is helemaal niet leuk :(
Kan je misschien iets regelen met je broers of vriend?

Veel sterkte!

Hey Joelle, dat jij op bokt zat wist ik ook niet!
Thanks!
Mijn broers gaan er sowieso niet naartoe..
Vriendje gaat ook niet, is de hele week al ana het werk in Hoorn (1,5 uur heen en 1,5 uur terug rijden per dag...) en heeft daar nu een leidinggevende functie. Is dus helemaal bekaf als hij thuis is. Gaat van het weekend ook niet voetballen omdat hij echt compleet uitgeteld is (hij kent mijn oom verder ook niet). En zijn zus viert morgen haar verjaardag....
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 11-04-14 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:07

iirrssjjee schreef:
marianne1980 schreef:
Heel veel sterkte..

Zomaar in de auto stappen is lastig als je geen eigen auto hebt.
Daarbij heb ik natuurlijk gewoon mijn plannen en mijn moeder (van wie ik dan dus de auto zou moeten gebruiken) ook.

Waar een wil is, is een weg... Succes en sterkte!

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:30

Sterkte!, maar ik ga wel wel met de andere mee, nu je nog kan zou ik gaan voor het te laat is.
Iets te regelen valt er altijd wel en ik zou echt heel mijn planning omgooien als zo iets in mijn familie zou gebeuren :j

iniedergeval sterkte!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:32

Sterkte!
Maar eigenlijk lees ik vooral veel excuses om niet te gaan. Als je niet wil gaan, wil je niet he, je moet je daarvoor niet schuldig voelen.
Want als je wilt gaan, valt er echt wel een mouw aan te passen, maar dan moet je beginnen denken in oplossingen niet in 'gaat niet, kan niet'.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:20

jeetje wat zuur voor je.

wil je heel veel sterkte wensen, enne je zou als afscheid nog naar hem toe kunnen gaan, voor de laatste eer aan hem. :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:24

heel veel sterkte
maar wil wel even iets zeggen hierop. je verzint excuses waarbij ik denk tjaa dus? is geen excuus bij zo iets.

ipv op verjaardag naar je oom toe heel simpel, sorry maar wat wil je nu horen.
sorry dat ik even bot ben nu maar wat is belangrijker?
je oom komt nooit meer terug dus grijp die kans, je gaat gruwelijk veel spijt krijgen als je niet gaat.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:27

StalNollie schreef:
heel veel sterkte
maar wil wel even iets zeggen hierop. je verzint excuses waarbij ik denk tjaa dus? is geen excuus bij zo iets.

ipv op verjaardag naar je oom toe heel simpel, sorry maar wat wil je nu horen.
sorry dat ik even bot ben nu maar wat is belangrijker?
je oom komt nooit meer terug dus grijp die kans, je gaat gruwelijk veel spijt krijgen als je niet gaat.

Sorry, maar dat laatste kun jij echt niet invullen voor de TS. Dit is mij ook een keer gezegd bij een familielid en niemand kan voor jou bepalen of jij moet gaan of niet en of jij daar wel of geen spijt van krijgt. Sowieso is het aan de TS of ze gaat of niet. Dat kunnen wij niet voor haar bepalen of invullen.