Morgen (11/4) Open Dag Haagse Hogeschool, wie gaat er ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Omaro

Morgen (11/4) Open Dag Haagse Hogeschool, wie gaat er ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 11:30

Hoi!

Morgen is de Open Dag van de Haagse Hogeschool. Ik ga erheen om te kijken naar de opleiding Voeding en Diëtetiek. Zijn er nog meer mensen die naar de Open Dag gaan, en misschien zelfs wel gaan kijken naar dezelfde studie? Ik ben echt heel erg benieuwd en ik hoop dat het kan helpen bij het maken van een keuze.

Even wat achtergrond informatie over mezelf:
Ik ben vorig jaar gestopt met mijn studie Archeologie vanwege gezondheidsredenen en het ziet er niet naar uit dat ik dat weer kan gaan oppakken. Omdat ik echt geen idee had wat ik dan wilde gaan doen, maar eens gaan rondkijken naar andere opleidingen. Ik vind lesgeven/coachen echt ontzettend leuk om te doen en ik heb dus eerst rondgekeken naar lerarenopleidingen. Maar de vakken waarin ik graag zou willen lesgeven (geschiedenis of Spaans), daarin liggen de banen nou niet echt voor het oprapen en dat zal in de toekomst waarschijnlijk niet veel anders worden.. Aangezien talen me liggen en ik talen ook erg leuk vind, heb ik ook nog Duits en Engels overwogen. Maar met die talen heb ik toch veel minder iets mee dan met Spaans en daarbij komt dat het me ontzettend "eng" lijkt om voor pubers voor de klas te staan. Ik denk dat ik niet sterk genoeg in mijn schoenen sta om door de "uitprobeerfase" heen te komen, tenzij het een vak is waarin ik erg graag lesgeef en dat is met Engels en Duits toch minder.

Dus maar eens verder gaan zoeken en toen kwam ik bij de opleiding Voeding en Diëtetiek uit. Vanuit mijn eigen achtergrond heb ik ervaren hoe belangrijk goede voeding en daarbij goed voedingsadvies is en ik ben er ook zeer in geïnteresseerd. Ik zou dus dan binnen de Dietetiek de kant op willen van Paramedisch diëtiste of werken als voorlichter. Nou weet ik dat ook in de diëtistenwereld de banen niet heel dik bezaaid zijn, maar ik had het idee dat je toch redelijk breed aan de slag kunt als je klaar bent (wel afhankelijk van je vakkenkeuze waarschijnlijk)

Ik heb nog geen idee of het ook echt wat voor me is, en daarom ben ik erg benieuwd naar de Open Dag morgen. En misschien dat ik ook toch nog wel wat lerarenopleidingen ga bezoeken, gewoon om een goed beeld te krijgen van een opleiding en het werk als docent voordat ik iets afschiet :)

Nou ja heel verhaal alsnog getypt :P

Dussss.. Naar welke opleiding ga jij kijken morgen, of heb je misschien tips voor me?

SaiLady

Re: Morgen (11/4) Open Dag Haagse Hogeschool, wie gaat er ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:05

Misschien een idee, je kunt na je studie Voeding en diëtetiek natuurlijk ook een didactische aantekening behalen, mocht je alsnog voor de klas willen. Al weet ik niet in welke vakken je dan kunt lesgeven als je deze studie doet.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:09

Ik ga ook morgen, naar bewegingstechnologie. In principe weet ik dat ik ergotherapie wil doen aan de HvA, maar ik hoop dat ik bewegingstechnologie misschien toch leuker vind. Zo vanaf internet trekt het me wel heel erg aan.

Ik woon alleen wel vlakbij Amsterdam en moet zo'n 1,5 uur reizen naar Den Haag. Amsterdam is dan toch een stuk praktischer.

Dus ik ben benieuwd, ook naar hoe die school is. Ik heb er namelijk geen idee van en ik ken ook niemand die daar studeert.

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 13:20

SaiLady, dat is wel interessant om dat eens uit te zoeken! Bedankt voor de tip :)

DewiRox, dat is wel aardig wat reistijd ja.. Zou je de mogelijkheid hebben om te verhuizen mocht je de studie in Den Haag toch zoveel leuker vinden?
Ikzelf zoek wel redelijk in de buurt van Gouda, dus Den Haag, Rotterdam, Utrecht, omdat mijn vriend en ik daar samen een huisje gekocht hebben. Dus voor mij valt Amsterdam dan in ieder geval af. Plus dat ze in Den Haag een deeltijd variant aanbieden, waar ivm werk ernaast wel mijn voorkeur naar uitgaat. Ik geloof dat je op HBO minder makkelijk een paar dagen ernaast kunt werken dan bij WO. (tenminste dat heb ik zo begrepen, HBO is meer van 9-17 zeg maar, al is dat dus een van de dingen die ik morgen wil gaan uitzoeken)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:22

DewiRox schreef:
Ik ga ook morgen, naar bewegingstechnologie. In principe weet ik dat ik ergotherapie wil doen aan de HvA, maar ik hoop dat ik bewegingstechnologie misschien toch leuker vind. Zo vanaf internet trekt het me wel heel erg aan.

Ik woon alleen wel vlakbij Amsterdam en moet zo'n 1,5 uur reizen naar Den Haag. Amsterdam is dan toch een stuk praktischer.

Dus ik ben benieuwd, ook naar hoe die school is. Ik heb er namelijk geen idee van en ik ken ook niemand die daar studeert.

Als je de trein vanaf amsterdam centraal pakt, is het 1 rechtstreekse trein richting Hollands spoor, valt echt reuze mee :j lijkt lang maar is zo voorbij! (en als je toch in 1 trein zit, lekker huiswerk maken in die nieuwe sprinters met internetverbinding O:) )

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:40

Ik woon in de richting van Amsterdam, had ik eigenlijk moeten zeggen. Met het OV van hier naar Amsterdam is ook niet alles en daarom is het voor mij sneller als ik vanaf station Woerden te trein pak. Vanaf daar is het indd ook 1 trein, die doet er 55 min over. Maar als ik met de scooter naar woerden ga is dat nog +/- 30 min, de auto net iets korter en de bus ook zoiets.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:42

DewiRox schreef:
Ik woon in de richting van Amsterdam, had ik eigenlijk moeten zeggen. Met het OV van hier naar Amsterdam is ook niet alles en daarom is het voor mij sneller als ik vanaf station Woerden te trein pak. Vanaf daar is het indd ook 1 trein, die doet er 55 min over. Maar als ik met de scooter naar woerden ga is dat nog +/- 30 min, de auto net iets korter en de bus ook zoiets.

Woerden ligt toch bij utrecht :+ ?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:44

Ja, woerden wel. Maar ik woon weer dichter bij Amsterdam haha. Mijdrecht is het noord-westen van Utrecht, dus meer beetje tussen Amsterdam/Utrecht. Rot plek om te wonen wat betreft ov iig!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:47

Woerden is ook om, want dan moet je intercity naar CS en dan nog met de sprinter/tram/bus naar hs :j

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:04

Ik ben ook bij de open dag morgen! Maar dan als student die haar opleiding promoot :D
Ik zit nu in het laatste jaar Sociaal Pedagogische Hulpverlening :) Dus als iemand nu alvast vragen over de school zelf heeft, of na morgen nog vragen heeft, stel ze gerust!

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 16:59

Leuk Missy_! En handig ook :D Ik ga morgen eerst maar eens oriënteren, ik ben nog zo aan het twijfelen... Als ik dingen op zoek over Voeding en Diëtetiek dan word ik heel enthousiast, maar ergens kriebelt een lerarenopleiding ook wel.. Nou ja, maar eens zien morgen, wie weet geeft dat wat meer de doorslag voor een keuze. Zo rot dat je voor 1 mei je keuze al gemaakt moet hebben :P

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:18

Ja die vervroegde inschrijving is nieuw inderdaad! Als je met mensen wilt werken raad ik je ook aan om even bij ons binnen te lopen O:) Hihi, maar ik weet natuurlijk niet of je dat wilt :P

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 17:22

Haha nou misschien doe ik dat wel even :D Toen ik je eerste post zag, dacht ik al, o daar kan ik misschien ook nog even naar kijken :P Als ik er toch ben.. :D

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:02

Jaa leuk! Misschien heb ik een haagse hogeschool shirt aan en anders laat ik even weten waaraan je me kunt herkennen. Als je er bent moet je jezelf natuurlijk wel even kenbaar maken :p

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:28

Welk station is het dichst bij de Haagse Hogeschool?

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:30

Den Haag Hollands Spoor, dit zit recht achter de school, of voor, het is maar net vanaf welke kant je het bekijkt :p

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:47

Hs, die zit voor school :+ En qua tram is Leeghwaterplein korter lopen dan HS :')

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:51

Ik ga misschien ook.. Twijfel nog aangezien ik er al wel eens ben geweest en ik sowieso helemaal nog niet weet wat voor studie ik wil doen...

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:52

Ik zit op de Haagse Hogeschool, maar morgen lekker vrij!
Idd, Leeghwaterplein is korter dan HS qua tram dan!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:03

Fee, HHS is leuke n goede verbinding voor ons O:) !
En je hoeft niet over die irritante vijver heen waar je constant bang bent in te stappen/te struikelen/telefoon te laten vallen _O-

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 23:04

Hoe vonden jullie de open dag, iets wijzer geworden over de opleiding die je wilt gaan doen?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 23:33

Wat een mooie school zeg, en onwijs goed geregeld! Ik voelde me er direct op mijn plek en ook de studie bewegingstechnologie ligt me helemaal.

Ik heb me gelijk ingeschreven, op naar Den Haag volgend jaar. Dat reizen wordt alleen wel heel erg wennen zeg..

Daarnaast maak je bij deze studie toch echt wel 5x in de week dagen van +/- 9 tot 5. En dan nog 1,5 uur heen en 1,5 uur terug reizen. Daar moet ik me wel echt even overheen gaan zetten. Momenteel rij ik 6x in de week paard en ga ik 2x in de week naar de sportschool, dat gaat straks wel veranderen denk ik.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 23:45

Geloof me, nu lijkt t goed geregeld, maar t kan een aardig potje zijn op de hhs :')

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 23:52

Ja, maar volgens mij heb je dat overal?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 00:30

Klopt. En ligt ook aan de studie. Bij mij is het over het algemeen best goed geregeld