Perfecte kijkplek voor onweer gezocht in Twente omg Almelo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Perfecte kijkplek voor onweer gezocht in Twente omg Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:19

Haai! Aangezien ik nogal onweerfanaat ben en soms wel eens ga 'stormchasen' ben ik eigenlijk op zoek naar een perfecte plek om het weer goed te kunnen zien. Toevallig kan het vanmiddag nog wel eens los gaan, dus ik hoop dat jullie leuke en handige tips hebben.
Het moet enigszins in de buurt zijn van Almelo, half uur rijden maximaal. Verder zoek ik vrij uitzicht(dus ook geen bomen) vooral op het zuid-westen en een plek waar ik overdekt kan staan, een benzinepomp bijvoorbeeld want vanuit de auto onweer kijken is namelijk nogal saai :P
Ik hoop dat er iemand met de goede tip komt :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:20

Lemelerberg misschien? Weet niet hoe het daar inmiddels zit met de bebossing.... En of het zo veilig is :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:26

Nou... ik kan je vertellen dat ik tijdens het meest bizarre onweer dat ik ooit heb meegemaakt bij een benzinepomp in Almelo heb gestaan. :+

Dat was dat beruchte noodweer op die maandagmiddag in juli 2010, toen er bij het opbouwen van de Zwarte Cross gewonden zijn gevallen. Ik reed op de A35 bij Almelo, moest daar in het ziekenhuis zijn en kon nog nét veilig achter een vrachtwagen aan naar een parkeerplek bij een tankstation rijden. Daarna een heel eng half uur beleefd, ik denk dat jij het geweldig had gevonden. :D

Ik zou je iig niet aanraden om op een open vlakte te gaan staan, maar dat had je zelf vast ook al bedacht. Een hoog gebouw met een bliksemafleider misschien?

maj0

Re: Perfecte kijkplek voor onweer gezocht in Twente omg Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:30

Weet wel mooie plek waarschijnlijk. Maar daar staan is denk ik niet helemaal veilig en zeker niet droog haha

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:34

Wauw dit topic had ik kunnen openen! :D Ik hou ook echt van onweer ik vind het zo gaaf om te zien en om te horen, de adrenaline gaat mij door het lijf! Ik volg even. :) Ik hoop ook echt op flinke onweer vandaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:50

Het buitengebied rondom Weerselo, Tubbergen, Vasse etc. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:27

Nouks schreef:
Het buitengebied rondom Weerselo, Tubbergen, Vasse etc. :j

Ja daar zat ik meer aan te denken, maar weet jij een moie plek? Ik ga idd niet in onbeschermd staan, ben gekke henkie niet _O- Vorig jaar in huis wel weer even meegekregen hoe hard onweer kan zijn, dat zou ik niet onbeschermd willen meemaken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:51

Gewoon in een auto ergens op een mooie open plek gaan staan? Je hebt daar prachtige B-wegen buiten de bebouwde kom over glooiend landschap met links en rechts akkers.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:54

Nouks schreef:
Gewoon in een auto ergens op een mooie open plek gaan staan? Je hebt daar prachtige B-wegen buiten de bebouwde kom over glooiend landschap met links en rechts akkers.

Zorg wel dat je toch enigszins beschut staat.

Jammer dat ik nu mijn camera thuis heb gelaten, zit je een keer in een dorp met een wijd landschap. :')

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:55

Horsttoren op de campus van de ut? Geen idee of dat publiekelijk toegankelijk is.. Wel heel ver en wijds uitzicht!

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:19

Haha onweer is heerlijk! Ij ben zo blij dat wij achter uitkijken op allemaal land! :D dus ik gewoon lekker binnen achter het raam gaan staan! :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:09

Nouks schreef:

Dat vind ik ook nog niet zo veilig....

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:17

Ergens wist ik dat dit topic van jou kon zijn haha. Ben niet bekend in die omgeving maar ik hoop voor je dat je ergens kunt genieten van hopelijk een weerspektakel :D

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:25

WAar sta je nu dan? := volgens mij hebben jullie geen onweer gehad :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:29

boven in een flat, liefst eentje met een overdekte balkon zodat je ook nog droog kan staan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:32

Volgens Buienradar komt er rond middernacht nog wat aan.

In het noorden van Overijssel (rond Zwolle) hadden ze eerder op de avond alleen wat mooie donkere wolken, er staan foto's op de site van RTV Oost.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:35

Als buienradar het goed heeft dan is het het ergste in de hoek borne hengelo oldenzaal.. misschien op de parking van het tankstation voor oldenzaal? Veel open ruimte en alles gaat er fiks overheen volgens buienradar

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:36

Maar of het onweer wordt...geen idee het is wel heul rood daar...

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:39

Hier op mijn balkon in Hengelo _O-
Het begint nu te regenen _O-
Ik duik zo mooi m'n bed in :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:40

Ik ga vanavond niet meer hoor :P
En in een auto vind ik niet leuk en niet veilig in die zin, als t hard regent en hard onweert hoor ik het onweer niet goed en zie je t ook niet goed. Dus kan ik ook niet goed inschatten hoe dichtbij het is. Vandaar dat ik dus niet in een auto wil zitten. Die toren bij t ut ga il eens bekijken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 00:31

Helaas tot nu toe slechts regen :(

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 00:36

Volgens mij is je auto de veiligste plek om onweer te bekijken, of loop ik achter en is dat achterhaald? (kooi van Faraday) sowieso weet ik rondom Almelo niks.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 03:08

Of je het durft weet ik niet, ik scheet in elk geval in mijn broek van angst en toen onweerde het niet. Ik was alleen en ik hoorde de kerkklokken in de verte 12 uur slaan... :D

Het kapelletje bij de Kroezeboom? Misschien niet zo veilig want je wil die boom niet op je kop hebben...

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:15

En als je ergens bij het hockeyveld gaat kijken? (Daar waar mijn paard staat, bij mijn tante) daar is het wel erg vlak, je hebt alleen niets aan benzinepomp ofzo. Ja aan de andere kant van de Wezebeeksingel de Total. Ik heb vanaf stal regelmatig staan kijken.
En verbazingwekkend genoeg heb ik bij ons thuis midden in de stad ook vaak genoeg goed het onweer kunnen zien, het komt vaak vanaf de kant van bornerbroek, dus vanaf ons gezien links achter het station weg :)
Ohja en rondom de manege slaat het vaak in... Die dikke eik daar heeft het heel lang geleden al een keer gehad, in de woonwijk er omheen vaak en afgelopen jaar tijdens de ruiterdagen een boom bij het noordik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:35

Ik moest even zoeken wat je bedoelde Lotte, wist namelijk niet waar de hockey zit _O- maar daar heb je idd mooi vrije uitkijk op het zuiden! Ga ik gewoon in de dug out zitten :')
En woon jij boven de winkel? Daar heb je binnenkort dan niet al te best uitzicht meer met het nieuwe gemeentehuis :+