Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Jess_vH schreef:Hoi Goof,
Heel herkenbaar. Mijn vriend had in NL een sollicitatie en het bedrijf heeft alles geregeld. Vast contract meteen, een woning etc. Nederlandse taal verstaat hij wel maar spreken is nog lastig. Dit o.a. omdat hij a 5 andere talen spreekt dus is het meer duits dan nlds.
Wij communiceren ook vnl engels.
Hoe reageerde jouw omgeving op hem?Hier ging het of best gemakkelijk.
Maar de meesten reageren positief. Het boeit me eigenlijk ook niet. We zijn beiden geen familiemens met als resultaat dat mijn ouders hem nog nooit gezien hebben, ook prima.
marijn84 schreef:Ik ben wezen backpacken in australie, leuke jongen tegengekomen uit Engeland. Samen verder gereisd en puntje bij paaltje is hij een half jaar later voor mij naar NL verhuisd.
Nu, 5 jaar later heb ik de relatie moeten verbreken, hij kon hier toch niet aarden, toch cultuur verschillen, ook al is engeland heel dichtbij.
bv communiceren is zo belangrijk in een relatie, nu gaat het engels mij net zo makkelijk af als het nederlands, maar wij hebben toch andere opvattingen en manieren van dingen zeggen, waardoor flink wat commotie kan ontstaan wat niet zo bedoeld is.
Lastig lastig dus... ik zou het niet zo snel meer laten gebeuren.. maar ja, je kiest natuurlijk niet echt uit waar je verliefd op wordt :p
Goof schreef:Dit is trouwens wel echt balen ja.Dit is trouwens wel echt balen ja.
Dat is ook het hele punt, je weet nooit of iemand wel echt kan aarden en wil blijven.
Nou is mijn vriend absoluut niet gehecht aan familie of aan zijn eigen land, dus daar maak ik me geen zorgen om, maar je hebt best kans dat hij over enkele jaren weer iets nieuws wil.
**