Om even een beeld bij de situatie te schetsen: Ik zit in havo 5, profiel natuur+gezondheid met aardrijkskunde en filosofie, een vrij breed pakket dus. Ik kwam er na wat oriëntatie achter dat ik graag in de gezondheidszorg wilde werken en heb me ingeschreven voor Medische Hulpverlening, maar hier was een decentrale selectie.
Centrale selectiedag ging prima voor mijn gevoel, maar helaas ben ik 2 plaatsen te laag geëindigd om toegelaten te worden...
Nu kunnen er nog mensen uitvallen natuurlijk, maar ik heb geen idee hoe groot die kans is en of dat überhaupt wel vaak gebeurd.Na avonden lang zoeken naar een alternatief begin ik toch wel aardige hartkloppingen te krijgen, sinds die inschrijfdatum voor de meeste hogescholen 1 mei sluit en ik nog steeds niets heb om op terug te vallen. Vrijwel alles in de gezondheidszorg heeft een numerus fixus, en aangezien ik nog ingeschreven sta bij med. hulpverlening kan ik daar niet aan mee doen.
Zelf kom ik hier niet uit, op school kunnen ze me geen hulp bieden, dus dan maar Bokt.

Misschien dat iemand hier een idee voor me heeft, dingen die ik in mijn tussenjaar zou kunnen doen (een jaar thuis zitten zie ik echt niet zitten) of suggesties voor studies binnen. Ik sta open om vrijwel alles te bekijken, dus brand maar los.
Het is overigens een HBO studie.
Dus ik zou de moed niet zomaar opgeven
Ik ben op de hoogte van het tekort aan stageplekken.

En mijn ouders weigeren dat te ondersteunen.