day of silence (de dag tegen pesten)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

doe jij mee aan de international day of silence ?

ja
3 (11%)
nee
19 (70%)
misschien
1 (3%)
ga het proberen
4 (14%)

Totaal aantal stemmen: 27

Pandameisje

day of silence (de dag tegen pesten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 16:42

Ik doe mee aan het day of silence.

Jongeren die gepest worden of buitengesloten worden om wie zijn hoor je vaak niet, omdat ze bang zijn voor meer pesterijen. Door op vrijdag 11 april van 00.00 tot 12.00 me mond te houden sta ik stil bij de gevolgen van pesten.

Ik doe hier aan mee omdat mensen vaak niet zien hoe ze andere mensen kapot maken.

Wie doet er nog meer mee op 11 april vanaf 00.00 in de nacht tot 12.00 in de middag stil te zijn? en wie staat er op tegen pesten op dit forum?

Ik ben benieuwd wie er nog meer mee doen
Laatst bijgewerkt door Pandameisje op 05-04-14 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Re: day of silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:43

Ik ga het proberen!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:44

Ik zou best mee willen doen, omdat ik ook tegen pesten ben. Maar door 12 uur je mond te houden bereik je niets.

En ik houd dat ook niet zolang vol. :o

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:45

Ik vind het wel een mooi gebaar, maar is een dag je mond houden wel een goed idee omtrent pesten? Lijkt me juist dat men zich ertegen moet verzetten ipv de mond dicht te houden. :Y)

Anoniem

Re: day of silence (de dag tegen pesten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:47

Ja en dan vraagt de leraar je wat op school, en dan? :+
Of je moet een presentatie houden.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:48

En vervolgens gaan mensen je pesten omdat je niks durft te zeggen :+ Leuk initiatief enzo, maar of het iets uit zal halen? Nee.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 16:49

Doanique schreef:
Ja en dan vraagt de leraar je wat op school, en dan? :+
Of je moet een presentatie houden.

daar heb ik kaartjes voor gekregen van het actiepakket die ik heb besteld

http://www.gaystraightalliance.nl/

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:50

Serieus? Je gaat kaartjes kopen, zodat je je mond niet open hoeft te doen!?

Je moet opkomen tegen pesten. Niet je mond dicht houden!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 16:50

Zertab schreef:
Serieus? Je gaat kaartjes kopen, zodat je je mond niet open hoeft te doen!?

kaartjes kopen niet nee het hele pakket is gratis en als mensen iets vragen geef ik zo kaartje

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:51

Neuh, ik doe niet mee. Met stil zijn bereik je niks, met acties nemen wel. Als je ziet dat iemand ergens mee zit of gepest wordt, ga er dan eens bij zitten, ga iets doen of ondernemen met diegene. Door stil te zijn, jezelf op de achtergrond te houden voelen die mensen zich óók niet geholpen, ze zijn nog steeds alleen.

You may be one person in the world, but you can be the world for one person.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:51

Zertab schreef:

_/-\o_

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:53

Ze zien mij al aankomen op het werk :+

Nee, ik die niet mee aan de 'sorry' onzin. Met je mond opentrekken bereik je meer dan met stilte. Met stilte bereik je alleen jezelf.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:53

Telpeva schreef:
Neuh, ik doe niet mee. Met stil zijn bereik je niks, met acties nemen wel. Als je ziet dat iemand ergens mee zit of gepest wordt, ga er dan eens bij zitten, ga iets doen of ondernemen met diegene. Door stil te zijn, jezelf op de achtergrond te houden voelen die mensen zich óók niet geholpen, ze zijn nog steeds alleen.

You may be one person in the world, but you can be the world for one person.

Precies!

Die kinderen hebben er niets aan dat je stil houd...dan zijn en blijven ze eenzaam.

Maar ts kan er niets aan doen, dit is een algemene dag. Ze heeft het zelf niet bedacht.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 16:53

ik doe hier wel aan mee omdat ik nu al 13 jaar word gepest en nu op het mbo gaat het gewoon verder ik ben niet iemand die meer met mensen praat die ik niet ken ik ben een stil iemand in het echt en dat zijn de meeste mensen die gepest zijn zo lang of erg gepest worden. en stil zijn naar pestkopen dan negeer je ze :) je negeert mensen en die gaan denken waarom en na 12.00 vertel je waarom vandaar.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 16:54

met mond open doen bereik je niks dat is juist het probleem. als de mensen op school me klas aan spreken word het erger en als ik zelf doe ook. de mond open trekken heeft geen zin en negeren wel.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:55

alltimapanda schreef:
ik doe hier wel aan mee omdat ik nu al 13 jaar word gepest en nu op het mbo gaat het gewoon verder ik ben niet iemand die meer met mensen praat die ik niet ken ik ben een stil iemand in het echt en dat zijn de meeste mensen die gepest zijn zo lang of erg gepest worden. en stil zijn naar pestkopen dan negeer je ze :) je negeert mensen en die gaan denken waarom en na 12.00 vertel je waarom vandaar.

Het gaat er ons om dat je beter op kan komen voor iemand die gepest wordt, naar een leerkracht toe moet stappen, en bij erge pestkoppen de politie in moet schakelen (denk aan slaan, schoppen etc.)
Niet je mond houden, daar bereik je echt niets mee. Pestkoppen stoppen ook niet als je ze negeert. Dat gaat echt nog wel een tijdje door.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:56

alltimapanda schreef:
met mond open doen bereik je niks dat is juist het probleem. als de mensen op school me klas aan spreken word het erger en als ik zelf doe ook. de mond open trekken heeft geen zin en negeren wel.

Het is jammer dat je nooit echt geholpen bent dan...

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 16:57

ik heb al vanalles mee gemaakt enzelfs de politie bij gehad en toen werd het nog erger

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:57

Als je al stil van jezelf bent, wat bereik je hiermee? Zou het écht opvallen? Zou het de pesters echt wat uitmaken dat jij niets zegt?

Ik vind het echt heel naar voor je, maar wat denk je echt hiermee te bereiken?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:57

Ik weet het niet, maar er wordt helemaal niks gedaan aan pesten op school. Ik wordt niet meer gepest, maar als ik op de bassischool had gezien dat mensen er tegen zijn en er tenminste wat aan doen, dat had mij idg heel erg gesteunt.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 16:57

Zertab schreef:
alltimapanda schreef:

Het is jammer dat je nooit echt geholpen bent dan...

ja idd ik leef me eigen weg en blijf gewoon mezelf hoe moeilijk het soms ook is voor mij in de klas.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:58

Nee ik moet hierin mee gaan, op school doen ze meestal niet zoveel. Dat komt denk ik ook wel dat leerkrachten machteloos staan. Ze kunnen niets doen. Behalve met de pesters praten en ze straf geven.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:58

alltimapanda schreef:
ja idd ik leef me eigen weg en blijf gewoon mezelf hoe moeilijk het soms ook is voor mij in de klas.

Altijd jezelf blijven!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:59

Zertab schreef:
Nee ik moet hierin mee gaan, op school doen ze meestal niet zoveel. Dat komt denk ik ook wel dat leerkrachten machteloos staan. Ze kunnen niets doen. Behalve met de pesters praten en ze straf geven.

Dat had ik ook op de bassischool, 3 dagen hielp het en daarna ging het nog erger door.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 16:59

vuurneon schreef:
Als je al stil van jezelf bent, wat bereik je hiermee? Zou het écht opvallen? Zou het de pesters echt wat uitmaken dat jij niets zegt?

Ik vind het echt heel naar voor je, maar wat denk je echt hiermee te bereiken?

het is de bedoeling dat mensen stil staan bij pesten en dat ze zien wat ze andere aan doen