Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xReetch schreef:Ik heb de 2e keer gevraagd of ik echt niet kon blijven, maar dat wilden ze echt niet. Ik ga eens opzoeken wat er over in mijn contract staat.
Ik vind het dus wel een beetje apart dat ze verwachten dat je extra komt als het druk is, maar je wegsturen als het rustig is.
Kan gebeuren dat er weinig werk is, niks aan te doen. KimD schreef:Je moe minimaal 3 uur werken daarna mogen ze je naar huis sturen.Kan gebeuren dat er weinig werk is, niks aan te doen.
xReetch schreef:@ vuurneon, Ik begrijp dat het efficiënt is, maar ik vind wel dat ze van een middelbare scholier in het examenjaar niet hoeven te verwachten dat ze meer dan 12 uur werkt, sterker nog, volgensmij mag je onder de 17/18 niet meer dan 40 uur belast zijn met school+werk samen.
Konstantine schreef:Je kunt erover in gesprek gaan. Je stond ingepland, je hebt de tijd vrijgehouden, je rekende op inkomsten en die loop je nu mis. Ze zijn je niets verplicht, maar niet geschoten is altijd mis.
Word alleen jij steeds weggestuurd, of meerdere mensen?

) en wees blij dat je in elk geval die drie uurtjes hebt kunnen maken.
Ik (en meerdere collegas) hebben soms zelfs bij aankomst te horen gekregen 'dat we weer terug konden' omdat er niks te doen was. En daar zeg je dan je plannen voor af. 
Dus dat zou je ook kunnen proberen als je het echt vervelend is. Erover in gesprek gaan kan sowieso nooit kwaad, vooral als je je er aan ergert. Gabbe schreef:Ze moeten je alleen drie uur betalen als dit in je contract staat. Bij de kinderopvang staat dit wel in mijn contract en bij de winkel niet.

Pion schreef:Gabbe schreef:Ze moeten je alleen drie uur betalen als dit in je contract staat. Bij de kinderopvang staat dit wel in mijn contract en bij de winkel niet.
Dat is niet correct.
Het hangt af van de arbeidsomvang, de onzekerheid over de tijdstippen waarop de arbeid moet worden verricht en of de omvang van de arbeid eenduidig is vastgelegd.