Laptop is ziek...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Laptop is ziek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 20:28

En mijn verpleegkundige handelingen, tsjah, boeken geen resultaat meer.

Echt hoor, ik ben goed met computers. En normaal kan ik altijd alles meteen vinden, maar nu wil het niet meer :(

Laptop is 3 jaar oud, heeft nooit veel op gestaan. Ook geen zware programma's.
Vanavond eerst maar ff Hitman Pro gedraaid en maar 5 dingen die 'gevaarlijk' werden gescand. Is allemaal verwijderd. Maar niet het gewenste resultaat.

Opstarten is traag. Laptop moet aan de lading, anders valt hij onverwacht uit terwijl de batterij nog minimaal half vol is. Start soms niet meer op. Dus dan ben ik bang dat hij crasht. Start uiteindelijk na veel geram op de aan-knop wel op en draait dan weer tijden goed.
Daarnaast valt de verbinding weg, wat niet klopt. De gewone computer heeft namelijk wel internet. De andere laptop ook en de tablet heeft ook geen problemen. Evenals de vier smartphones die op dat moment draaien. Er is dus ook geen probleem met de router.

Ik ben momenteel bezig met mijn afstudeerscriptie, dus heb alles voor de zekerheid ook maar in Dropbox staan.

Wie heeft dé tip?

Overigens heb ik het idee dat het wel zou kunnen zijn dat het komt omdat ik de laptop veel in slaapstand heb staan. Soms dagen achter een. Dus daar ben ik mee opgehouden. Maar het wordt zeker niet beter.

Cerosa

Re: Laptop is ziek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:49

Je zou kunnen kijken naar de accu. Soms hebben die na een aantal jaar niet meer genoeg 'kracht' voor de laptop. Ook omdat je al vertelde dat hij soms dagen achtereen in de slaapstand stond :)
Wat je kan proberen is hoe en of de laptop draait zonder accu erin. Sommige starten dan namelijk gewoon op, anderen niet.
In ieder geval succes!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 20:52

Hmmm, thanks voor de tip! Dat ga ik morgen meteen proberen!!!

Laptop is namelijk te goed om alweer te vervangen. Heb de vorige drie jaar gehad, maar vervangen omdat het beeldscherm niet meer goed was (verder nog helemaal in orde en draait ook nog steeds), maar ik heb geen zin om weer 600 euro uit te geven aan een laptop.

Slaapstand is voor mij overigens gewoon dat ik 'm aan het eind van de avond dichtklap, stroom er af en de volgende dag de stroom er weer in, laptop open en aan.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:48

STW > HTT

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 22:49

Ooh stom :') Niet goed opgelet :')

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:53

Geeft niks ;)

Om dan maar gelijk even in te haken op je OP; wat je zou kunnen doen is het ding even opnieuw installeren, kijken of je daarna dezelfde problemen houdt. Klinkt erg algemeen allemaal en hier gaat niet gelijk een belletje rinkelen van wat het zou kunnen zijn. Je kunt ook nog even kijken of het met de temperatuur te maken heeft (mijn laptop viel op een gegeven moment ook vaak uit, die bleek gewoon loeihard te oververhitten...) dus je zou ook nog even kunnen kijken of de fan nog wel draait, of er geen stof in je laptop zit ofzo..

Verstandig om je bestanden even extern te bewaren, dan ben je ze in ieder geval niet ineens kwijt :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 16:34

Neej, temperatuur is goed. Heb ik een tijd terug al eens gecheckt met zo'n programmaatje. Soms loopt de ventilator wel vol stof hoor, maar dan maak ik de boel weer schoon en hij loopt wat dat betreft als een zonnetje. Wordt niet warm en maakt weinig lawaai.

Heb nu de accu er uit, en het lijkt een stuk beter te lopen nu. Alleen nog wat probleempjes in Chrome.
Maar waar de computer eerder al vast liep op de java update, doet hij dat nu absoluut niet meer... Dus moet alleen nog een oplossing voor Chrome. Als het dan helemaal goed loopt, ga ik een nieuwe accu + oplader kopen, aangezien de oplader ook vol draaien in het snoer zit. Lijkt me ook niet bevorderlijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 16:44

Zonder accu loopt de computer een stuk beter. Nauwelijks problemen met internet.
Maar als ik een gedownloade aflevering van Gossip Girl wil afspelen, stopt het beeld op den duur en gaat het geluid wel verder. Kan dit een probleem met de videokaart zijn? Zou deze moeten worden geupdate?

Edit: Geprobeerd in Media Player en VLC.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:22

Welke laptop heb je en wat zijn de specificaties?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 18:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:37

Misschien idee om hem opnieuw te installeren. Dus backup maken van al je bestanden en dan windows gewoon opnieuw er op zetten. Daarnaast kan het inderdaad geen kwaad om de accu eens te controleren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 18:47

Bizzybijtje schreef:
Misschien idee om hem opnieuw te installeren. Dus backup maken van al je bestanden en dan windows gewoon opnieuw er op zetten. Daarnaast kan het inderdaad geen kwaad om de accu eens te controleren.

Ik vind het alleen niet logisch dat het aan windows zou liggen... Ga zo ff een update doen die ik al twee en half jaar van Asus krijg :o En nooit doe :o

Heb net ook nog een hele aflevering kunnen kijken zonder vastloper...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:50

Naja, mijn laptop deed het ook niet meer zo top en toen heb ik dat dus ook gedaan. Nu draait ie weer als een zonnetje haha!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:52

Ook ik heb mijn Laptop een tijdje moeten reanimeren en aan de beademing moeten leggen.
Heb voor weinig een externe harde schijf gekocht en al mijn belangrijke bestanden erop gezet.
Toen de Laptop helemaal leeg gemaakt. Ook windows verwijderd. Dus helemaal vanaf blanco opnieuw begonnen.
Windows weer netjes geïnstalleerd en hij loopt nu weer als een Zonnetje! Heeft geen beademing meer nodig.
Laptop is inmiddels 6 jaar oud...

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:52

Heb je de Windows instellingen op hoge prestaties staan bij het afspelen van de serie?
En probeer ook eens een andere af te spelen.

De accu zou je eens moeten kalibreren, doe je als volgt:
- Nu helemaal leeg laten lopen tot +- 10%
- In een stuk door opladen tot 100%
- Zonder onderbrekingen leeg laten lopen tot 10%
- Opladen tot 100%
- Zou nu goed moeten zijn.

Een nieuwe accu is niet bepaald een leuk grapje: http://www.replacedirect.nl/category/16 ... l=5083218#

Voor een adapter hoef je gelukkig minder geld in te leggen: http://www.replacedirect.nl/category/16 ... l=5083218#

Maar via eBay ben je voor een accu overigens veel minder kwijt.

Maar ik zou de laptop eerst eens opnieuw installeren, kan zijn dat je Windows corrupt is, een checkdisk wil dan wel eens helpen. (start -> uitvoeren -> CMD intikken -> in het DOSbox 'chkdsk C: /R' zonder aanhalingstekens typen en enter -> computer opnieuw opstarten en geduld hebben)

Wat andere mogelijke oorzaken:
- Falen van de harde schijf
- Falen van het werkgeheugen
- Slijtage van onderdelen? Ooit in een vochtige omgeving gehad?

Mogelijke oplossingen:
- Herinstallatie van Windows
- Vervangen accu
- Vervangen harde schijf + nieuwe installatie
- Vervangen van het werkgeheugen

Het eerste wat ik zou doen is een herinstallatie, mocht je daarna nog problemen ondervinden zou ik verder kijken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 20:46

Nieuwe accu is maar 45 euro hoor...
http://www.asus-onderdelen.nl/category/ ... _K53TA.htm

Ach, en al is het dan 90 euro, vind ik nog geen probleem :) Goedkoper dan een nieuwe laptop :P

Accu kalibreren lukt me niet, want hij valt zomaar uit zonder waarschuwing, terwijl de accu nog half vol is. Getuige de accu bij opstarten :+

Zal eens een externe harde schijf aanschaffen en opnieuw installeren.

Ik hou jullie op de hoogte!! Heel erg bedankt voor de hulp en het meedenken!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 19:12

Ga nu herinstalleren. M'n ouders hadden nog genoeg ruimte op hun externe harde schijf _/-\o_
Maar wat een rommel staat er op mijn computer :')
Zoveel dat ik m'n muziek allemaal maar door de plee spoel. Dan maar opnieuw verzamelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:24

Dat er zoveel rommel op staat kan nog wel eens de reden zijn dat ie ziek is haha :D Succes!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 19:26

Nou, eigenlijk is het niet echt rommel :') (school, foto's en heeeeeeeeel belangrijk: 6 seizoenen Gossip Girl)
Maar dat is het wel als je er op moet wachten _O-

Het is in ieder geval niets dat er niet op stond toen hij nog gezond was. Of zij... Nog nooit naar het geslacht gevraagd... Ie is beter inderdaad :P

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:30

Bizzybijtje schreef:
Dat er zoveel rommel op staat kan nog wel eens de reden zijn dat ie ziek is haha :D Succes!

Ja... Je hebt hem gewoon "overvoerd". :+
Dit kan inderdaad ook een reden zijn dat hij zo traag is. Hopelijk werkt "ie" als afgeslankte versie beter. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:30

Janine1990 schreef:
Nou, eigenlijk is het niet echt rommel :') (school, foto's en heeeeeeeeel belangrijk: 6 seizoenen Gossip Girl)
Maar dat is het wel als je er op moet wachten _O-

Het is in ieder geval niets dat er niet op stond toen hij nog gezond was. Of zij... Nog nooit naar het geslacht gevraagd... Ie is beter inderdaad :P

6 seizoenen Gossip Girl valt bij mij ook onder rommel :)) Haha nee je snapt wat ik bedoel, gewoon te veel voor een laptopje :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 19:36

Aukelizzy schreef:
Bizzybijtje schreef:

Ja... Je hebt hem gewoon "overvoerd". :+
Dit kan inderdaad ook een reden zijn dat hij zo traag is. Hopelijk werkt "ie" als afgeslankte versie beter. :D

Ik had nog meer dan 85GB op de C-schijf en 61GB op de D schijf.
En in het taakbeheer kon ik zien dat ik constant maar 2 á 3 gig werkgeheugen gebruikte.

Hij was ook niet echt traag, maar liep bij vlagen gewoon vast }:0

Hopelijk helpt het om opnieuw te installeren, anders moet ie maar naar de dokter.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:59

Nou ik hoop het voor je dat je reanimatie pogingen slagen!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:01

Janine1990 schreef:
Bizzybijtje schreef:

Ik vind het alleen niet logisch dat het aan windows zou liggen... Ga zo ff een update doen die ik al twee en half jaar van Asus krijg :o En nooit doe :o

Heb net ook nog een hele aflevering kunnen kijken zonder vastloper...

Ik had hetzelfde: viel na 5 min uit, pakte internet niet meer, slome video kaart.

Heb toen mijn laptop laten vallen en mijn harde schijf vernietigd. :7
En toen heb ik van iemand een nieuwe harde schijf gekregen met windows 7, dus helemaal een nieuw besturingsysteem.

En al mijn problemen zijn weg en hij loopt als een zonnetje! *\o/* *\o/* *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 20:12

Ik wilde het wat minder gewelddadig oplossen _O-

Hopelijk is herinstallatie voldoende... Maar het klinkt wel heeeel erg hetzelfde MarlindeRooz!!