Hoge hakken, ik hou het nog geen dag vol.........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Hoge hakken, ik hou het nog geen dag vol.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 08:10

Vooropgesteld: Ik ben echt dol op hoge hakken!! Ik heb ze nu ook aan, 9 cm ongeveer.
Maar het probeem is, ik heb zo snel zere voeten in die dingen. Op de bal van mijn voet zeg maar. Een middagje shoppen op hakken is echt een no-go. En het is dat ik een zittende baan heb. Hierdoor zit ik vaak met mijn schoenen uit achter mijn bureau. Dan is het nog wel aardig vol te houden. Maar een rondje lopen tussen de middag zit er niet in hoor.
Ik ga nu aan het einde van de dag even langs de action om van die goedkope ballarina's te kopen, zodat ik niet helemaal blote voeten heb onder het bureau.

Nu zie ik vaak vrouwen die flierefluitend op de meest hoge hakken voorbij komen. Groen van jaloezie kijk ik daarna, want ik wil dat ook :j :o

Dus hoe doen de meiden/vrouwen hier op bokt dat? Een hele dag pijnloos op hoge hakken rondwandelen.

MMIDV

Re: Hoge hakken, ik hou het nog geen dag vol.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:12

Ik kan niet eens 5min op hakken lopen :') ik koop ze dan ook niet meer haha.
Ben ook altijd jaloers als ik vrouwen op hakken zie lopen alsof het niets is.....

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:13

Haha, dit vind ik een goede vraag!
Die van mij nu zijn denk ik ook zo'n 9 cm. Maar wel een gesloten schoen. Ik moet zeggen dat ik het daarop goed vol kan houden, maar eind van de dag uit is toch best lekker.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:19

Hoorde laatst op tv dat je van die zooltjes hebt die je erin kan doen en dat je dan geen zere voeten krijgt?
Heb hier ook hakken staan maar kan daar echt niet op lopen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:21

Ik loop altijd op hakken :')
De soort hak is ook belangrijk trouwens, want op hoge sleehakken kan ik het langer uithouden dan op dunne hakjes, maar ook de schoen is belangrijk.
Ik heb bijv. pumps die nogal stug zijn, die doen bij mij na een paar uur ook zeer. Neem ik een pump die wat flexibeler is, kan ik de hele dag rondlopen alsof ik op gympen loop :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 08:22

Nou ik heb dus heel veel hakken staan en het eerste uur fladder ik ook vrolijk voorbij alsof er niks aan de hand is, maar daarna is het toch gauw uit met de pret hoor :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:23

*gaat jullie jaloers maken*

Ik hou het gewoon de hele dag vol op hakken, ooit kreeg ik mijn eerste paar van mijn moeder. Maar dan moest ik er wel de hele dag op lopen.
Als je veel op hakken loopt krijg je een eelt laagje op de bal van je voet.
En dan hou je het langer uit.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:23

Bij mij was het een kwestie van wennen.
Ik heb zelfs een hele tijd gehad dat ik een actieve lopende baan had en de hele dag hakken droeg zonder pijn, gewoon door gewenning.

Je kan proberen eerst met sleehakken te proberen, die zitten doorgaans stabieler en dus lekkerder.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 08:26

Oh maar het lopen is geen probleem hoor, ik kan best op hakken lopen. Je ziet soms idd van die vrouwen waarbij het er nogal vreemd uitziet. Maar ik heb het vanmorgen nog gecontroleerd toen ik naar het werk liep en langs een glaswand kwam. Het lopen zit er prima uit.

Het gaat me meer om hoe ik dan ook pijnloos de hele dag doorkom zonder dat ik morgen denk: Laat ik maar weer platte of lagere schoenen aantrekken want mijn voeten zeuren nog :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:27

Ik loop tegen het zelfde probleem aan. Na een half uur slenteren door de stad wil ik niet meer.

Ik heb wel een paar laarzen met een stevige hak er onder. Daar kan ik wel de hele dag op door.

Anoniem

Ik hou het ook hele dagen vol maar absoluut niet pijnloos meer na een paar uur! Vooral wanneer er geen dikkere zool onder de teen zit: dan heb je een veel hardere impact onder de bal van je voet, dat gaat pijn doen :j daar zijn speciale gel-pads voor te krijgen! Maakt het al een stuk comfortabeler :)

Anoniem

Eelt kweken :')

Heb je trouwens blote voeten in de hakken? Dat kan ook nog wel eens schuren..

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:29

1 hele week dag in dag uit op hakken lopen! Je hebt t gevowl dat die week je voeten afsterven maar nu kan ik gewoon hele dagen op 12 cm lopen. Ook gelpads zijn fijn

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:29

Kan het altijd makkelijker volhouden met dichte schoenen, dan met pumps. En inderdaad sleehakken die zijn wel wat comfortabeler.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:33

Ik heb verschillende soorten hakken en ik kreeg ook altijd last van de bal van mijn voet. Maar sinds ik er een gel sticker onder heb loop ik als een speer op de hakken zonder pijn te krijgen. Die gel stickers kun je kopen bij de schoenenwinkel maar ik begreep dat de action ze ook verkoopt. Anders kun je ook een badstof zooltje kopen verminderd ook wel iets.

Maar wat ik me dan weer afvraag......Hoe kunnen mensen met panty's aan in hun pumps normaal lopen :? ? Als ik me daaraan waag ziet het eruit alsof ik op ijs loop.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:34

Wat is daar zo moeilijk aan met panty? Ik vind dat juist fijner

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:36

Ik liep ook met panty anders plakken me voeten en krijg ik blaren :P

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:37

Heel veel oefenen. Ik heb ong. 2X in de week hakken aan. Ruim 8cm en na 2 a3 jaar doet het geen zeer. Ik heb nooit van die gelpads gebruikt, dus ik weet niet of dat werkt :)
Maar echt heel veel erop lopen vooral zitten maakt niet uit. Wel veel lopen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:37

Wat ik me bij het lezen van dit topic, maar zeker bij het zien van moeilijk lopende vrouwen op hakken (en dat zijn er veel!) afvraag: Waarom doe je jezelf dat aan? :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 08:37

Oh ik moet nog even naar de action dus daar ga ik even kijken vanmiddag :j (ik laat me niet uit het veld slaan door de hakken, ik ga na het werk gewoon nog even winkelen :o ) Zooltje heb ik er al ingelegd, maar dan gaan badstoffen.

Ik had eerst ook nog pantykousjes aan, maar dat werd idd helemaal een drama, dus nu gewoon weer blote voetjes :j Blaren heb ik dan weer vrijwel nooit.......

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:38

Ik heb een keer 3 dagen door parijs geslenterd met mn moeder, ook op hoge hakken. Cm of 8 a 9 waren die, zonder problemen.

Ik merk vooral dat de wat minder goede hak (vaak ook de wat goedkopere) eerder zere voetjes veroorzaken als de kwalitatief betere.
Bij mn mindere merken heb ik er dan ook standaard partyfeet inzitten, soort gelpad die de druk beter verdeeld over de bal van je voet. Wellicht is dat een optie voor je

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 08:39

RedPassion schreef:
Wat ik me bij het lezen van dit topic, maar zeker bij het zien van moeilijk lopende vrouwen op hakken (en dat zijn er veel!) afvraag: Waarom doe je jezelf dat aan? :)

Oh je zal bij mij niet snel zien dat het pijn doet hoor. En ik bescherm mezelf door geen hakken aan te trekken als ik ga winkelen oid (en dan bedoel echt een hele middag winkelen, vanmiddag moet ik gewoon even snel langs wat winkels) .
Maar ik vind het gewoon zoveel mooier dan plattere schoenen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:41

Ik kan alleen maar dagen lopen op sleehakken, iedere andere hakken zijn zithakken. :)

Ik heb overigens wel altijd gellies erin, uitvinding van de eeuw die gelzolen. *D

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:42

Anke98 schreef:
Wat is daar zo moeilijk aan met panty? Ik vind dat juist fijner

Ik glip uit de schoen, nee nog erger ik glij door de hele schoen heen. Het voelt alsof ik aan het schaatsen ben op mijn hakken. En dan maakt het niet uit of ik mijn dure of goedkope hakken en/of panty aan heb, het is geen succes.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:42

Pantys maken je voeten zo glad. Dat vind ik echt een ramp helaas.