Allereerst wil ik even zeggen dat hier al een topic van is, maar deze is uit 2009 en gaat om een iets andere situatie.
Sinds afgelopen voorjaar hebben wij nieuwe buren gekregen. In deze maanden begon ook een heel vervelend geluid op te spelen, waardoor mijn moeder niet meer kan slapen. Mijn vader en ik hebben dit geluid nog nooit kunnen horen. Mijn zusje heeft het 1 keer gehoord.
Nu is mijn moeder ook echt extreem gevoelig voor dit soort dingen als geluid. Het is nu al een aantal maanden aan de gang en het breekt haar zo langzamerhand op. Ze is zelfs in staat om te gaan verhuizen, wat de rest van ons gezin helemaal niet ziet zitten, omdat ze gewoon zo moe is.
Het gaat om een geluid wat lijkt op een wasdroger. En dan precies met af en toe die korte stukjes pauze.
's Nachts kun je het 't beste horen. Overdag heeft mijn moeder het ook wel eens gehoord, maar dan alleen als het heel erg stil is in huis.
We hebben 's nachts door het hele huis gewandeld, ik ben samen met mijn moeder om 11 uur 's avonds de hele buurt af gaan zoeken naar een geluid wat daarop kon lijken, maar niks....
We hebben onze buren ook al gevraagd of zij toevallig iets aan hebben staan in de nacht. Zij zeggen allen niks aan te hebben staan.
Een aantal weken hierna zijn we weer naar onze nieuwe buren toegegaan om nog eens te vragen of zij iets in huis hebben waardoor mijn moeder niet meer kan slapen. Gek genoeg was het na deze vraag aan hun, ruim een maand stil. Geen geluid en mijn moeder kon weer heerlijk slapen. Tot een poosje terug, toen begon het weer. De ene nacht wel, en de andere weer niet?
Daarom denken wij dat dingen als koelkasten, afzuigsystemen en ventilators niet aan de orde zijn, die zouden dan toch constant aan moeten staan en niet de ene maand wel en de andere niet?
Er wordt gedacht aan wietplantage, maar imo lijkt het me sterk aangezien er geen andere sporen op wijzen.
Ik heb al eens gezocht naar een bedrijf die geluid opspoort. Heb wel iets gevonden maar dit is niet gebruikelijk voor hun en het kost veel geld. (lees: boven 2000 euro)
Zijn er mensen die dit of iets soortgelijks hebben meegemaakt? Wat kunnen wij nu doen? Wat zou het kunnen zijn? Wij zitten met onze handen in het haar.
Alvast bedankt voor het meedenken!
) dan kun je daar nog niet veel mee zonder enige verdere aanwijzing... Heeft je moeder geen idee waar het geluid vandaan komt?
Ik heb toen de stekker er uit getrokken ( toen ik eenmaal wist dat het geluid daar vandaan kwam). Nu is die weer gecontroleerd en gedaan en nu hoor ik het niet meer.