Heb ik er even genoeg van nu
Ik wil heel graag vriendelijk zijn enzo hé, maar onze buur maakt het soms wel heel moeilijk. Je hoort of ziet hem amper, maar ALS je hem ziet, dan mag je er zeker van zijn dat het 5 voor 12 is. Komt hij daar aan met een wensenlijst van de meest belachelijke dingen als "snachts wc niet doorspoelen" of "het stoort als jullie lachen" of "je mag geen water gebruiken want dat hoor ik".
Maar zelf wel in het midden van de nacht vlammende ruzies voeren voor onze deur of altijd lawaai maken als ik examens heb (kom hé zeg, dat kan je geen toeval blijven noemen). Of nog zo iets: elke keer als hij ons huis passeert, roept die op onze hond! Maar dan wel reclameren achteraf dat onze hond lawaai maakt!!!! Ja.. wie leert het dat beest ook aan?!!! En wij doen zo ons best met die hond.. (is pas gekocht (vroeger erg verwaarloosd geweest, dus er is heel veel werk aan!) en het is niet dat wij de enige zijn met een hond.. iedereen in onze straat heeft een hond en die maken echt wel meer lawaai dan de onze, die van ons waakt gewoon en als je ze dan nog uitdaagt door voor de deur te staan roepen erop.. ja wat wil je dan ook?!)
En zo kan ik er veel opnoemen..
Ik word er echt lastig van! Je kan iemand toch niet verbieden om te lachen? Ok, je moet niet in het midden van de nacht zitten lawaai maken, maar het gaat hier echt effectief om dingen voor 22uur! Ik ben echt op mijn tenen getrapt en ik voel me er echt slecht door. Ik wil geen "oorlog" ontketenen hier, maar soms ben ik gewoon héél laat thuis door studie of door werk, nou dan kan hij toch niet verwachten dat ik dan wacht met naar wc gaan tot euh 's morgens? Of dat ik wacht met me te wassen als ik een hele dag gewerkt heb? (tussen de paarden.. dan ben je heus wel vuil hoor als je thuis bent!!) Nu heb ik er elke keer een slecht gevoel over en heb ik het gevoel dat ik als een "muis" in mijn eigen huis moet leven.
Ik heb daar echt moeite mee met dingen te doen als ik weet dat het andere mensen stoort, maar is dit er niet een beetje over?? Het is echt niet meer aangenaam meer.
Er zijn wel zeker nog ergere buren als de onze, dus echt klagen mag ik niet, maar toch.. die kleine dingen.. plak dat allemaal samen en je hebt
Zeker sinds meneer verkondigd heeft dat we de wc niet mogen doorspoelen 's nachts. Vraag me af, zijn er hier nog met van die "leuke" verhalen over hun buren?
Zou zeggen, smijt je frustraties in de groep
Groetjes
.
dan weet je dat je met een potentiele zeikzak te maken hebt waarbij je het toch niet goed kan doen.
)