Ernstige ongelukken in het verkeer. (Schokkend)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Ernstige ongelukken in het verkeer. (Schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 19:23

Hey Bokkers,

Wellicht is hier wel eens een topic van verschenen op bokt omdat deze filmpjes écht je aandacht nemen en je er gewoon echt even mee zit. Ik kon zo snel geen recent topic vinden dus vandaar dat ik besluit zelf een topic te openen..

Ik hoorde net dat een kennis van mij een hele tijd geleden een behoorlijk heftig auto ongeluk heeft gehad door sms'en in het verkeerd. Toen ging ik op internet zoeken of er iets over opstond en vond ik dus deze filmpjes die ik zeer indrukwekkend vind. In Australië zijn dit dus gewoon reclames en persoonlijk vind ik het voor een reclame vrij hard, maar goed misschien zijn de Nederlandse reclames wel gewoon te mild..
Hier even de filmpjes waar ik het over heb:

http://www.skoften.net/video/australisc ... id_reclame

Er zijn op youtube nog meer filmpjes te vinden maar die vind ik te heftig om op bokt te plaatsen.
Wat vinden jullie? Hoort dit ook op de Nederlandse tv?

Anoniem

Re: Ernstige ongelukken in het verkeer. (Schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:26

Alleen in de wat latere uren, als de kids op bed zijn...
Anders alle ouders in rep en roer :P
Want het is te heftig voor hun kind..

Maar van mij mag t op tv :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:30

Mensen zouden zich absoluut bewuster mogen zijn van de gevaren.
Toevallig net nog in de file op de snelweg... Één of andere mislukte 50+ zakenvrouw in haar Prius was nog druk aan het werk (aan de telefoon -wel handsfree- en ondertussen aan het graven in papieren op de passagiersstoel). Ze kon nog net op tijd de vluchtstrook op, anders had ze vol achterop gezeten. Ik schrok me lam en zij ging gewoon verder met haar bezigheden (bleef oa lang stilstaan terwijl rest van de file -rups- alweer reed, ze keek geen moment op de weg).

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 19:37

Ik heb soms ook wel eens momentjes dat ik denk het is maar goed dat ik zelf wél oplet.. :)

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:44

Ja van mij mogen deze filmpjes zeker op tv.

Heb 4 weken geleden zelf nog een auto ongeluk gehad door toedoen van een ander.
Wat diegene aan het doen was zal ik nooit weten, maar die kwam keihard bij mij achter op rijden, uitwijken op het laatste moment waar ook al een auto was en toen vol in mijn zijkant boorde, met 120. Het enige waar ik aan dacht dat ik niet de berm in moest komen want daaronder ging het ver naar beneden en lag een grote sloot. Ik ben er zelf zonder kleerscheuren vanaf gekomen, maar het had heel anders kunnen lopen. Door toedoen van iemand die niet oplet of met iets anders bezig is. Ik vind het niet kunnen!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:59

Ik vind het goede filmpjes, kende ze al langer. Die mogen van mij part ook op de Nederlandse TV :j

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:09

Jeetje wat heftig.. Komt in ieder geval goed aan! Weet niet of het geschikt is voor op tv maar als dit de boodschap niet duidelijk overbrengt..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:17

Niks mis mee!

Ze laten zoveel zien op TV! Geweld zonder goede leerzame boodschap.

Dus ja dit soort filmpjes moet kunnen.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:37

Oef, is die tweede echt een reclame? Wat ontzettend heftig.. Heb er nog kippenvel van :(

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:08

Van mij mogen ze wel op tv, mensen mogen er wel wat bewuster van worden dat smsen en appen echt niet achter het stuur kan.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 12:20

Er zijn ook documentaires gemaakt over ongelukken (levens echt) die ze op Amerikaanse scholen laten zien. Ik heb die ook bekeken en die zijn echt heftig.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:09

Ook hier een slachtoffer van een telefoon ongeluk. Mevrouw/meisje was met de telefoon bezig en reed zonder te kijken een voorrangs weg op. Zo bij mij in de zijkant. Gelukkig alleen blikschade (en een flink geestelijk trauma aan mijn kant), maar mijn auto in de prak, bijna Total los terwijl zij alleen een kapotte koplamp had (grote bus). -O-
Had heel anders af kunnen lopen!

Van mij mag er ook veel meer op gehamerd worden.
Als je achter het stuur zit, moet je alleen met het verkeer bezig zijn.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:36

Petrichor schreef:
Er zijn ook documentaires gemaakt over ongelukken (levens echt) die ze op Amerikaanse scholen laten zien. Ik heb die ook bekeken en die zijn echt heftig.

Heb je daar een titel/link van?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:43

Ik ben er niet gevoelig voor. Deze filmpjes wennen. Ik ben ook al regelmatig bijna vd weg geduwt. Mijn mening: die filmpjes helpen 0,0000000 en nog minder. Daarbij zijn ze in scene gezet. Is een ver van je bed show verhaal.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:48

Zonnetje81 schreef:
Ik ben er niet gevoelig voor. Deze filmpjes wennen. Ik ben ook al regelmatig bijna vd weg geduwt. Mijn mening: die filmpjes helpen 0,0000000 en nog minder. Daarbij zijn ze in scene gezet. Is een ver van je bed show verhaal.

In scene gezet, maar wel behoorlijk realistisch.
Natuurlijk gaat niet iedereen opeens beter opletten, maar dan maar dat kleine percentage dat misschien wel even wakker wordt geschud. Het is wel het proberen waard, vindt wel dat iedereen dit soort filmpjes eens mag kijken. Wat ze ermee doen is een 2e, niet iedereen zal schrikken en er wat mee doen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:51

Er treed gewenning bij op net als met het anti roken gedoe. Moet steeds erger en niet iedereen is gediend van al dat spoil op tv.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:36

Ik snap je wel :j Misschien hoop ik gewoon te veel dat het mensen toch iets doet en ze er iets aan doen :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 21:41

Dreamy schreef:
Petrichor schreef:

Heb je daar een titel/link van?

Die ga ik hier morgen even neer zetten ben nu namelijk niet thuis. :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 16:36

Dit is het beloofde filmpje, eerst zie je een feestje en na een paar minuten zie je het ongeluk en de hele na sleep ervan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:28

Zonnetje81 schreef:
Er treed gewenning bij op net als met het anti roken gedoe. Moet steeds erger en niet iedereen is gediend van al dat spoil op tv.

Maar dat zijn ook gewoon echt zeik reclames die eerder een reden zijn om het lekker wel te doen :') Mijn puberjaren ben ik wel voorbij en roken doe ik niet, maar van die schijt reclames word ik spontaan opstandig. Kankerfonds donatie is overigens ook per direct opgezegd, als ze dat met het geld doen.. :n

Ik zou op dit soort reclames niks tegen hebben, vind ze niet eens schokkend, eerder realistisch. As ze dit een paar weken uitzenden weet iedereen het wel en degene die het dan nog niet snappen gaan het ook niet snappen dus langer hoeft het niet te duren (en wordt het voor de welsnappers ook vreselijk irritant denk ik).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:58

Petrichor schreef:
Dit is het beloofde filmpje, eerst zie je een feestje en na een paar minuten zie je het ongeluk en de hele na sleep ervan.

[ Video ]

Bam, deze hakt er wel het meest in..

Zoiets, en dan de kleine extreme dingen (ongeluk, slecht nieuwsbericht door politie aan ouders, etc) en dan op tv..

Mijn moeder is ook eens bijna aangereden..
Ik fietste aan de bermkant, en mijn moeder 'aan de binne hmnkant' naast mij. Rijdt er ineens een auto op de verkeerde weghelft (weg door dorp)..
En wat was de bestuurder aan het doen? Juist ja, bellen!
Als ik de berm niet ingefietst was, had mijn moeder misschien de ruimte niet gehad om te ontwijken! Gelukkig is het goed afgelopen!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:13

Ik vraag mezelf af of iedereen die reageert werkelijk nooit op hun telefoon kijken tijdens fietsen of autorijden. Dus ook pakken vasthouden en op je scherm kijken. Geloof er weinug van. Iedereen maakt zich er ooit schuldig aan.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:30

Ik heb mij er nog nooit schuldig aan gemaakt. Leg mijn mobiel op de achterbank en geluid uit want ik wil het gewoon voorkomen dat ik ooit die fout maak. Bij een stoplicht oid is het gauw gebeurd.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 18:33

Ik kijk écht nooit op mijn telefoon als ik auto rijd, maar dan ook nooit! Ik denk ook dat er wel meer mensen hier op bokt zijn die dit nooit doen dat geloof ik rustig. :)

Op de fiets doe ik het wel eens maar dan wel op wegen waar op dat moment geen auto rijd of alleen op een afzonderlijk fietspad, ik zou ook nooit mijn telefoon pakken op wegen waar veel verkeer is.

Wat ik wel veel mee maak is mensen die muziek luister op de fiets, daar ga ik altijd met een hele grote boog om heen. Het valt mij elke keer weer op dat fietsers met muziek schrikken van een auto die hen passeert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:36

Zonnetje81 schreef:
Ik vraag mezelf af of iedereen die reageert werkelijk nooit op hun telefoon kijken tijdens fietsen of autorijden. Dus ook pakken vasthouden en op je scherm kijken. Geloof er weinug van. Iedereen maakt zich er ooit schuldig aan.

Ik heb nog geen rijbewijs :P
Maar in de auto zal hij later uit gaan, tenzij er iemand mee rijdt die de telefoon dan aanneemt, of belt hoelaat we thuis zullen zijn. Maar anders gaat ie uit en in de tas of op de achterbank. Ik hoef geen trauma omdat ik iemand dood gereden heb. En dat kun je een ander + vrienden/familie niet aandoen!

Maar op mn fiets wel eens, als ik naar de trein of manege fiets. En alleen als er geen auto aankomt. (woon in een dorp, dus zo'n lange saaie weg tussen weilanden door)
Wanneer ik binnen de bebouwde kom ben, stop ik wel altijd als ik moet bellen of sms'en, omdat vooral met sms'en je niet en op je mobiel kan kijken en op de weg.

Dus ik maak me er fietsend ook schuldig aan, maar dan wel wanneer ik niet snel iemand in gevaar kan brengen.

Ben ooit eens bijna aangereden, dus met auto's etc let ik liever even extra op :P