1 aprilgrap om als leerkracht bij een groep uit te halen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dieselpaard

1 aprilgrap om als leerkracht bij een groep uit te halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 21:44

Hallo allemaal,

Omdat jullie heel creatief zijn in het bedenken van grappen, wil ik graag jullie hulp.
Ik zou zo graag een leuke grap willen uithalen met mijn groep 5, maar ik ben hier zo niet creatief in! Wie weet een leuke grap met weinig voorbereidingstijd en die echt geloofwaardig is??

CastaMickey

Re: 1 aprilgrap om als leerkracht bij een groep uit te halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:48

Ik kan me nog herinneren dat wij in groep 6 of 7 massaal niet op kwamen dagen en in de gymzaal zaten. Met 2 klassen geloof ik, maar dat weet ik niet meer. De juffen zijn toen van klas gewisseld en toen we dan eindelijk kwamen hebben ze doodnormaal lesgegeven in elkaars klassen. Misschien is een klassenwissel een idee? :)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 21:51

Een klassenwissel zou wel kunnen, maar dan moet ik wel een goede reden hebben waarom we wisselen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:52

Op het werk moeten we wc papier meenemen in kader van bezuinigen , misschien in die trand wat?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:52

Ik kwam laatst op school en daar had een hele klas geen stroom [echt niet]. Die moesten toen de hele dag in hun jas in de klas zitten omdat het zo koud was [nou ja, ik vond het er nog warm maar goed bij mij op kantoor is het brr.. iets met mannen die het altijd warm hebben]. Oftewel kun je niet de stroom in je klas voor een dagje uit zetten? En dan halverwege de dag met je grap komen? Kan alleen als jouw klas apart op een groep zit natuurlijk.

Wij hebben op school wel eens een wc-rol mee moeten nemen ivm bezuinigingen [1 a 2 kids kwamen ook daadwerkelijk met een rol op school aan :D]

Uhh... zou je iets kunnen met bezuinigingen op het speelkwartier? Dat daarom harder doorgewerkt moet worden [en dan uiteraard later wel gewoon een kwartiertje pauze inlassen]. Maar ja, dan heb je zelf ook geen pauze.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:04

Dieselpaard schreef:
Een klassenwissel zou wel kunnen, maar dan moet ik wel een goede reden hebben waarom we wisselen...

Nee juist niet, gewoon wisselen en doen alsof er niks is.

Liefbeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:04

Wij hebben op een Amsterdamse basisschool wel eens alle leerlingen de schoenen laten uittrekken bij de ingang, omdat ze door de GGD moesten worden gecontroleerd op ziektes... Op dezelfde school ook wel eens met vrouwelijke collega's afgesproken om de directeur op die dag te vertellen dat je zwanger bent. (het was daar nogal moeilijk om vervangers te vinden...) Hij kreeg het er erg warm van die dag en pas laat kwam hij erachter dat het een grap was...

Dit jaar bij ons ons op school ( voortgezet onderwijs ), leuke grap voor de collega's door de uren, klassen en lessen voor volgend schooljaar te 'verloten' door de teamleider. Zoals een loting bij de voetbal, ik weet zeker dat er collega's zijn die helemaal de pan uit flippen :)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 22:06

ZeSteigert schreef:
Dieselpaard schreef:

Hihi, dat is ook wel grappig inderdaad...doen of je neus bloedt en gewoon les gaan geven :)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 22:08

Liefbeestje schreef:
Wij hebben op een Amsterdamse basisschool wel eens alle leerlingen de schoenen laten uittrekken bij de ingang, omdat ze door de GGD moesten worden gecontroleerd op ziektes... Op dezelfde school ook wel eens met vrouwelijke collega's afgesproken om de directeur op die dag te vertellen dat je zwanger bent. (het was daar nogal moeilijk om vervangers te vinden...) Hij kreeg het er erg warm van die dag en pas laat kwam hij erachter dat het een grap was...

Dit jaar bij ons ons op school ( voortgezet onderwijs ), leuke grap voor de collega's door de uren, klassen en lessen voor volgend schooljaar te 'verloten' door de teamleider. Zoals een loting bij de voetbal, ik weet zeker dat er collega's zijn die helemaal de pan uit flippen :)

Haha, onze directeur zouden we dan idd vreselijk op de kast kunnen jagen. Helaas zijn we maar met 3 collega's waarbij het geloofwaardig over komt. Op een team van 15 man stelt dat niet zoveel voor...
Die van GGD vind ik ook erg leuk!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:09

Dieselpaard schreef:
ZeSteigert schreef:

Hihi, dat is ook wel grappig inderdaad...doen of je neus bloedt en gewoon les gaan geven :)

Precies! Keken wij even mooi op onze neus, maar het was wel een leuke! *D

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 22:11

Thats_Me schreef:
Ik kwam laatst op school en daar had een hele klas geen stroom [echt niet]. Die moesten toen de hele dag in hun jas in de klas zitten omdat het zo koud was [nou ja, ik vond het er nog warm maar goed bij mij op kantoor is het brr.. iets met mannen die het altijd warm hebben]. Oftewel kun je niet de stroom in je klas voor een dagje uit zetten? En dan halverwege de dag met je grap komen? Kan alleen als jouw klas apart op een groep zit natuurlijk.

Wij hebben op school wel eens een wc-rol mee moeten nemen ivm bezuinigingen [1 a 2 kids kwamen ook daadwerkelijk met een rol op school aan :D]

Uhh... zou je iets kunnen met bezuinigingen op het speelkwartier? Dat daarom harder doorgewerkt moet worden [en dan uiteraard later wel gewoon een kwartiertje pauze inlassen]. Maar ja, dan heb je zelf ook geen pauze.

Mijn klas zit toevallig wel op een eigen groep, maar het is al zo vroeg licht en zo warm dat ze daar nauwelijks van onder de indruk zijn.
Die wc rol is ook leuk, maar wel minder geloofwaardig...
Bezuinigen op het speelkwartier zou ik ook nog wat mee kunnen...

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:15

Andere lesstof geven dan normaal voor groep 5?
En dan doen of het een nieuw systeem is dat per direct ingaat.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:15

Je kan dan ook heel raar les gaan geven, dat je met iedere docent afspreekt dat elke klas uit elkaar gehaald wordt. Dat je zo'n examen indeling krijgt. Of dat je naar de gymzaal gaat, en dan (vanwege bezuinigingen) daar les gaat geven ofzo?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:16

YamaSaki schreef:

Dat is leuk :D Dat je opeens een hele rare taal gaat leren?

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 22:18

sterreke98 schreef:
YamaSaki schreef:

Dat is leuk :D Dat je opeens een hele rare taal gaat leren?

Wahaja! Een bijzondere taal verzinnen...dat is ook leuk!

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:19

Ineens totaal andere lessen geven. Bijv. bij rekenen ineens totaal anders lesgeven pythagras en dat soort dingen, en dan vragen waarom ze het niet geleerd hebben. Pauze bezuining is ook een leuk idee! Geef hele rare lessen, denk aan waarzeggerij, vliegen, boomfluisteraar enz enz.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:20

Iets van chinees of russisch is ook erg grappig om te leren haha, odlf een taal uit een serie? Het is vooral grappig als het een compleet ander alfabet heeft :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:21

Laat ze oud-Grieks leren, met al die enge tekentjes ziet dat er héél ingewikkeld uit die eerste keer!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:22

Misschien in een andere taal lesgeven? Duits, Engels of Frans.. :D
Of elk tafeltje apart zetten, alsof ze een toets hebben. De reden is natuurlijk dat ze zo vervelend zijn dat iedereen apart moet zitten, voor de rest van het jaar :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:24

Wij hadden ook een keer een 'toets' allemaal heel verontwaardigd natuurlijk, op 1 april zeg dat kan niet. Was het zo'n rare toets, met 20 vragen en het ging zo ongeveer:
Schrijf je naam op je blaadje, lees alle vragen goed door. Succes! En dan 20 vragen die nergens op sloegen enzo, zoals 'Sta op als je vandaag iets roods aan hebt'
En op het einde: Je moest de vragen alleen maar doorlezen kids, niet uitvoeren :))

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 22:27

ZeSteigert schreef:
Wij hadden ook een keer een 'toets' allemaal heel verontwaardigd natuurlijk, op 1 april zeg dat kan niet. Was het zo'n rare toets, met 20 vragen en het ging zo ongeveer:
Schrijf je naam op je blaadje, lees alle vragen goed door. Succes! En dan 20 vragen die nergens op sloegen enzo, zoals 'Sta op als je vandaag iets roods aan hebt'
En op het einde: Je moest de vragen alleen maar doorlezen kids, niet uitvoeren :))

Dit is de 5minutentest. Die heb ik aan het begin van het schooljaar met de informatieavond bij de ouders gedaan. Ze hebben het er nog over ;)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:28

Doe een gat in je t-shirt en doe alsof je van niets weet (echt zo'n groot gat op je rug). Kijken of ze erin trappen.
Wel zo slim om een t-shirt of dergelijke onder te doen :')

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:28

Een beetje zoals het idee van ZeSteigert: Wij hadden eens een toets (niet op 1 april, alleen om ons te testen aan het begin van het jaar :') ). Aan het begin stond er in grote letters: lees eerste alle vragen door!! Dat was nodig omdat de laatste vraag luidde: Vul alleen vraag 3, 6, 7 en 9 in :D

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:29

Of misschien iets wat ze niet afschrikt. Doe wel een toets maar dan met hele rare vragen. bijv:
1. Wat is je naam in spiegelbeeld?
2. Ben je al eens door het doucheputje doorgespoeld?
3. Heb je al eens een wortel als huisdier gehad
4. Wie is je favoriete kikker

enz enz

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:29

YamaSaki schreef:

Of juist alsof ze net in groep 3 zitten en moeten leren lezen whaha :')