Leasetoestel laten zwemmen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Leasetoestel laten zwemmen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:37

Ik heb een Samsung S3 van Hi, een leasetoestel dus.. En die is vanavond in de wc gevallen :( Heb hem meteen in een bak rijst op de verwarming gelegd en hij gaat inmiddels weer aan. Echter is het scherm heel donker en hij reageert nergens op (alleen aan en uit met de knop aan de zijkant)

Nu heb je met die lease 2 opties: Laten repareren op eigen kosten (omdat het mijn eigen schuld is) of ze nemen hem in en je betaalt een boete van 25 euro. Mijn abonnement loopt dan nog door tot het einde (december bij mij)

Nu heeft Samsung een leuke actie, waardoor je 100 euro terugkrijgt bij een S4 en ik zit eraan te denken om deze telefoon morgen op te halen, hier gewoon mijn sim in en ik kan gewoon op mijn Hi abonnement blijven bellen. Ik kan alleen nergens vinden wat de kosten zijn als ik mijn huidige telefoon aan het eind inlever terwijl deze kapot is. Ik bewaar hem dan dus tot einde abonnement (ga mijn huidige abonnement dan sowieso opzeggen en wil dan over op een simonly) en lever hem dan weer in.

Betaal je hier dan ook die 25 euro boete?

VillaNeusjes

Re: Leasetoestel laten zwemmen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:39

kan ie nog bellen?
de enige voorwaarde van een leasetoestel als je hem inlevert is dat ie aan moet kunnen en moet kunnen bellen namelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:40

Nou doordat het scherm niet reageert kun je denk ik niet bellen.. Ik kom niet verder dan dat ik mijn pin in moet voeren..

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:45

Even afwachten tot morgen. Uit elkaar halen en in gedeeltes te drogen leggen. Ik heb zoiets ook weleens gehad. (Heel slim een telefoon in je kontzak :') ) en precies tzelfde als jij. De volgende dag deed ie t weer.. de binnenkant is waarschijnlijk nog niet helemaal droog.
Mocht ie t dan nog niet doen is ie waarschijnlijk echt overleden..
Maar ik dacht dat er bij een lease contract ook altijd een verzekering zit?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:46

Zou het een paar dagen de tijd geven duurt meestal even voor die echt goed droog is

groetjes genja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:48

Ja ik had m ook in mijn kontzak en ik had al eens bedacht dat dit niet handig is als je naar de wc moet :+ Verzekering zit er niet bij, staat duidelijk dat bij eigen schuld de kosten voor eigen rekening zijn. Je kon wel extra verzekeren, maar dat heb ik niet gedaan. Kan het eventueel wel via de inboedel proberen.

Maar uiteindelijk wil ik toch naar Simonly over en kan nu die S4 wel vrij schappelijk kopen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:42

Oei oei..... Je had hem niet zo snel aan moeten zetten. Alsnog even uit elkaar leggen en zeker een nacht in de rijst laten liggen. Mijne deed het gewoon weer nadat hij heel lang in de rijst had kunnen liggen :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:48

Die van mijn dochter heeft een week in de rijst gelegen en is compleet genezen. Dus terug de rijst in. Je had hem eigenlijk nog niet aan mogen zetten.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:50

mij is via hi lease destijds verteld dat het apparaat aan moet kunnen en that's it ... en dat kan hij ;) zou me er niet te ddruk over maken

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:54

Dit staat op de HI site

Wat gebeurt er als mijn leasetoestel stuk raakt waardoor er niet meer mee gebeld kan worden, terwijl ik de retourenvelop al in huis heb?
Kan je met het toestel niet meer bellen? Lever het toestel dan toch gewoon in. Je betaalt dan alleen een schadevergoeding van €25. Bij een schadeverzekering betaal je vaak een eigen risico dat hoger is dan €25. Daarom is het doorgaans beter om een defect leasetoestel in te leveren dan om het te laten repareren via de schadeverzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 02:03

ik denk dat het op eigen kosten repareren duurder is dan die 25 euro...

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 02:06

Misschien een stomme vraag hoor :P Maar als je de S4 zou halen en daar je SIM-kaart in zou doen, waarom zou je de S3 dan nog aanhouden? Dan zou ik ervoor kiezen om de S3 in te leveren en die 25 euro boete te betalen. Dan kan je ook nog je S4 met je simkaartje gebruiken toch? Je abonnement loopt immers gewoon door.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 02:26

Jorinda schreef:
Misschien een stomme vraag hoor :P Maar als je de S4 zou halen en daar je SIM-kaart in zou doen, waarom zou je de S3 dan nog aanhouden? Dan zou ik ervoor kiezen om de S3 in te leveren en die 25 euro boete te betalen. Dan kan je ook nog je S4 met je simkaartje gebruiken toch? Je abonnement loopt immers gewoon door.

Wat ik begrijp uit haar reactie wil ze hem aanhouden tot het einde van haar abo als dat betekend dat ze hem dan zonder extra kosten in kan leveren. Moet je dan alsnog de schadevergoeding betalen dan maakt t natuurlijk niet uit of dat morgen of over 8 maanden gebeurt.

Verder geen ervaring met Hi of lease toestellen, is voor mij alleen al een reden om van provider te veranderen dus gelukkig doet Vodafone dat (nog) niet.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 02:45

Oh op die fiets. :P Ik heb er verder geen verstand van, maar ik denk dat als hij over 8 maanden nog niet kan bellen dat je dan alsnog de boete moet betalen....

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 04:54

Blacky94 schreef:
Jorinda schreef:

Wat ik begrijp uit haar reactie wil ze hem aanhouden tot het einde van haar abo als dat betekend dat ze hem dan zonder extra kosten in kan leveren. Moet je dan alsnog de schadevergoeding betalen dan maakt t natuurlijk niet uit of dat morgen of over 8 maanden gebeurt.

Verder geen ervaring met Hi of lease toestellen, is voor mij alleen al een reden om van provider te veranderen dus gelukkig doet Vodafone dat (nog) niet.

Of hi het nog doet weet ik niet, maar KPN is er vanaf gestapt en doet er dus niet meer aan.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:15

Ik vind het nog best mee vallen trouwens die 25,-

En nee ook HI heeft geen leasetoestellen meer gelukkig..

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:37

Kan zijn dat je via je inboedel van je huis ook verzekerd bent en dan krijg je van de verzekering geld hebben wij ook gehad.

Dus voor iedereen een tip als je de telefoon toevallig ook onder de inboedel verzekering valt.
dan hoef je dus ook geen extra verzekering meer af te sluiten op je telefoon via de winkel

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:48

Jeutje, kom hier een heel nieuw fenomeen tegen :') nog nooit van lease toestellen gehoord.. Ik zou er ook niet zo gauw aan beginnen eerlijk gezegd.. Koop zelf altijd mijn toestel los en heb een sim only abonnement.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:23

Ik zou 'm inderdaad terug in de rijst leggen. Liefst een week lang. Grote kans dat ie dan toch nog kan bellen, mijne was in heet water gevallen en deed het na 2 weken rijst bijna als vanouds, op wat water onder het scherm na :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:43

Ja ik had de batterij er meteen achterweg moeten trekken.. Was wel zo snel om meteen het kapje er achterweg te trekken, maar pas later kwam ik tot het inzicht om de batterij eraf te halen. Maar toen deed mijn scherm al raar :+ Hij had gisteren al een paar uur in de rijst op de verwarming gelegen toen ik hem weer aanzette en vannacht weer de hele nacht in de rijst, maar hij doet nog steeds niks..

Jorinda, idd wat Blacky zegt :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:45

Voor de volgende keer dus...... uit elkaar halen en niet aanzetten want als je hem aanzet en er zit nog water in maakt die kortsluiting en dat komt niet meer goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:01

Yonker schreef:
Voor de volgende keer dus...... uit elkaar halen en niet aanzetten want als je hem aanzet en er zit nog water in maakt die kortsluiting en dat komt niet meer goed.

Tja, als je alles van tevoren weet.... Dan had ik hem niet eens láten zwemmen :x

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:24

Nee dat snap ik _O- _O- _O-

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:45

Je weet dat je mobiele telefoon gewoon bij de inboedelverzekering zit he?
Mijn telefoon was een keer van de trap gevallen, toen had mijn moeder de inboedelverzekering gebeld, en het werd gewoon gerepareerd ;)
Ik wist dit ook nooit, totdat mijn zus bij een verzekeringskantoor ging werken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:56

Sassii schreef:
Je weet dat je mobiele telefoon gewoon bij de inboedelverzekering zit he?
Mijn telefoon was een keer van de trap gevallen, toen had mijn moeder de inboedelverzekering gebeld, en het werd gewoon gerepareerd ;)
Ik wist dit ook nooit, totdat mijn zus bij een verzekeringskantoor ging werken.

Maar kijk wel even goed naar je eigen risico; niet iedereen heeft die op 0 staan dus als je die bv op 100 euro hebt staan zou ik kiezen voor de boete.

Ts; en waar stop je de telefoon nooit meer in? :D