Haar helemaal kapot, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Haar helemaal kapot, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 11:03

Hoi Bokkers, ik heb echt even jullie hulp nodig!

Gisteravond heb ik model gezeten voor een (goede!) kapper/hairstylist omdat ze zondag een modeshow hadden waarbij gave kapsels moeten. Op mij gingen ze oefenen dus, omdat ik erg veel en blijkbaar erg 'gewillig' haar heb. De kapsels waren super gaaf, torenhoge knotten en vlechten en van alles!

Om dit te bereiken hebben ze echter wel mijn haar flink bewerkt: Gestijld, gekruld, gewafelt(?) en het ergste van al: getoupeerd! Het eruit kammen was al echt een hel, ontzettend veel klitten. Maar nu... Echt al m'n haar is kapot, het is echt verschrikkelijk... Heb er erg lang over gedaan om mijn haar weer gezond te maken en dat was het nu eindelijk, nu is het echt helemaal kapot!

Alle punten zijn zowat gespleten, afgebroken, hele haren gesplitst halverwege en het is gort en gortdroog...

Wat oh wat oh wat moet ik nu doen om het zo snel mogelijk weer gezond te krijgen -O- Help!

Alvast bedankt!

JorisDy

Re: Haar helemaal kapot, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:05

Gespleten punten eraf knippen en goed laten behandelen bij een professionele kapsalon

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:05

Ik neem aan dat je het goed gewassen hebt?

Ik zou toch eens vragen aan de kapper die je toegetakeld heeft! Een knipbeurtje (de puntjes!) lijkt me wel zo netjes als het echt zo erg is.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:08

Het zou wel netjes zijn van degene voor wie je model gezeten hebt dat ze je weer in "originele" staat aflevert. Dat is toch het minste wat ze voor je terug kan doen lijkt me....

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:09

goed insmeren met olie (olijf,argan) en goed laten intrekken. Dan is de meeste droogte toch weg. Maar ik vrees toch ook dat je daarna naar de kapper moet voor al die gebroken puntjes weg te laten knippen.

Wel zonde seg !
Laatst bijgewerkt door Morrow_Less op 27-03-14 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:09

Haarmasker smeren in je droge haar, half uurtje in laten trekken en vervolgens douchen met cremespoeling. Daarna kan je nog iets van haarwonder erin smeren.

Maar dat heb je vast al geprobeerd? :D

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 11:12

Ik heb het nog geen half uur laten zitten, dan ga ik dat maar even doen vanavond...

Knippen is zoveel :( Dan heb ik geen haar meer over! De betreffende kapper heeft nu echt geen tijd weet ik, dus die laat ik wel een beetje met rust... Die heeft trouwens wel gister voor in naar huis ging nog met olie behandeld hoor!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:17

Tja geen tijd..... lekker makkelijk. Ze laten jou achter met verpest haar. Daar moet ze tijd voor maken hoor!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:19

zap schreef:
Tja geen tijd..... lekker makkelijk. Ze laten jou achter met verpest haar. Daar moet ze tijd voor maken hoor!

Hier zou ik absoluut niet mee gedient zijn hoor :n

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:20

Eitje met een eetlepel olijfolie mengen, eerst je haar even met milde shampoo wassen, dan het goedje er in smeren, vershoudfolie of pendaalemmerzak eromheen, even in laten werken (kwartier ofzo), en dan wassen tot het weer fijn aanvoelt. Meestal was ik het nog een keer of 2 erna.

Werkt bij mij altijd super als de gespleten punten beginnen te komen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:21

In de olijf olie of cocosolie en dan de hele nacht inwikkelen in een handdoek, sterkte!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:23

Heb je het getoupeerde er droog uit gekamd? Dan is het waarschijnlijk daar mis gegaan..

Ik ben bang dat alleen een goede knipbeurt je van alle kapotte punten gaat helpen. Vervelend!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:25

BaileyMix schreef:
Hoi Bokkers, ik heb echt even jullie hulp nodig!

Gisteravond heb ik model gezeten voor een (goede!) kapper/hairstylist omdat ze zondag een modeshow hadden waarbij gave kapsels moeten. Op mij gingen ze oefenen dus, omdat ik erg veel en blijkbaar erg 'gewillig' haar heb. De kapsels waren super gaaf, torenhoge knotten en vlechten en van alles!

Om dit te bereiken hebben ze echter wel mijn haar flink bewerkt: Gestijld, gekruld, gewafelt(?) en het ergste van al: getoupeerd! Het eruit kammen was al echt een hel, ontzettend veel klitten. Maar nu... Echt al m'n haar is kapot, het is echt verschrikkelijk... Heb er erg lang over gedaan om mijn haar weer gezond te maken en dat was het nu eindelijk, nu is het echt helemaal kapot!

Alle punten zijn zowat gespleten, afgebroken, hele haren gesplitst halverwege en het is gort en gortdroog...

Wat oh wat oh wat moet ik nu doen om het zo snel mogelijk weer gezond te krijgen -O- Help!

Alvast bedankt!

Al je haar helemaal kapot... lijkt me sterk.

Een goed product kopen, goede shampoo en conditioner en daarna een goed haarmasker. Een klein handdoekje natmaken en even in de magnetron stoppen en daarna (warm niet heet) om je haar met haarmasker doen en een kwartiertje laten zitten. En je haar zachtjes met een kam van beneden naar boven uitkammen. Verder een klein puntje afknippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:28

Hoe heb je het getoupeerde eruit gehaald? Ik heb de tip gekregen je haar compleet stukje voor stukje in te spuiten met droogshampoo en het met een tangle teezer eruit te borstelen. Hierdoor heb ik na touperen echt nooit problemen met mijn haar :)

Eitje met olie werkt heel fijn in je haar. Bier ook :j je haar compleet nat maken met bier.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:28

Stel je niet zo bescheiden op, de kapper heeft jouw haar verpest, dan mag hij/zij ook zijn best weer doen om het goed te krijgen! Ookal zijn ze druk, dat is jouw probleem niet nu.

Bel op en leg het uit en vraag wat ze voor je kunnen doen. Als je gratis model hebt gezeten mogen ze je zeker gratis helpen je haar weer gezond te krijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:47

Die kapper zou toch tijd Maken voor me in dit geval... Dat je dit zomaar laat gaan!
Kappers hebben vaak verzorgingsproducten waar niet-kappers niet ( of moeilijk) aan komen, dus laat haar het maar mooi op lappen!

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:29

Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar hoe het eruit ziet...
heb je misschien een foto TS?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:32

Ben ook wel benieuwd,ik denk dat je een goede kapsalon of iets moet vinden,knippen zal je niet aan ontkomen. alle dode punten eraf en even een goed haarmasker. Kost je wel even wat centen weer,maar een goede les is het wel...

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:36

Ben ook erg benieuwd hoe het er nu precies uit ziet! Je kan met maskers/shampoo/spul een hoop goedmaken (of verdoezelen), maar als je haar echt kapot is (ver gespleten, gebroken) dan doe je daar helaas weinig aan dus dan is het toch echt een kwestie van knippen...
Ik weet niet wat jij en de kapper hierover hebben afgesproken, maar persoonlijk zou ik nu allang de kapper hebben opgebeld en de kapper er voor laten zorgen dat dit netjes wordt opgelost. Leuk en aardig dat hij jou als model mocht gebruiken, maar dan moet hij er ook voor zorgen dat jouw haar in 'dezelfde' staat wordt 'afgeleverd' als waar je mee binnen kwam.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:38

ik vraag me zowiezo beetje af ts,als het je eigen kapper was,of welke dan ook die er verstand van zou moeten hebben... Waarom is dan nu je haar zo kapot?Iedereen in de kapperbussiness weet best als je je haar fohnt,krult en whatever het niet al te best is voor je haar... Ik zou op ze minst even praten met die kapper wat hij of zij eraan gaat doen omdat nu wel je hele haar verpest is en je aardig mag betalen om het te herstellen,en waarschijnlijk moet afknippen.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:43

friesam schreef:
In de olijf olie of cocosolie en dan de hele nacht inwikkelen in een handdoek, sterkte!

goede tip. Alleen plasticfolie eromheen en dan handdoek, dan lekt het minder en blijft het goed in je haar zitten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 16:56

Veel reacties al, dank!

Ik heb het getoupeerde er inderdaad droog uitgekamd, is dat de fout geweest? Heb in ieder geval vanochtend arganolie en cocosolie erin gedaan en daar knapte het voor het zicht al wat van op! Aleen als je eraan zit merk je het nu nog. Foto's heb ik geprobeerd te maken maar dat zie je eigenlijk niet :n Vanavond doe ik dan masker met folie en handdoek etc. en hopen dat het dan weer beter is... En dan volgende week toch maar even kijken of de betreffende kapper het bij kan knippen..

Bedankt voor alle reacties, ik laat weten hoe het ermee staat!

Edit; Toch de foto's maar even plaatsen. Gespleten punten e.d. zijn niet echt te zien, aar je kan wel goed zien hoe gebroken en droog het nu is :(

Vooral boven de 'krul', daar zit geen olie in
http://nl.tinypic.com/r/dww0zs/8

http://nl.tinypic.com/r/n1utzq/8

http://nl.tinypic.com/r/2hekdxg/8
Laatst bijgewerkt door BaileyMix op 27-03-14 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:03

Ik denk dat het met het uitkammen gebeurd is ja :j wat voor borstel is er gebruikt?

Ik doe het of plukje voor plukje met droogshampoo en een tangle teezer, of ik was het getoupeerde met liters shampoo en conditioner en dan met de tangle teezer voor ik het uitspoel alles heel rustig uitborstelen. Dus met een dikke flats conditioner erop :+

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:04

BaileyMix schreef:
Veel reacties al, dank!

Ik heb het getoupeerde er inderdaad droog uitgekamd, is dat de fout geweest? Heb in ieder geval vanochtend arganolie en cocosolie erin gedaan en daar knapte het voor het zicht al wat van op! Aleen als je eraan zit merk je het nu nog. Foto's heb ik geprobeerd te maken maar dat zie je eigenlijk niet :n Vanavond doe ik dan masker met folie en handdoek etc. en hopen dat het dan weer beter is... En dan volgende week toch maar even kijken of de betreffende kapper het bij kan knippen..

Bedankt voor alle reacties, ik laat weten hoe het ermee staat!

De beste manier is om met getoupeerd haar te gaan douchen en een halve fles shampoo en cremespoeling erdoorheen te mikken en goed in te laten trekken.

Ik ben bang dat het droog uitkappen de meeste schade heft gedaan :(

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 17:09

Oh dat is dus zacht gezegd naar :( Gewoon met een kam heb ik het gedaan en toen het ergste eruit was met een borstel... Oeps!