Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vooral qua veggie en pasta-alternatieven
Het probleem is dat ik altijd een beetje wantrouwig sta tegenover nieuwe groenten/kruiden/smaken 

, dus dat kan ik doen. En wortels ook.
)
De AH ligt vlak naast mijn school, de biowinkel is een heel eind rondrijden, dus meestal ga ik daar boodschappen doen als ik toch in de buurt moet zijn, of als ik shampoo nodig heb (voor mijn haar gebruik ik sowieso alleen bio-shampoo). Ik krijg een vast budget per week en met niet-bio-producten zit ik echt nog niet aan de limiet, dus dat moet wel te doen zijn.Iolanthe schreef:Bij mij een beetje hetzelfde probleemDe AH ligt vlak naast mijn school, de biowinkel is een heel eind rondrijden, dus meestal ga ik daar boodschappen doen als ik toch in de buurt moet zijn, of als ik shampoo nodig heb (voor mijn haar gebruik ik sowieso alleen bio-shampoo). Ik krijg een vast budget per week en met niet-bio-producten zit ik echt nog niet aan de limiet, dus dat moet wel te doen zijn.
xMercury, die Quinoa salada ga ik opslaan! Eet je die warm of koud?

Ja, iets duurder, maar ik moet minder mijn haar wassen én ik moet minder shampoo gebruiken per keer 

(Oorspronkelijk heb ik die gekocht omdat het schijnt dat een basilicumplantje de vliegjes weg houdt in de zomer
)
Heb momenteel alleen van die kruiden van Vogel(?) en een potje met Italiaanse kruiden... 
Het leuke aan die groentenreceptjes is dat je er mee kan variëren zoals je zelf wil! lieveli schreef:Ik probeer zelf kruiden te kweken in potjes, maar ik heb hele zwarte vingers
Die arme plantjes van je.. 
Dirndl schreef:lieveli schreef:
Appelmoes-havermout flapjack
-Appelmoes (zelfgemaakt of uit een pot)
-Havermoutvlokken
-1 ei
-Bakpoeder
-Eventueel een beetje pindakaas/ amandelpasta
-Rozijnen/dadels/ander gedroogd fruit
-Noten/kokosrasp
-Eventueel een beetje stroop of honing
Op gevoel mengen, hoppa de oven in, en vaak checken of het niet aanbrandt. Hij blijft een beetje kleverig, maar ik vind het heerlijk. En veel fijner om te weten dat er geen suiker, boter of andere gekkigheden in zitten
lieveli schreef:Ik probeer zelf kruiden te kweken in potjes, maar ik heb hele zwarte vingers![]()
Ik maak vaak voor gasten een ovengerecht dat ik zelf heel Jamie Oliveriaans vind. Tomaten, courgette, aubergine in stukken, tijm erover en lang en heet in de oven tot het gebruind is. Altijd een succes!

. Ok, als je geen zuivel eet wordt het hem niet.. Maar er zit reteveel eiwitten in, dus als je sport is dat wel handig en gezond
en het is super lekker ( en makkelijk mee te nemen, als lunch oid.) .
..