Maar ik ben nu wel aardig op zoek...
Sinds vorig jaar koop ik regelmatig iets bij Miss Etam. Vaak leuke dingen, maar toch ook regelmatig vette tegenvallers. Zoals wintertruien, tunieken, met name gebreid spul, wordt snel lelijk, rekt extreem op etc. En als ik dan voor 40 euro een trui koop, verwacht ik toch wel dat het wat langer dan twee keer dragen mee gaat.
Kreeg vandaag weer een broek binnen van Miss Etam, die volgens internet een binnenbeenlengte van 96cm zou hebben. Nou ammenooitniet! Dit was niet de eerste broek die voor 'lang' verkocht werd en uiteindelijk veel te kort blijkt.
De skinny jeans van Miss Etam passen me over het algemeen wel.
Bij dezelfde bestelling had ik ook een shirt van Esprit, die wél de juiste lengte heeft bij mijn postuur. Waarbij maat 42 inderdaad maat 42 is.
Daarentegen een shirt/trui van Only die ik in maat 42/XL heb besteld... Waarbij de mouwen 20cm te kort waren en ik gewoon drie tot vijf keer in zou passen. Terwijl de trui maar tot de navel kwam aan de voorkant.
Iets waar ik me verschrikkelijk aan erger, en reden dus ook voor mij om niet meer bij H&M te bestellen. Omdat ik daar altijd hetzelfde tref. Kennelijk staan grote maten tegenwoordig alleen nog maar voor dikker en niet meer voor langer. Eerder voor dikker en kleiner dan voor dikker en langer, wat voor mij van toepassing zou zijn ten opzichte van een kleinere maat.
Nu vind ik Miss Etam nog steeds wel erg leuk hoor, maar niet altijd passend bij mijn leeftijd in stijl. Dus ik moet ook meerdere kanten op. Zo ga ik nog wel eens graag bij Shoeby winkelen. Maar met twee merken/winkels kom je ook niet ver, helaas
Daarom zou ik graag tips hebben over merken die geschikt zijn voor lange mensen (ik ben 1.85m) en/of winkels die zich richten op lange vrouwen (Groningen/Friesland/Drente).
Ik hoor het graag!

Qua bovenkleding kan ik vrijwel alle merken wel dragen dus wat dat betreft kan ik je niet adviseren.

In dezelfde bestelling een trui met hetzelfde verhaal, alleen dan ongelijke mouwen.