Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.. <Pesten>

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.. <Pesten>

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 19:53

Hoi bokkers.
Ik word eigenlijk mijn hele leven al gepest, maar nu heb ik een grens (Eindelijk) aangegeven.
De basischool ben ik gelukkig klaar mee, maar..
Ik zit nu in 3 mavo/tl. Hier zit ook een jongen in de klas, B.
B is vrij agressief, maar hij probeert mij ook het leven zuur te maken.
Allemaal ''nare'' opmerkingen maken. Zo heeft hij al een paar keer gezegd hoe mijn ouders ''zo'n kind als jou'' kunnen maken, en wie zijn kind nou ''---'' noemt. ( Naam laat ik even weg. )
Wij hebben zegmaar een een ''gat'in elke verdieping, met een hek eromheen zodat je naar beneden kan kijken. Elke keer als ik daar sta word er door verschillende mensen gezegd: ''Je mag wel springen'' ''srping dan'' etc etc.
Ook zijn er grapjes over gemaakt dat ik drie keer geprobeerd heb om zelfmoord te plegen. Hiervoor ben ik in therapie geweest, maar het gevoel dat ik dat wil doen als er ook maar iets fout gaat komt steeds vaker terug.
Van de stress die me dit oplevert op school heb ik al twee maanden hoofdpijn en slaap ik erg slecht.

Het ging altijd wel het ene oor in en het andere oor uit, ik ben vroeger heel agressief geweest en dat is nu geminderd, op een paar agressieve uitspattingen na.
Maar gister moest ik het er even uit slaan.
Tijdens de les wissel, voor we het lokaal in gingen, zei B ''Je mag dood gaan'' en ''Je mag kanker krijgen'' plus nog een paar keer dat ik een prutsmuts ben. ( Pretty much invalid wat hij daar zei, ik kleed te totaal niet hoerig, heb een hekel aan hoerige kleding en inkijk enzo, draag nooit make-up, heb niet 100derden vriendjes gehad)
Toen heb ik hem dus zegmaar een beetje hard geslagen met mijn broodtrommel ( Had die vast met links en ben links.. dusja. komt ook lekker hard aan)
Daarna werd hij erg agressief. Heb een paar klappen op mijn gezicht gehad, tegen mijn slaap aan, en hij heeft me een paar keer tegen mijn stuitje aangetrapt. ( Wat mijn zwakke plek is aangezien hij scheef staat )
Ik belandde na een minuut op de grond, op dat moment haalde 2 docenten hem bij mij weg. En dat waren vrij stevige docenten, terwijl hij maar 1.60 is ofzo en niet heel breed, maar ze hadden wel moeite om hem vast te houden.
Ondertussen was een vriendin al naar mij toe gekomen ( Thank god, das eigenlijk de enige bij wie ik steun kan zoeken ) en was compleet misselijk, duizelig en had hoofdpijn. Ook heb ik mijn hand licht gekneusd.

Hierna is B geschorst, tot hij zijn excuses aanbied en zijn ouders op gesprek zijn geweest.
Alleen.. ik krijg wat screenshots door van een betrouwbare bron waarin word gezegd dat ik nogsteeds dood mag vallen, kanker mag krijgen, een mogool ben..
En nog een groter probleem is dat er 4 van de 13 mensen zijn die aan mijn kant staan.
Nog een - punt is dat het vriendinnetje van B bij mij in de carrousel rijd. B komt dus af en toe mee naar de manege. Terwijl de manege voor mij mijn ''veilige haven'' is. Ik voel me daar dus ook niet fijn meer tijdens de carrousel lessen.
Probleem nummer zoveel is dat een goede vriend van mijn broer bij mij in de klas zit. En hij weet waar we wonen. Dus ik ben bang dat ik opgezocht word..

Meer weet ik pas maandag, dan heb ik samen met mijn moeder gelijk een gesprek. Ik blijf dingen ontvangen van die vriendin, en het word er niet beter op. School word van deze whatsappjes ook op de hoogte gebracht.

Ik ga in ieder geval deze week niet de klas in. Ik voel me totaal niet veilig. Of ik ga thuis werken, of ik zoek een andere school.. Dit laatste kan echter een probleem worden omdat ik met autisme zit, en dit dus moeilijk gaat worden, en op andere scholen wordt het alleen maar erger. Als ik thuis ga werken, doe ik gewoon al mijn werk en zou ik een of twee keer in de week naar school gaan voor toetsen en uitleg, na de schooldag.. Ik ben verder geen problemen gehad met het slaan naar B, omdat ik hierdoor mijn grens kon aanleggen en er nu wat aan gedaan word. ( Dit speelt dus al meer dan een jaar, ik heb alleen de slechte gewoonte om dingen voor mijzelf te houden en niet aan tegeven wanneer ik me niet fijn voel.

Respect voor als je dit gelezen hebt, updates zullen blijven komen. ( Vooral omdat ik het dan van me af kan schrijven, persoon met wie ik het meestal over dit heb via internet is 10 dagen weg.. )

roombolletje

Re: Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.. <Pesten>

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:57

Jemig, ik heb hier helemaal geen verstand van, en ik weet ook niet wat je zou moeten doen. Maar ik wil toch even zeggen dat je sterk moet blijven en bij jezelf moet blijven! Dikke knuff! :(:)

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:58

Poeh hey.. wat een rot situatie..
Ik hoop dat school de juist kan handelen, en wat jammer dat je van die kansloze klasgenoten hebt..
Knap hoor dat je nog zo sterk en rustig blijft.. Probeer dat vol te houden, sommige mensen zijn gewoon te stom om je druk om te maken, makkelijk gezegd misschien maar wel echt waar..
Ik zou als je het aankunt proberen niet te lang weg te blijven, laat school de pestkoppen maar wegsturen tot ze normaal kunnen doen.. Je hoeft niet vriendjes met iedereen te zijn, maar elkaar respecteren zou wel het minste zijn zeg. Misschien kun je onder begeleiding van lokalen wisselen en pauze houden op een rustig plekje.. Heel veel sterkte en moed !!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:04

jeetje ik kan zulke mensen echt wel neerslaan om het zo maar gelijk te zeggen ben zelf ook jaren gepest maar blijf in jezelf geloven dat het later beter kan gaan! leuke vriend mooie kinderen etc etc blijf aan de toekomst denken en aan de mensen die om je geven!

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:05

:( Veel sterkte en ik hoop dat je je nu al beter voelt!
Wat bestaan er toch zielige mensen die niks beter te doen hebben dan jouw leven te verzieken. Gelukkig grijpt de school in!
Nogmaals veel sterkte! :(:)

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:06

jemig, wat heftig ! :(:)

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:09

Kun je niet naar een rebound locatie. Ik zit zelf op zo'n school en we krijgen meerdere mensen binnen met angst voor school autisme etc. etc. bij ons word er juist heel leuk met die kinderen omgegaan.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:17

wat een heftige situatie, k wil je even heel veel sterkte wensen

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:17

Stelletje klootviolen.
Ik heb soort van 'hetzelfde' gehad, dan heb ik er alleen niet zo veel meppen achter elkaar mee gekregen.
Had ik op de basisschool -wat inhoud tackelen in de gangen, duwen, en tijdens de avond4daagse wurgen, yaay-
maargoed, het gaat om jou.

Ik heb deze mensen zwaar ontlopen en ik denk dat het enige wat helpt is als zíj er iets aan doen.
Zíj zitten fout en jij kan er gewoon geen ene f*ck aan doen!!

Heel veel sterkte, en probeer ze gewoon te ontlopen en te negeren; wordt het nog erger, schakel je ouders in en de decaan/mentor. Kom op zeg, dit kan echt niet.

Heel veel sterkte.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:20

Ik stuur je even een pb. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:27

Wat een verhaal.. :(:)
Alvast een dikke knuf voor jou :)

Zelf nooit zo erg gepest, wel dat ik bij sommigen echt geen zin heb om in de buurt te komen omdat die rotopmerkingen gaan maken..

Maar blijf in jezelf geloven! Ik draag ook nooit makeup, maar als ik nu voor de spiegel sta (jaar later) denk ik: wat staat er eigelijk een leuke meid!

Je mag mij ook altijd PB'en hoor, over die stinkende kinderachtige pestlui!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:29

Yasmijntje schreef:
Zíj zitten fout en jij kan er gewoon geen ene f*ck aan doen!!

Precies dit :) het is echt jouwn schuld niet :)

Sterkte :(:)

jopaardjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:31

Jemig zeg. Ik wou dat ik door mijn computer heen kon kruipen naar jou toe en eens even met jou mee kon gaan de klas in en maar eens even zeggen dat al die mensen per direct normaal moeten doen tegen jou. Kon dat maar.. Ik vind het echt super dat je nog zo sterk blijft, en ik vind het knap van je dat je voor jezelf bent opgekomen door hem een goede klap te geven, jammer dat hij moest terugslaan.. Ik wens je echt heel veel sterkte! En ik hoop echt oprecht voor je dat alles zo snel mogelijk helemaal goed komt en dat je je weer gewoon veilig kan voelen overal. Snap niet dat de pesters blijven pesten, kan het dan nooit eens genoeg zijn met al dat gepest... Echt heel veel sterkte gewenst Ts! <'3

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:33

Jeetje zeg! Wat een misbaksel van een B.
Er zit echt een steekje los bij hem, met wat hij aan nare dingen roept!!!!

Geloof me,.... ooit krijgt hij het heel moeilijk en krijgt hij een bak ellende over zich heen en krijgt hij terug van wat hij verdiend.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:34

Even tussen haakjes
(was het niet geweldig om hem die mep te geven..?) }:)

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:44

Jeetje wat heftig! Het ligt niet aan jou, pesters zijn vaak zo onzeker en eigenlijk ook jaloers... Hoop dat de school er iets meer aan kan gaan doen!!! En geloof me, later ben jij een topper (ben je natuurlijk nu al :) ) en hij een loser!

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:50

Och meisje toch :(:) , Ik weet wie je bent en als je iets kwijt wilt of advies. Je mag me altijd een pb sturen of mij aanspreken :j . dikke knuf Y;(

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:53

Moeilijk. .. :roll:

Ouders en school en misschien een maatschappelijk werker zouden misschien wat kunnen doen...?

Op de basis school hier zat een pester, was al van meerdere scholen afgestuurd. Op deze school werd er constant gefilmt en werd hij op zijn gedrag aangesproken terwijl de video's werden getoond.

Nu ben ik ook een moeder....en ik kan je verzekeren dat als mijn kind thuis kwam met het verhaal dat ze gepest werd, ik met zekerheid in actie kom <<)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:54

Ik begrijp dat pesten niet hoor. Mijn zus en ik waren vroeger best pittig maar pesten en leedvermaak hebben we ons nooit schuldig aan gemaakt. Wij wisten dat we daar thuis niet mee weg kwamen. Ik vind het echt zo'n gebrek aan opvoeding. Hoop dat de school iets voor je kan doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:03

:(:) voor jou meis! :*
Is "speciaal" onderwijs niet wat? Mijn beste vriendin en haar zusje zitten daar op en voornamelijk dat zusje is helemaal opgebloeid op die school terwijl ze op het reguliere onderwijs er buiten viel en niet mee kon komen. (ambelt Zwolle btw)

Daar zitten écht niet alleen maar gekken, een deel van die mensen zit ook bij mij op school (volwassenen havo) en die zijn echt aardig, ze hebben een gebruiksaanwijzing maar je kan met ze lachen! :j

In welke mate heb jij autisme?

@threefingers, dat is ook niet altijd de oplossing.
In mijn geval werd ik dan thuis ook gepest, of werd mijn moeder helemaal verrot gescholden omdat ik haar er bij haalde.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:05

Over dat 'speciale' onderwijs.
Ik denk dat dat ook iets is dat je daar niet weg wilt..
Die hufter moet weg, niet jij.

Maar als je je daar echt niet op je gemak voelt, kan je inderdaad naar een andere school opzoek.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:07

Yasmijntje schreef:
Over dat 'speciale' onderwijs.
Ik denk dat dat ook iets is dat je daar niet weg wilt..
Die hufter moet weg, niet jij.

Maar als je je daar echt niet op je gemak voelt, kan je inderdaad naar een andere school opzoek.

Als er maar 4 aan haar kant staan, zal die situatie nooit fijn worden voor TS.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:08

Zoals mijn laatste zin: Als je je echt niet op je gemak voelt, kan je naar een andere school opzoek.

Maar ik denk wel dat ze dat in overweging heeft genomen?

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:10

Acchh bah, ik hou totaal niet van die mensen. Die van die opmerkingen gaan maken.
Ik herken het, en ik vind het goed wat je hebt gedaan. Hij en de andere moeten er maar mee ophouden.

Ik hoop voor je dat de school iets kan doen voor je.

Heel veel sterkte http://boktimg.nl/s/pet.gif, ik hoop dat het allemaal eindigt met een happy end voor jou!!

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:18

Wat goed van je dat je deze idioot een beste klap gegeven hebt! Van mij mag je er nog wel een paar geven. Zo dat is eruit haha.

Wat een mafkees zeg. Echt meid, wees trots op jezelf en laat je alsjeblieft niet kleineren door deze kinderachtige misbaksels. :) Vaak zijn de pestkoppen zelf onzeker en kiezen voor hun gevoel de 'kwetsbaarste' personen uit om op deze manier 'stoer' te zijn voor hun omgeving. Echt walgelijk. Bijt van je af. Ga niet stil in een hoekje zitten maar kom voor jezelf op. Je bent veel meer waard dan elke dag gepest te worden :)