Ik zoek een lekker recept van arretjes cake.
Wie kent het en maakt het weleens?
Mijn collega's kennen het niet en wil het eens maken voor ze.
Ooit recept van me oma gehad maar kan het nergens meer terug vinden
groetjes
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

(heb het al ruim 8 jaar niet op...mis mn oma... hihi) Veertje11 schreef:Amy77 schreef:..en de gestampte bisquitjes deed mijn oma altijd nog even in een vochtige theedoek
Arretjescake is t lekkerste wat er is aan snaaispul(heb het al ruim 8 jaar niet op...mis mn oma... hihi)
Je mist het echt het is heerlijk

Rintah schreef:andere variant op de originele, maar ook erg lekker. uit dit recept kun je zeker 40 stukken halen, omdat het zo ontzettend vult. ook zou ik je aanraden om verhoudingsgewijs zeker anderhalf keer de hoeveelheid koekjes te gebruiken, zodat er niet een koekjesloze laag ontstaat (onderstaande recept resulteerde bij mij in half om half met koek en stuk zonder koek)
Witte arretjescake
Ingrediënten
200 gram boter
250 gram witte basterdsuiker
400 gram witte chocolade
200 cc slagroom
250 à 300 gram bastogne/speculaas
Je doet de boter met de suiker in een pannetje en zet dat op laag vuur, totdat de boter gesmolten is. In de tussentijd smelt je de chocolade au bain marie, of in de magnetron. De chocolade gaat bij het suikermengsel en dit roer je heel goed door. Het kan wat klontjes geven, maar die gaan er weer uit als je de ongeklopte slagroom toevoegt. Let er op dat je de slagroom pas toevoegt als het mengsel wat is afgekoeld, anders kan de slagroom gaan schiften. Als alles goed gemengd is, doe je er de fijn gemaakte biscuitjes bij. Ik maak ze met mijn handen fijn, want in dit geval mogen er ook wat grotere stukken inzitten. Dit mengsel doe je in een met huishoudfolie beklede cakeblik en zet je een aantal uren in de koelkast.

petitparis schreef:Dit moet ik ook eens proberen.
ik moet alleen biscuits googlen. Ik denk altijd aan de luchtige cake variant die je moet vullen en afwerken met confituur en crème au beurre. Maar aan de recepten hier te lezen is dat niet wat jullie bedoelen