De tijd gaat te snel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

De tijd gaat te snel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 14:51

:wave:

Ja.. Soms heb ik dat gevoel! Opeens! -O-

Hebben jullie dat ook wel eens?
Dat jij nog vrolijk bezig bent met je studie, maar dat andere mensen om je heen die je kende van de basisschool en middelbare school zo absurd hard gaan?
Bijvoorbeeld. Ik ben nu 21.

Van mijn basisschool zijn er, voor zover ik weet, al 4 mensen vader/moeder geworden.
En zijn er 2 getrouwd. En ik woonde écht niet in een extreem Christelijke omgeving of iets dergelijks.

Van mijn middelbare school zijn er al twee getrouwd.
Nog geen kinderen.. Maar dat ligt misschien meer aan het niveau van de school, VWO, iedereen is daarna een WO studie gaan doen.. Dus bijna niemand is nu al klaar, behalve de drop-outs.

Ik krijg onderhand hyperventilatieaanvallen.
Ik moet ook een trouwjurk! En ohja! Een kind! En een verlovingsring!
Ohwacht, toch maar even niet nog.. :=
Ben ik de enige? :')

kusvoorjou

Re: De tijd gaat te snel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:53

Ik ken het.. Hier ook in de vrienden kring mensen die kindjes hebben en getrouwd zijn.

Wij wonen dan wel samen (ik ben 19) maar ik moet nog niet aan kinderen denken of aan trouwen!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:54

Oeps, plaatste een berichtje dat in een ander topic thuis hoort.
Laatst bijgewerkt door kusvoorjou op 05-03-14 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:55

Ik herken het! Van mijn basisschool klasgenootjes zijn er al meerdere getrouwd en ook al met kinderen bezig.

En ik? Ik leef het studentenleven. Kinderen komen over 10 jaar wel, alsjeblieft nu nog niet.

Ik denk dat het met levensfases te maken heeft. Die mensen hebben vaak een mbo opleiding gedaan waar je eerder klaar mee bent dan een HBO of WO opleiding. Dus op het moment dat je klaar bent met je studie en een vaste relatie hebt ga je sneller aan de volgende stap denken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 14:55

_O-

Wij wonen ook samen, dus ik ben sommigen van mijn ex-klasgenootjes al een stap voor (HA! 8-) :') )..
Maar toch.. Fjieuw.. Ik zou er niet aan moeten denken om nu al met een baby rond te slepen.
Of met geldzorgen in mijn hoofd vanwege een naderende bruiloft. :P

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:56

Ja ik ken het. Iedereen gaat ineens zo hard! Bijna klaar met studeren, opzoek naar een baan, al samenwonen en eventueel trouwplannen! En dan zit ik hier.. Bijna 20. Alleen nog een propedeuse van de hogeschool op zak, nu even geen studie en gewoon aan het werk. :\

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:56

jaa gaat bizar hard he. oOk van die jongere broertjes/zusjes van bekenden die ineens al auto rijden, studeren en vriendjes hebben, terwijl ze voor jou gevoel nog die kleine broertjes/zusjes van... waren!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 14:57

_O-

Daar heeft mijn vriendin vooral last van itsmi.. :P
Ik niet zo, haha, ik moet het vooral hebben van de dorpsroddels omdat ik mijn basisschoolgenootjes niet meer zo spreek. :P

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:58

Ik ben dan 26 maar zelfs ik kijk naar de mensen om me heen van??? HOe kan je dat nu al doen joh? Haha
Inderdaad kinderen/trouwen/etcetera..

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:00

Ik heb dat vooral als ik mensen tegen kom (waar dan ook, in het wild, facebook o.i.d) die ik al heel lang niet gezien of gesproken heb. Maar ook in onze vriendenkringen beginnen een aantal nu langzaam maar zeker aan kindjes, trouwen en worden studies afgerond. Dat je bij jezelf denkt, waar blijft de tijd?
Zelf hoor ik al tot de categorie, getrouwd en een kind hihi ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:01

Ken het ook :') vriendin van de middelbare school kondigde vorig jaar doodleuk aan dat ze verloofd was met d'r vriend. Toen dacht ik toch wel even 'eh?'.

K bedoel, ik ben snel gaan samenwonen met m'n vriend, maar verloven is nog lang niet aan de orde.. :+
Heb ook wel voorzichtig aan verteld dat ik het een aparte volgorde vond (wonen allebei nog bij de ouders thuis, zijn nog geen maand 'samenwonend' ergens geweest... Hoe weet je dat het dan nog steeds leuk is? := ) maar kreeg ik een niet zo'n lieve reactie op terug (wat weet jij er nou van) dus ik ben inmiddels gestopt met me daar zorgen om te maken :')

Maar ken het gevoel maar al te goed, iedereen gaat zo snel, ik vind samenwonen en samen zaken doen voorlopig meer dan genoeg :=

Mloei

savasan schreef:
Ik herken het! Van mijn basisschool klasgenootjes zijn er al meerdere getrouwd en ook al met kinderen bezig.

En ik? Ik leef het studentenleven. Kinderen komen over 10 jaar wel, alsjeblieft nu nog niet.

Ik denk dat het met levensfases te maken heeft. Die mensen hebben vaak een mbo opleiding gedaan waar je eerder klaar mee bent dan een HBO of WO opleiding. Dus op het moment dat je klaar bent met je studie en een vaste relatie hebt ga je sneller aan de volgende stap denken.

Nee hoor... Hier vwo opleiding, hbo diploma, lekker aan het werk, getrouwd en eerste kindje op komst. Ben 23.... Gewoon doorstuderen en geen jaren overdoen;)

minikatje

van mijn oude havo klas zijn er 2 nog niet getrouwd, een klasgenoot en ik :')

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:02

Vroeger dacht ik echt...JEU he mensen die 40 zijn en dan aan kinderen beginnen, je kan toch beter wat jonger zijn...maar nu ben ik zelf 26 en dan denk ik....tja beetje jong.. hahaha lekker stom he

A_nouk

Oooh hier gaat het ook zo ontzettend hard...
Al waren wij wel erg vroeg met gaan samenwonen, nu gaan al mijn oud klasgenoten samenwonen baby's maken enz...

De tijd gaat sowieso snel, de dagen vliegen om.

Sissi87

minikatje schreef:

Hahah en hoe oud ben jij dan?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:05

Sissi87 schreef:
minikatje schreef:

26, maar kom uit een streng gereformeerd dorp.
sommige oud klasgenootjes hebben al 3 kinderen, heel leuk en lief maar nog niet voor mij :)

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:06

Oh ik herken dit zo!
ik ben 22 en alleen.
Ik ben gelukkig zoals het is, ik hoef helemaal nog geen vaste relatie.
trouwen of kinderen? Neeeeee! Ik voel mezelf nog een kind haha.
om me heen zijn er ook al veel mensen getrouwd, hebben kinderen of wonen samen.
ik heb ook wel eens het gevoel alsof ik achterloop ofzo maarja zolang ik me er goed bij voel..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:08

Klopt hoor, als ik mijn facebook open zie ik ook een lading trouwerij of babay foto's, hun liever dan ik. Laat mij maar lekker aan de andere kant van de wereld zitten, beetje reizen en doen waar ik zelf zin in heb. Dan al op mijn 23e huisje boompje beestje voor de rest van mijn leven te moeten doen :=

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:09

Sissi87 schreef:
minikatje schreef:

26, maar kom uit een streng gereformeerd dorp.
sommige oud klasgenootjes hebben al 3 kinderen, heel leuk en lief maar nog niet voor mij :)[/quote]
Aha, tja het lijkt wel of ze altijd vroeg kinderen krijgen die mensen..

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:09

Herkenbaar! Bij mij uit de klas zijn er ook meerdere al getrouwd of hebben kinderen.
Ik ga deze zomer waarschijnlijk trouwen en heb een zoontje van 7 maand. :j

Ik ben in Februari 22 geworden.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:15

Haha Seline, ik herken dit ten zeerste! Doe je al een jaartje langer over je VWO :Y) , besluit je dat de uni toch niet werkt, dus HBO doen. Kom je er halverwege je HBO achter dat iemand die (na zittenblijven) een jaar lager zat (iemand van jouw jaar als ik me niet vergis) verloofd is, whut? Vervolgens hoe verder ik in mijn opleiding kom, hoe meer bruiloften en zwangerschappen ik (binnen mijn opleiding!) tegen kom :') . Staat tegenover dat een deel van mijn toenmalige vriendengroep nu nog vrolijk bezig is met hun opleiding, en ik sinds september met een diploma zit, eigenlijk geen werk, en een eigen bedrijf opgestart ben. En nog steeds eigenlijk niet het idee dat ik klaar ben voor de rest van mijn leven, maar er wel al aan moet. Hoewel kinderen voorlopig eeeeecht wel nog uitblijven.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 15:17

Hee Sanne! Lang niet gesproken! :P Ja, raar hé! Ook nog eens getrouwd met een leraar van diezelfde middelbare school.. Erg vreemd om dat te beseffen!

Wij gaan echt niet beginnen aan trouwen of kinderen voor ik klaar ben met school, dus nog een goede drie jaar als het tegenzit. :P

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:25

chelle_dora schreef:
Ken het ook :') vriendin van de middelbare school kondigde vorig jaar doodleuk aan dat ze verloofd was met d'r vriend. Toen dacht ik toch wel even 'eh?'.

K bedoel, ik ben snel gaan samenwonen met m'n vriend, maar verloven is nog lang niet aan de orde.. :+
Heb ook wel voorzichtig aan verteld dat ik het een aparte volgorde vond (wonen allebei nog bij de ouders thuis, zijn nog geen maand 'samenwonend' ergens geweest... Hoe weet je dat het dan nog steeds leuk is? := ) maar kreeg ik een niet zo'n lieve reactie op terug (wat weet jij er nou van) dus ik ben inmiddels gestopt met me daar zorgen om te maken :')

Maar ken het gevoel maar al te goed, iedereen gaat zo snel, ik vind samenwonen en samen zaken doen voorlopig meer dan genoeg :=

Verloven stelt tegenwoordig nog weinig voor.
Veel vrienden van mij zijn/waren verloofd. Of ze zijn al uit elkaar of het gaat nog járen duren voor ze trouwen. De een was verloofd en opeens was iedereen verloofd :') En dat terwijl er maar 1 stel samenwoont :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:26

LesleyxLinn schreef:
chelle_dora schreef:

Verloven stelt tegenwoordig nog weinig voor.
Veel vrienden van mij zijn/waren verloofd. Of ze zijn al uit elkaar of het gaat nog járen duren voor ze trouwen. De een was verloofd en opeens was iedereen verloofd :')

Ja dat is ook wel zo := Voor mij is verloven wel een 'serieuze stap' dus vandaar dat ik er nogal van stond te kijken.. Nog niet eens weten of je elkaar wel leuk vindt als je samen woont maar wel al verloven.. :')