Maar ik vind het heel erg moeilijk. Want wat heb ik nou te bieden waardoor een werkgever zou zeggen kom maar hier wonen! Ik werk hard en graag, en zal zeker nog veel kunnen groeien. Ik heb het in me zitten om een hogere functie aan te gaan. Maar op dit moment heb ik gewoon nog te weinig ervaring om te durven solliciteren in het buitenland. Ik ben bang om heel erg tegen te vallen bij een werkgever.
Op het moment ben ik 22. Ik heb zo'n 4 jaar ervaring in de horeca (restaurant, club en kroeg), in winkels gestaan en van alles gedaan. Ook heb ik een diploma als Grafisch Vormgever. Ik ben dus een beetje een allrounder zullen we maar zeggen
Daarnaast vind ik het heerlijk om met mijn handen te werken. Ik heb ook een jaar lang een ambacht gestudeerd, maar school werkt voor mij niet. Ik heb verantwoordelijkheden nodig om gemotiveerd te blijven. Zo heb ik nu voor het eerst een baantje wat ik echt leuk vind. Ik heb namelijk 4 avonden en-nachten de kroeg voor mijn verantwoordelijkheid. Ik moet er voor zorgen dat alles op rolletjes loopt, vervelende mensen aanpakken en doe daarnaast regelmatig bestellingen. Ook wanneer mijn baas bijvoorbeeld op vakantie gaat valt de kroeg in mijn handen en regel ik alles. Ik denk mee aan de kaart en zorg dat kapotte spullen vervangen worden in overleg met mijn baas. Ook begeleid ik soms de stagiair die daar loopt. Ik werk hier nu net iets meer dan een jaar en toen ik hier begon mocht ik enkel biertjes tappen, maar inmiddels ben ik dus eigenlijk een soort van assistent
Maar om nou te zeggen dat dit dan zou zijn waarom mensen mij in het buitenland zouden moeten aannemen? Dat weet ik nog net zo niet. Ook zou ik niet de rest van mijn leven in de horeca willen blijven, maar wil ik graag verder met mijn ambacht. Wellicht via een soort stage bij iemand in dit vak waardoor ik kan instromen in het werk. Ik ben misschien wel te veel van alles wat. En ook ontzettend bang dat ik straks in de horeca vast blijf zitten. Zeker wanneer ik naar het buitenland zou gaan. Ik wil graag blijven groeien en verder komen. Wellicht ooit eens een eigen bedrijf, maar ik ben er bang voor dat een leven in het buitenland dit wellicht gaat remmen.
Is hier misschien iemand die dit heeft gedaan? Zomaar, zonder een daadwerkelijk "beroep" te hebben. En zo ja. Wat heeft de stap voor jullie opgeleverd? Zouden jullie het nogmaals doen, of hebben jullie eigenlijk misschien wel spijt? En qua werk?
Het enige probleem is dat ik geen maand of twee maanden vrij kan krijgen van mijn werk.