Ik reed direct achter de auto die aangereden werd en kon ruim op tijd stoppen. Ik zei nog tegen mezelf: Wat gaat die doen, je kunt daar niet keren

Nadat ik zelf een beetje van de schrik bekomen was en mijn alarmlichten had aangezet, ben ik uitgestapt en naar de achterste auto gelopen (met lood in mijn schoenen, want wat zou ik aantreffen). Deze meneer zat wat versufd in zijn auto en was aan het bellen, ik dacht met 112 en in de haast was ik zelf vergeten mijn telefoon te pakken.
Nou in elk geval werd het een heel verhaal, alcohol in het spel en aanhoudingen verricht.
Ik heb een getuigenverklaring afgelegd en daarna mocht ik mijn weg vervolgen.
Maar wat mij opviel net nadat het ongeluk gebeurd was, was dat er helemaal niemand anders stopte en iedereen de grootste moeite deed om er met de auto netjes om heen te rijden. Dit gebeurde al toen ik zelf nog in de auto zat. Doordat al die auto's die moeite deden ontstond er een gevaarlijke situatie.
En opeens was daar vanuit het niks iemand die met een oranje hesje en zo'n oranje staaflamp het verkeer stond te regelen.
Achter af was ik verbaasd dat ik de enige was die heeft geholpen. Omdat later bleek dat er alcohol in het spel was, hadden we wel wat meer getuigenverklaringen kunnen gebruiken. Degene die te veel gedronken had beweerde namelijk dat hij niet achter het stuur zat en de bestuurder zou zijn weggerend.
Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen, had daar ook niet aan moeten denken trouwens.
Ik weet dat iedereen anders reageert, maar er was ook gewoon niemand die vroeg of er nog hulp nodig was. Iedereen reed gewoon door. Ik vond het echt bizar.......