Waar in het zuid oosten vandaag winkelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Waar in het zuid oosten vandaag winkelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 09:51

Waar zijn vandaag de winkels open? Omgeving Eindhoven, den Bosch Nijmegen?

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:54

Outlet Center Roermond blijft bij mij favoriet. Altijd open behalve 1e kerstdag en 1 januari.

Anoniem

Re: Waar in het zuid oosten vandaag winkelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:57

Het is dinsdag.. dan is alles toch gewoon open :?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:58

Jans schreef:
Het is dinsdag.. dan is alles toch gewoon open :?

Misschien vanwege carnaval niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:58

En dat moet dan heel nederland opgedrongen worden? Wat een onzin..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:22

Jans schreef:

Jup, dat wordt soms gedaan. Ik heb een keer een evenement georganiseerd in het zuiden, qua afspraken en dingen werd daar oprecht omheen gepland. Bijzonder inderdaad..

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:24

blue_sky schreef:
Outlet Center Roermond blijft bij mij favoriet. Altijd open behalve 1e kerstdag en 1 januari.

Vrienden van me zijn er gisteren geweest, zij dachten dat het er lekker rustig zou zijn ivm carnaval :+ niks was minder waar............Het was er vreselijk druk

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:30

Allienda schreef:
blue_sky schreef:

Vrienden van me zijn er gisteren geweest, zij dachten dat het er lekker rustig zou zijn ivm carnaval :+ niks was minder waar............Het was er vreselijk druk

Het is daar altijd druk. Op een maandag is het nog wel goed te doen maar verder is het altijd bom vol mensen maar wel gezellig :D Ga er graag heen.

Ik zou zeggen kun je niet wat hoger gaan naar Utrecht ofzo? Persoonlijk zou ik nu niet in het zuiden gaan winkelen met uitzondering in het Outlet.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:31

Jans schreef:

Men hoeft toch niet te winkelen in Brabant of Limburg? Ik vind het een beetje raar dat dit dan heel Nederland opgedrongen zou worden. Niemand die je verplicht naar het Zuiden te komen :)

Alles is hier dicht behalve inderdaad outlet centra etc. Anders doorrijden naar Nijmegen?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:31

Jans: het is echt een groot feest in met name Brabant en Limburg. Als je deze dagen die kant op gaat, moet je daar dus rekening mee houden. Scholen dicht, veel mensen nemen vrije dagen op. Ook geen college op universiteit, stage van mijn zoon bij museum twee dagen vrij, hoort er gewoon bij. 's Lands wijs, 's lands eer...
(Ik heb er ook aan moeten wennen, hoor :P )

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:33

Jans schreef:

Nee hoor, je kunt lekker boven de rivieren blijven! Heb jij geen last van ons, en wij geen last van jou... Alaaf! :evaw: *\%/*

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:43

Mijn bestelling die gister zou binnen komen,komt vanwege de Carnaval pas ná de carnaval binnen.
Dit pakket komt vanuit Geesteren [Overijssel], dus carnaval verstoort zeker wel de koop en verkoop van sommige bedrijven/winkels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:49

Er zijn onder de rivieren ook genoeg mensen die geen reet met carnaval hebben := die zitten dus temidden van de 'troep'. Ik vind niet dat iedereen het maar leuk moet vinden, toevallig kon een vriendin van mij niet eens haar straat uitkomen dus naar haar paarden door carnaval. Werd gewoon geblokkeerd / moest allerlei toerenuithalen.. en ja zij woont beneden de rivieren.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:51

Hier in Nijmegen is alles gewoon open en toegankelijk hoor.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:52

Jans schreef:
Er zijn onder de rivieren ook genoeg mensen die geen reet met carnaval hebben := die zitten dus temidden van de 'troep'. Ik vind niet dat iedereen het maar leuk moet vinden, toevallig kon een vriendin van mij niet eens haar straat uitkomen dus naar haar paarden door carnaval. Werd gewoon geblokkeerd / moest allerlei toerenuithalen.. en ja zij woont beneden de rivieren.

Ik ben verplicht vrij door de carnaval. Zit nu lekker in Noord-Holland. Morgen mag ik weer aan het werk. Op zich prima een paar daagjes vrij al had ik liever zelf mijn dagen uitgekozen.

Verder heb ik er trouwens niet zoveel moeite mee. Het is iets waar veel mensen mee zijn opgegroeid en als mensen daar nou plezier in hebben moeten ze dat zeker doen. In principe maar een weekend per jaar dat het echt zo groot is dat je niets kan.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:54

Nou de optocht komt bij mij door de straat en het dorp waar paard 1 staat is gewoon afgesloten geweest. Maar het is 1 dag per jaar, de optocht dan. Dat is toch geen ramp? De 80 van de langstraat (wandelgedoe) komt 4x door mijn straat, heel de stad afgesloten etc. Dan moet ik maar ergens anders gaan wonen? Die paar dagen per jaar dat iets meer moeite kost is mij het kunnen lopen naar de LDD wel waard :j

Waar een wil is, is een weg. Auto ergens anders geparkeerd, naar paard gereden vanaf de andere kant. Niks aan de hand :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:57

Maar waarom moeten andere mensen daar de dupe van worden?
Hier merk ik er gelukkig niks van, maar het is toch belachelijk dat mensen hun plannen moeten wijzigen, hun routes moeten aanpassen, bij wijze van hun huis niet eens uit kunnen doordat de toegangswegen afgesloten zijn? Ook al is het maar 1 dag per jaar (duurt carnaval niet langer?)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:00

Sani schreef:
Hier merk ik er gelukkig niks van, maar het is toch belachelijk dat mensen hun plannen moeten wijzigen, hun routes moeten aanpassen, bij wijze van hun huis niet eens uit kunnen doordat de toegangswegen afgesloten zijn? Ook al is het maar 1 dag per jaar (duurt carnaval niet langer?)

Sjeeeesss stel je niet zo aan zeg :')

Er wordt hooguit een route afgesloten wegens de optocht. Nou newsflash: die duurt maximaal drie uurtjes en daarna is alles weer netjes open. En dat is IN een stad, de singels bijvoorbeeld.

Ik heb jaren in het centrum binnen de singels gewoond, nou dan moest ik één dag in het jaar zorgen dat ik met de auto buiten de singels was voor 13.00 uur 's middags. Nounou wat een opoffering _O-

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:01

En zaken als bloemencorso, wielerwedstrijden, marathons, Vierdaagse dan? Ook omleidingen en straten afgesloten.
Het maakt deel uit van de gemeenschap waarbij niet alleen de lokale mensen er van genieten maar ook veel mensen uit andere plaatsen/streken komen. Elkaar een beetje tegemoet komen, het is niet zo'n ramp. Als je even kijkt (websites en zo) zijn er vaak alternatieven om ergens te komen.
Als je wacht op een bestelling kan het inderdaad vervelend zijn, heb je vaak geen erg in als het uit een ander deel van het land moet komen..
Laatst bijgewerkt door Martie op 04-03-14 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:01

Jans schreef:

Waaw! haha!

Dat is ook voor het eerst dat Limburg (en Brabant) tot 'heel Nederland' gerekend worden! hahahaha!! _O-

Goh zeg, de winkels zijn twee dagen dicht! oooeeehhhh wat moeten we nou! hahahaha!!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:07

Vergeet niet dat carnaval ook een groot sociaal aspect heeft. Hier gaan prinsen ook langs bij zieken/ouderen die weinig tot geen bezoek meer krijgen.
Daarnaast zijn mensen al maanden bezig met de voorbereidingen. Denk aan fanfare groepen, wagenbouwers, kindergroepen etc.

Ik zie het probleem er niet van in. Woon nu 5 jaar in het zuiden. Heb er verder niets mee maar ieder z'n hobby en dan wil ik best even een paar dagen het zuiden 'ontvluchten'. Hoewel ik ook prima thuis zou kunnen blijven.

Ja, de winkels zijn maandag en dinsdag dicht. Op enkele supermarkten en zaken na. Maar om nou te zeggen dat je helemaal niets meer kan en het opgedrongen wordt nee. Vier je niet is dat ook prima.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:43

Ik ben zondag nog naar het tuincentrum geweest, dat was gewoon open.. En gisteren nog naar de supermarkt, ook die was gewoon de hele dag open. Nee, ik heb nog weinig last gehad van de carnaval. Alleen de action was dicht.. ach ja, daar ga ik dan vandaag wel even heen :)
Ik woon in midden limburg trouwens.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:46

Amaris schreef:
Jans schreef:

Waaw! haha!

Dat is ook voor het eerst dat Limburg (en Brabant) tot 'heel Nederland' gerekend worden! hahahaha!! _O-

Goh zeg, de winkels zijn twee dagen dicht! oooeeehhhh wat moeten we nou! hahahaha!!

Hier ook een :').

Winkelseigenaren kiezen er zelf voor om ofwel open of wel dicht te zijn met carnaval.
Geen hond die er hier wakker om ligt. :))

Alaaf. *\o/*
(van iemand die vandaag ook gewoon aan het werk is)

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:50

Thats_Me schreef:
Vergeet niet dat carnaval ook een groot sociaal aspect heeft. Hier gaan prinsen ook langs bij zieken/ouderen die weinig tot geen bezoek meer krijgen.
Daarnaast zijn mensen al maanden bezig met de voorbereidingen. Denk aan fanfare groepen, wagenbouwers, kindergroepen etc.
Ik zie het probleem er niet van in. Woon nu 5 jaar in het zuiden. Heb er verder niets mee maar ieder z'n hobby en dan wil ik best even een paar dagen het zuiden 'ontvluchten'. Hoewel ik ook prima thuis zou kunnen blijven.

Ja, de winkels zijn maandag en dinsdag dicht. Op enkele supermarkten en zaken na. Maar om nou te zeggen dat je helemaal niets meer kan en het opgedrongen wordt nee. Vier je niet is dat ook prima.

juist! het is wel meer als alleen zuipen!

ik ben vandaag wel gewoon aan het werk (breda) in een makro maar goed dat is groothandel.... het centrum is dicht... morgen is alles weer "normaal"

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:01

Sani schreef:

Wordt er in jouw woonplaats nooit een activiteit georganiseerd waardoor een deel van het centrum is afgesloten? Al is het maar de weekmarkt? Of een rommelmarkt? Of een straatspeeldag voor kinderen? En ben je daar dan net zo verbolgen over? :=