Even vanaf de ING site geplukt;
Citaat:Wat is contactloos betalen?
U rekent razendsnel en gemakkelijk kleine bedragen af, tot en met € 25. U hoeft geen pincode in te toetsen. Even uw Betaalpas tegen de betaalautomaat aan houden en de betaling is voldaan. Handig bij het afrekenen van een kopje koffie, de krant of de dagelijkse boodschappen. Nieuwsgierig? Contactloos betalen is mogelijk vanaf 15 april 2014.
Zo werkt het
U houdt uw Betaalpas kort tegen de betaalautomaat aan
Op het scherm van de automaat ziet u of de betaling is geslaagd
De betaling is direct zichtbaar in Mijn ING en de Mobiel Bankieren App
Maximaal bedrag: € 50
U kunt contactloos betalen zo vaak als u dat wilt. Goed om te weten: er geldt een maximaal bedrag van € 50 dat u achtereenvolgens contactloos kunt betalen. Als dit totaalbedrag wordt bereikt dan wordt er op de betaalautomaat om uw pincode gevraagd.
Voorbeeld
U bent in de supermarkt en doet een paar kleine boodschappen voor € 12. U betaalt zonder pincode. Vervolgens koopt u een sjaal van € 24, ook zonder pincode. De volgende dag koopt u kaartjes voor de film voor € 16. Als u de Betaalpas dan tegen de betaalautomaat houdt, wordt om uw pincode gevraagd. De uitgaven van € 12, € 24 en € 16 bedragen samen € 52 en overschrijden zo het maximum van € 50.
Contactloos betalen: waar?
U kunt op steeds meer plekken in binnen- en buitenland afrekenen met contactloos betalen van de ING. Twijfelt u? Controleer dan even of het logo (verticaal wifi-logo) op de betaalautomaat staat.
Contactloos betalen: is het veilig?
Ja, het is snel, gemakkelijk én veilig. Contactloos betalen wordt op dezelfde veilige manier verwerkt als uw pinbetalingen. Het maximale bedrag dat achtereenvolgens zonder pincode contactloos kan worden betaald is € 50. En bij bedragen boven € 25 wordt om uw pincode gevraagd. Is uw pas na verlies of diefstal gebruikt voor contactloos betalen (zonder pincode)? Dan vergoeden wij u het bedrag dat is afgeboekt. Hiervoor heeft u geen eigen risico. Alleen in bijzondere gevallen vergoeden wij niet. Bijvoorbeeld als u weet dat u uw Betaalpas kwijt bent, maar deze niet direct laat blokkeren.
Ik vroeg me toch af wat bokkers ervan vinden. Tuurlijk als je haast hebt.. Maar aan de andere kant, gaat het niet een beetje ver ?

'T zijn vier cijfers... Neem je toch een datum ofzo ?
of nouja. Die paar keer dat je 'm wel in moet toetsen wel natuurlijk.