Normale kosten vrijgezellenfeestje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

Normale kosten vrijgezellenfeestje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 18:48

Een goede vriendin van me gaat binnenkort trouwen en daar hoort natuurlijk een vrijgezellenfeestje bij.

Nu heeft iemand anders van haar vriendinnen dat geregeld, maar ik schrok toch wel even toen ik hoorde wat het gaat kosten..
130 euro.. het begint rond uur of 3 t/m 's avonds de kroeg in. Wat er precies gedaan gaat worden is een verrassing (maar ik wel even vragen denk ik). Wel zijn alle kosten hiervan dan gedekt (ook het 'uitgaan').

Wat vinden jullie een normale prijs voor een vrijgezellenfeest?
Bij een vorige vriendin was het rond de 60/80 euro.

Wesco

Re: Normale kosten vrijgezellenfeestje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:51

Ik hoor die bedragen vaker maar ik vind het zelf teveel geld. Ik vind 50 tot 70 euro een beter bedrag.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:51

Ik vind 130 ook echt te gek. 100 vind ik eigenlijk wel max...

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:52

Je kunt het zo duur en zo goedkoop maken als je wil.
Zit de drank in de kroeg enz er bij in? tja dan is het nog te doen. Er van uit gaande dat er een diner bij zit en dat er ook echt wat georganiseerd is. En je niet met de bruid-to-be verkleed de stad door moet.

Echter had ik het niet tof gevonden als mijn vrijgezellenfeest 130 pp had gekost.
Jammer van het geld en je kunt zoo veel leuke dingen doen voor weinig!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:54

Ik zou daar dus ook niet happy van worden. Helemaal gezien ik t niet zo breed heb en t dus een enorme klap geld is..
vrijgezellenfeest van een vriendin was 30 euro pp. Was een high tea en gingen bij iemand thuis drinken en films kijken. Prima avond :D

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:56

Maarr meestal geef je ook nog een geldbedrag oid op de bruiloft zelf he, vandaar dat ik 130 wel erg aan de hoge kant vind.

Ik heb een vriendin die in september gaat trouwen, ben benieuwd haha!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:59

Als ik zo'n bedrag zou moeten betalen voor een paar uurtjes vermaak zou ik echt afhaken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:00

Ik had laatst 1 van 90 euro, voor wat wij ervoor gingen doen een absurd bedrag...
T is maar net wat ze ermee gaan doen :+

Ik heb ook slechts een deel meegedaan daardoor.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:05

Sowieso al vreemd dat je niet weet wat je gaat doen.

Wij hebben vorig jaar een vrijgezellenfeest georganiseerd en iedereen was daarbij [behalve de bruid] dus ook om in overleg het budget vast te stellen. Wij zijn uiteindelijk 75 euro pp kwijt geweest. Daarbij was de bruid ook helemaal gedekt. Hiervoor hadden wij:

Ontbijt + lekkers voor onderweg
Canvasdoeken + verf + verfoverals
Lunch/high tea bij Beagles en Beans
Bowlen en steengrillen
decoratiemateriaal [buttons, shirts etc]
Benzinekosten

Daarbij hadden wij rekening gehouden dat mensen ook een dagdeel mee konden doen indien het financieel niet uit zou komen. Echter was dit een bedrag dat iedereen prima kon betalen. Maar als iemand alleen mee wou bowlen en steengrillen was die 25 euro kwijt geweest.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:07

Jeetje wat een bedragen. Kan me echter ook voorstellen dat je je vereerd voelt als je bent uitgenodigt en je niet zo maar af kan/wilt zeggen. Ik spaar elk jaar om naar het pretpark te gaan en dat kost al meer dan 30 euro tegenwoordig. En inderdaad geef je op de bruiloft zelf meestal ook nog een best bedrag.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:29

en toch is het best realistisch. al vind ik zelf 100 een mooi bedrag.

maar bijvoorbeeld diner is al snel 30 p.p, neem je 4 drankjes zit je alweer op 10 euro.
als je wat wilt doen is ook al snel 20 euro per persoon. zit je dus op 60 euro.
plus dat je ook met zijn allen voor de bruid betaald. stel je bent met zijn 6en, dan is dat dus nog eens 10 euro. dan ben je dus 70 euro kwijt. dan heb je een activiteit, diner, 4 drankjes en thats it.. dus een standaard dag.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:32

Toevallig ga ik binnenkort ook mee op een vrijgezelleweekend, hiervan zijn de kosten 150 euro, daarin zit dan wel van vrijdagavond tot en met zondag een weekend weg en enkele activiteiten. Daarmee zit dan ook al het eten etc.

het vrijgezellefeest van de man zou ong. 4/500 euro gaan kosten. Daarbij worden dan wel alleen de betere vrienden gevraagd. ;) vanwege het kostenplaatje ook. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:39

Joltsje schreef:
en toch is het best realistisch. al vind ik zelf 100 een mooi bedrag.

maar bijvoorbeeld diner is al snel 30 p.p, neem je 4 drankjes zit je alweer op 10 euro.
als je wat wilt doen is ook al snel 20 euro per persoon. zit je dus op 60 euro.
plus dat je ook met zijn allen voor de bruid betaald. stel je bent met zijn 6en, dan is dat dus nog eens 10 euro. dan ben je dus 70 euro kwijt. dan heb je een activiteit, diner, 4 drankjes en thats it.. dus een standaard dag.

Ik moest 90 euro betalen én zelf ook nog eten meenemen. Want de lunch werd thuis gedaan, met meegebracht eten. Wil best 90 euro betalen, maar niet als ik ook nog zelf van alles mee moet brengen :=
(En als je ook weet dat de bruid zich niet prettig voelt als er zulke bedragen voor haar worden neergeteld... Vond het vooral jammer)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:46

Hoorde dat ze voor de vriend van mijn vriend een heel weekend in het buitenland gingen doen... 8)7 8)7 8)7 8)7

Vind ook €70-80 acceptabel, veel duurder vind ik echt niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:08

Nou, wij hebben dit jaar 4 vrijgezellenfeesten (man 2 en ik 2), maar amehoela dat ik 130 euro per feest ga betalen :n Ik vind 60-80 meer dan genoeg.. De bruiloft komt er immers nog achteraan en hier wil je ook nieuwe kleding voor en niet met lege handen aankomen.. Het moet wel leuk blijven.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:14

Mijn vriend betaalde destijds 125 euro voor het vrijgezellenfeest van een vriend, maar xij hebben die middag tank gereden, zijn gaan wokken, en 's avonds op stap en dan het vervoer nog.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:17

Wij hebben het voor 30 euro pp weten te regelen. Wel alles zelf gedaan en georganiseerd. Wij waren namelijk van mening dat je niet perse een bedrijf nodig hebt om er een goed feest van te maken. :)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:19

ik was voor beide vrijgezellenfeesten 100 euro kwijt

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:23

Het vrijgezellenfeestje wat ik vorig jaar had was 70 euro pp. We zijn naar een outdoorcentrum geweest. Sumoworstelen, iets met een kabelbaan. Was erg leuk! Voor mij werd het alleen ff 350 euro duurder door een handbreuk die ik daar opliep...

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:31

Voor die precies zou ik wel iets geweldigs verwachten en van tevoren willen weten wat er gedaan wordt :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:50

Ik vind 50 euro wel normaal maar bij meer zou ik toch afhaken denk ik.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 20:52

moonsparkle schreef:
Jeetje wat een bedragen. Kan me echter ook voorstellen dat je je vereerd voelt als je bent uitgenodigt en je niet zo maar af kan/wilt zeggen. Ik spaar elk jaar om naar het pretpark te gaan en dat kost al meer dan 30 euro tegenwoordig. En inderdaad geef je op de bruiloft zelf meestal ook nog een best bedrag.

Precies, ik ga/wil/kan gewoon niet afzeggen om het geld. Het is een van m'n beste vriendinnen en ken haar al 20 jaar. Maar een andere werkende vriendin (met rijke ouders) heeft het geregeld. Ik ben de enige studerende vriendin nog, dus de rest kan het waarschijnlijk makkelijker betalen.
Tot een euro over 100 had ik nog wel normaal gevonden denk ik

Maar ook lastig om er tegen dat meisje die het organiseert erover te beginnen.. Is natuurlijk leuk dat ze het organiseerd!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:54

Vind dat ook wel duur. Manlief gaat een nachtje naar Texel met een vrijgezellenfeest, dit kost incl.alles. Dus eten, drinken, boottocht naar Texel, nog een boottocht op de Waddenzee. Kost 150 euro. Dus voor een halve dag 130 vind ik flink aan de prijs. Of je het ervoor over hebt is natuurlijk persoonlijk.

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:54

Ik heb in januari een vrijgezellenfeest gehad van vrijdagavond tm zaterdagavond.
Wij waren iets meer dan 100euro kwijt dacht ik!
Best wel veel dan 130voor niet eens een dag

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:02

jeetje wat een bedragen komen hier voorbij. Persoonlijk zou ik trouwens als aankomende bruid liever iets simpels doen wat bijna niets kost en dat al mijn vrienden die graag zouden willen komen er bij kunnen zijn, zonder dat ze daar iets voor op moeten geven, dan dat mensen gaan afhaken of komen met een niet goed gevoel. Ik vind het zo raar dat alles tegenwoordig duur schijnt te moeten zijn. Kinderfeestjes, vrijgezellenfeestjes, bruiloften...pffff. Terwijl het feestje toch eigenlijk gemaakt wordt door de mensen die er zijn en dan kun je net zo veel plezier (misschien nog wel meer) hebben met een paar leuke films op de bank (of maak als vrienden een film of haal gekke anekdotes op, desnoods een maffe opdracht). Neemt iedereen (Behalve bruid natuurlijk) een fles drinken en wat lekkers mee en klaar. En naar de kroeg kun je dan altijd nog gaan. Pot maken en klaar.