Zorgverzekering in 2015 met 20% omhoog wat vindt bokt ervan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loveskary

Zorgverzekering in 2015 met 20% omhoog wat vindt bokt ervan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 14:50

Was net op de site van independer.
Het blijkt maar weer dat de zorgverzekering weer gaar stijgen eigen risico mogelijk naar 400 euro.
Het is voor vele nu al niet meer te betalen ik vindt het niet meer normaal.
Want als iemand in de bijstand zit is nu al nauwelijks op te brengen.
Ook hoor ik van mensen dat ze hun paard moed willig hebben moeten verkopen of zo of aan de slacht.
Ik vind dit ronduit te ver gaan de lonen blijven gelijk en alles stijgt waar gaat dit heen.
IK vind dit niet meer kunnen er gaan massa's geld naar Griekenland zien we nooit meer iets van terug.
En omdat de zorg gaat stijgen mogen de basis verzekeraars het ophoesten.
We worden zo steeds dieper de schulden in gejaagd en verschillende handels en bedrijven gaan dagelijks failliet dan zegt Rutte de belastingen omhoog met 21% ja zo komt de economie dus niet op gang.
Ik betaal mijn rekeningen houdt verders de hand op de knip geen onnodige uitgaven nog meer mensen die zo doen of denken.
Vindt het echt erg dat andere de dupe ervan worden.

Anoniem

Re: Zorgverzekering in 2015 met 20% omhoog wat vindt bokt ervan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:54

Wordt nog veel gekker
Over een jaartje of 2 leeft het ene deel van de bevolking op straat en de andere helft in kasten van huizen met een puist geld op de bank die ze in geen honderd jaar op kunnen maken.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 14:56

Zo is dat maar net de gemiddelde mens leeft op straat de rijke in kasten van huizen.
Zo ver komt het nou dan ga ik maar lekker op stal wonen. :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:58

Morganlefay schreef:
Wordt nog veel gekker
Over een jaartje of 2 leeft het ene deel van de bevolking op straat en de andere helft in kasten van huizen met een puist geld op de bank die ze in geen honderd jaar op kunnen maken.

Zo, kan het nog wat dramatischer?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:59

Het wordt echt tijd voor een andere regering!
Ik zeg grenzen dicht, alleen mensen die echt asiel nodig hebben hierheen laten komen want waarom denken jullie dat het zo duur wordt, degenen die hierheen zijn gekomen hebben nog nooit een stuiver afgedragen hier maar maken er wel aanspraak op nu ze hier zijn, wat logisch is. Wij hebben jaren afgedragen voor ziekenfonds en dergelijke maar dat is snel op en nee ik ben niet iemand die discrimineert maar de feiten zijn er en we zijn er allemaal de dupe van.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 14:59

En dan nog maar te zwijgen over de dingen van toeslagen bezuinigen.
Lonen blijven gelijk Nl gaat eraan.
Grenzen dicht en weet je waar je afgedragen premie zorgverzekering's wet blijft.
Nooit geweten zelf eens nagevraagd naar die asielzoekers waarom die mogen niet werken omdat ze illegaal in Nl zijn en daar mogen wij voor betalen.
Ik ben nu zelf werkloos en beur niks heb altijd als freelancer gewerkt maar mij best zo.
Ik vind heus wel weer iets.
Wordt het me te heet onder de sokken dan ga ik gewoon full time werken.
Nog even en ze gaan de toeslagen afschaffen.
Laatst bijgewerkt door Loveskary op 03-03-14 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:00

Of we krijgen een Amerikaanse cultuur waarbij een zorgverzekering niet meer verplicht is waardoor veel mensen onverzekerd rondlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:01

Ook hoor ik van mensen dat ze hun paard moed willig hebben moeten verkopen

Een paard is in mijn ogen een waanzinnige luxe, dus ik vind het niet heel gek dat niet iedereen een paard kan hebben of houden.

Daarnaast ben ik het er ook niet mee eens dat de zorgverzekering weer duurder wordt, maar het is natuurlijk heel fijn dat we in Nederland alsnog zo'n goed zorgstelsel kennen.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:04

En de zorgverzekeraars maken flinke winst...Hoezo de eigen bijdrage moet omhoog anders is het is het niet meer te betalen? Tenminste de jaarcijfers over 2012 van de zorgverzekeraars logen er niet om :+.
Meer betalen, minder keuze, minder kwaliteit en marktwerking die de prijzen naar beneden zouden moeten brengen. Er zijn maar 9 spelers op die markt...Fijne kans op eerlijke marktwerking inderdaad! De fantastische erfenis van meneer Hoogervorst :Y) !
Laatst bijgewerkt door Lennox op 03-03-14 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:05

Sja, laten we het nou eerst maar gewoon eens afwachten :).
Premies zijn nu omlaag gegaan, er kan nog zo ontzettend veel gebeuren tot het 2015 is...

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 15:06

Een paard is je maatje net zoals je kinderen hebt.
Dat is een dier daar hecht je je aan.
Ga dus niet denken dat ik het straks niet meer kan betalen mijn paard weg doe.
Met mijn traumatische verleden is zij nog alles wat ik heb.
Dan maak ik er liever een eind aan over een eind gesproken veel mensen maken zich van kant omdat ze schulden niet meer kunnen betalen.
Laat Nl hier eens iets aan doen.
Ze maken behoorlijke winsten en het verhogen van de premies kwam mevrouw schippers mee.
Die uit Den haag.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:07

Ja, een paard is een maatje, maar een paard is wel effe 350 euro per maand stalling.
En ja, ik weet dat dat afhankelijk is van de regio waarin je woont, maar ik betaalde dit wél voor stal, buitenbak en land. Dus ja, wél een ontzettend luxe-ding :).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:08

@TS
Hoeveel ik ook van mijn paarden houdt, mijn kinderen gaan echt wel voor.

En wat heeft je paard eraan als jij je van kant maakt?
Dan moet hij toch ook naar een ander????

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:09

Ik kan er heel veel van vinden, maar het gebeurt toch wel. ik denk dat er geen keuze is.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:12

Een paard van een bijstandsuitkering :n
Ik werk fulltime en kan ook geen paard betalen hoor.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:13

We worden gewoon geïndoctrineerd door de overheid.

Overigens vind ik iemand in de bijstand vergelijken met iemand die zich 6 slagen in de rondte werkt geen eerlijke vergelijking. Onderaan de streep zal het tegenwoordig nog weinig verschillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:15

Loveskary schreef:
Dan maak ik er liever een eind aan over een eind gesproken veel mensen maken zich van kant omdat ze schulden niet meer kunnen betalen.
Ze maken behoorlijke winsten en het verhogen van de premies kwam mevrouw schippers mee.
Die uit Den haag.

Kan heel goed je maatje zijn, het is ook pure luxe. Een maatje kan je ook vinden in een cavia. Als jij geen geld hebt om je paard te onderhouden is dat heel jammer, maar onaardig gezegd; wel jouw probleem, niet dat van de regering/de maatschappij.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:16

Ik denk dat TS vooral duidelijk wil maken dat we tegenwoordig nog werken om te overleven en niet meer om te leven.
Veel mensen kunnen niet sporten (op buiten hardlopen, wandelen ed na) een avondje uit of een dagje naar de dierentuin met het gezin.

En de verhogingen komen er toch wel, ook als we ons er kwaad om maken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:19

moyra schreef:
Ik denk dat TS vooral duidelijk wil maken dat we tegenwoordig nog werken om te overleven en niet meer om te leven.
Veel mensen kunnen niet sporten (op buiten hardlopen, wandelen ed na).

En de verhogingen komen er toch wel, ook als we ons er kwaad om maken.

Sporten is in principe niet nodig als je gezond leeft en niet voor elk wissewasje je auto pakt. Maar wat klets ik nou, ik leef van de studiefinanciering en betaal 160 euro per jaar om vijf keer per week zwemtraining te volgen als ik dat wil :D

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:22

Ik had hem inmiddels aangepast.
Was weer eens halverwege een zin ergens anders mee bezig waardoor ik hem niet afgemaakt heb :=

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 15:40

Een paard van een bijstanduitkering heb ik niet ik beur helemaal nergens iets van.
En dat mensen zonder licht en gas zitten dat kinderen ook mee naar de voedselbank moeten daar mag zeker niks over gezegd worden.
Het is maar heel normaal dat er miljarden naar het buitenland gaan.
En dat eigen volk naar de voedsel bank moet we werken om te overleven want zo is het wel.
Heb een eigen stal dus daar maak ik me geen drukte om.
Wel om die torenhoge premies en dat die mannen er weer een hoop winst uit halen.
Want dat geld is bedoeld voor de zorg komt het er gaat het er naar toe ook nee.
Kinderen kunnen ook niet meer naar uitjes of bij een club.
Daar mag helemaal niks over gezegd worden maar de premie omhoog ach het is zo normaal.
En dan te bedenken dat er meer dan 300,000 mensen zijn die het nu al niet meer kunnen betalen.
Krijgen schulden worden overspannen gejaagd met zelfmoord aan toe.
Maar daar hoor je niemand over walgelijk.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:45

Loveskary schreef:
Het blijkt maar weer dat de zorgverzekering weer gaar stijgen eigen risico mogelijk naar 400 euro.

Het eigen risico is een overheidsmaatregel. Niet een maatregel die de zorgverzekering heeft bedacht. Dat geld gaat ook naar de overheid en moet je zien als een eigen bijdrage aan de zorg die neemt.

Dus dat zijn twee verschillende dingen. Dat de premie omhoog gaat staat loos van het Eigen Risico.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:46

Loveskary schreef:
Een paard van een bijstanduitkering heb ik niet ik beur helemaal nergens iets van.
En dat mensen zonder licht en gas zitten dat kinderen ook mee naar de voedselbank moeten daar mag zeker niks over gezegd worden.
Het is maar heel normaal dat er miljarden naar het buitenland gaan.
En dat eigen volk naar de voedsel bank moet we werken om te overleven want zo is het wel.
Heb een eigen stal dus daar maak ik me geen drukte om.
Wel om die torenhoge premies en dat die mannen er weer een hoop winst uit halen.
Want dat geld is bedoeld voor de zorg komt het er gaat het er naar toe ook nee.
Kinderen kunnen ook niet meer naar uitjes of bij een club.
Daar mag helemaal niks over gezegd worden maar de premie omhoog ach het is zo normaal.
En dan te bedenken dat er meer dan 300,000 mensen zijn die het nu al niet meer kunnen betalen.
Krijgen schulden worden overspannen gejaagd met zelfmoord aan toe.
Maar daar hoor je niemand over walgelijk.

Tja, sommige mensen zouden misschien ook even 2x na moeten denken of ze die kinderen zich wel kunnen veroorloven voordat er een liefdesbaby komt. Of wanneer één van de ouders een erfelijke aandoening heeft waarmee ze het kind ook opzadelen (om ontopic te blijven).

Misschien als we allemaal even beseffen dat het niet zo luxe hoeft allemaal en we best zelf verantwoordelijkheid kunnen nemen voor een aantal zaken dan wordt het leven een stuk makkelijker voor ons allen.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 15:46

Rebeccaa schreef:
Loveskary schreef:
Die uit Den haag.

Kan heel goed je maatje zijn, het is ook pure luxe. Een maatje kan je ook vinden in een cavia. Als jij geen geld hebt om je paard te onderhouden is dat heel jammer, maar onaardig gezegd; wel jouw probleem, niet dat van de regering/de maatschappij.

Ah zo maar de premie wel omhoog de lonen gelijk dus wel een maatschappelijk probleem.
Mensen komen zo in de schulden want ze hebben minder te besteden minder te eten.
En de economie komt plat bedrijven over de kop.
Daar denken ze niet aan maar het koningshuis mag wel miljoenen kosten.
Eigen volk laten ze gewoon stikken.
En die winsten van die zorgverzekeraars die worden niet gebruikt waar het voor bedoeld is.
Dat een kind een erfelijke aandoening kan krijgen snap ik dat die mensen beter geen kinderen kunnen nemen.
Helemaal mee eens maar waar blijven de loonsverhogingen dan.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:50

Geloof die site niet. Want volgens hun zijn de prijzen voor volgend jaar al bekend. En als je daarop drukt om te vergelijken. Bestaat die pagina niet. En zo onafhankelijk is de independer niet.