Dilemma. Samsung of Iphone?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Dilemma. Samsung of Iphone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 13:41

Hoi allemaal,

Ik heb nogal met een luxeprobleem te kampen, 23 maart mag ik mijn abonnement verlengen met bijbehorend nieuw toestel :))
Eigenlijk heb ik wel eens zin in een iphone na jaren samsung telefoons gehad te hebben.
Mijn samsung s2 heeft een levensduur van ongeveer een jaar gehad, en nu na twee jaar vertoont hij nogal spatjes :') weet niet of dat met een s4 weer zo zou zijn..
Verder vind ik een groot nadeel van een iphone dat wanneer je hem laat vallen hij gelijk heel dramatisch in 10000 stukken valt. Althans, dat wordt altijd gezegd. Ik ben niet erg galant met mijn telefoons :')
Wel vind ik het design van de iphone errug mooi hoor :))

Anyway, welke telfoon zouden jullie aanraden?
De samsung 4s of de iphone 5s? :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:44

Een iphone gaat wel langer mee dan een jaar, kan je daar geen goed hoesje om doen om het val-probleem te verhelpen? Wel een beetje jammer van het mooie design..

Maar ik ben de meeste telefoons ook wel zat na een jaar :+ ligt niet aan Samsung.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:45

Dat is toch geen dilemma? :D

Iphone natuurlijk!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:46

Ik laat mijn experia zeker elke week vallen zit vol met schade maar dat ding blijft het doen.

Voor mij de experia Z1 :D

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:46

Ik heb al mijn Iphone's regelmatig laten vallen en nog nooit zijn ze stuk gevallen.
Ik heb geen hoesje erom alleen design stickers tegen krassen. Dus ze kunnen wel wat aan.
Heb zelf nu weer de Iphone 4S.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:47

Dat een Iphone meteen helemaal kapot is als je hem laat vallen en een samsung het overleefd is echt dikke onzin. Ik heb inmiddels mijn 3e IPhone en zweer erbij en allemaal zijn ze wel een keer gevallen en dat hebben overleefd. Behalve mijn eerste die is nadat ie al een paar keer was gevallen een keer met het scherm plat op een houten vloer komen vallen van behoorlijk hoogte en scherm was gebarsten, maar het touch schermpje deed het nog gewoon.
Mijn vriend heeft een Samsung S3 en die is een keer gevallen en die heeft er nu 2 dikke barsten in.

Ik zweer echt bij Iphone, vind het super fijne telefoons, het is natuurlijk helemaal aan jezelf wat jij graag wilt en mooi vindt. Maar dat vallen en niet overleven van de Iphone is echt onzin.
Laatst bijgewerkt door stunning op 03-03-14 13:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:48

Ik heb zowel een samsung als een iphone.
Mijn samsung doet het inmiddels al weer 2,5 jaar prima. En aangezien hij een stuk goedkoper is, zeg ik: samsung.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:49

Zou voor een iPhone gaan! Ik heb er zo'n hardcase omheen zitten en daardoor kan hij wel wel wat hebben als hij valt. Elke keer als ik hem (perongeluk) laat vallen krijg ik weer een hartverzakking, bang dat ik dit keer wel écht een barst heb. Maar nee! In dat opzicht gaat een samsung volgens mij minder snel stuk omdat ze voorheen niet van glas waren (weet niet of dat met de s4 ook nog zo is). Vind het open systeem van samsung wel iets aantrekkelijker, via internet gewoon meteen muziek downloaden op je samsung, bij apple kan dit absoluut niet.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:49

Mijn iPhone 4S valt ook wel hoor, gewoon een fliphoesje omheen doen en je hebt er geen problemen mee! Heb hem nu al meer dan een jaar, hij is nog net zo snel als eerst en ziet er nog super uit. Ook nog geen 1x problemen mee gehad.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 13:50

MyHorseGirl schreef:
. Vind het open systeem van samsung wel iets aantrekkelijker, via internet gewoon meteen muziek downloaden op je samsung, bij apple kan dit absoluut niet.

Dit vind ik dus ook een groot nadeel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:51

Als je de keuze hebt zou ik zeker voor een iPhone gaan. Ik werk zelf in een telecomwinkel en Samsung is de telefoon die veruit het meest wordt aangeboden ter reparatie. Is het niet de buitenkant, dan is het wel een vaag softwareprobleem. Apple komt bijna nooit terug en daarnaast, áls er al een terugkomt, dan is de service van Apple 10x beter dan die van Samsung. Apple doet veel minder lang over de reparatie en in de meeste gevallen wordt er gewoon een compleet nieuwe iPhone teruggestuurd.
Ik zeg met 200% overtuiging iPhone!!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:52

Haha ik zeg iPhone!!!!
Met een lifeproof hoesje! Ze zien niet uit ( kan ze wel in verschillende kleurtjes bestellen ). Kan hem probleemloos in een jacuzzi laten vallen, op de grond laten vallen zelfs met een tractor over rijden ( maar die raad ik je niet aan, toen was het hoesje kapot, maar de GSM was geen krasje aan! ).
Kost wel 80 euro maar ik zijn geld meer dan waard!

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:53

leeneliefje schreef:
MyHorseGirl schreef:
. Vind het open systeem van samsung wel iets aantrekkelijker, via internet gewoon meteen muziek downloaden op je samsung, bij apple kan dit absoluut niet.

Dit vind ik dus ook een groot nadeel :j

Ik kan muziek via internet downloaden hoor, moet je alleen een app voor hebben :)

En iPhones die aan barsten liggen na een val puur toeval. Mijn iPhone is al vaak zat gevallen (geen hoesje) en heeft echt geen krasje
Terwijl de S4 van een vriendinnetje van mij 2 keer is gevallen en beide keren lag het hele scherm aan stukken.

Dus zowel de Samsung als de iPhone kunnen ongelukkig vallen en barsten, maar ook net zo goed niet.

Ik ben persoonlijk fan van de iPhone TS, vind hem fijn en makkelijk in gebruik. En je kan hem zo overzichtelijk maken als je zelf wil dmv mapjes om je apps in op te slaan. Voordeel vind ik ook dat de iPhone maar een klein aantal vooraf gedownloade apps heeft die je niet kan verwijderen. En Samsung heeft er veel meer.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:54

Dat wat Renee1991 is zeker waar, toen ik mijn allereerste Iphone kreeg bleek mijn camera die erin zat kapot te zijn, pas maanden later nadat ik hem had kwam ik hier achter. Bleek iets met de software te zijn ofzo, maar ik kreeg een splinternieuwe Iphone ervoor terug! Dus wat dat betreft is de service van Apple echt absoluut top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:54

_mexx_lady_ schreef:
Haha ik zeg iPhone!!!!
Met een lifeproof hoesje! Ze zien niet uit ( kan ze wel in verschillende kleurtjes bestellen ). Kan hem probleemloos in een jacuzzi laten vallen, op de grond laten vallen zelfs met een tractor over rijden ( maar die raad ik je niet aan, toen was het hoesje kapot, maar de GSM was geen krasje aan! ).
Kost wel 80 euro maar ik zijn geld meer dan waard!

Bedoel je de otterbox?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:55

Ik heb 2 jaar een Iphone 4 gehad, tig keer laten vallen, veel hooi/stro/zand erin, een silicone hoesje eromheen en na die 2 jaar deed hij het nog steeds perfect!
Hij zag er zelfs nog als nieuw uit na 2 jaar intensief gebruik.

Mijn vriend heeft de Samsung Galaxy S4 Mini, en klaagt steen en been over de accu. De tel moet bijna 2 keer per dag geladen worden! Ikzelf heb sinds een paar maanden de Sony Xperia Z en moet dat kreng iedere dag laden terwijl de Iphone om de 2 a 3 dgn geladen hoefde te worden.
Niet verder vertellen maar ik mis de Iphone.....

Enige nadeel van de Iphone vond ik het overzetten van de foto's & vooral filmpjes op mijn laptop omslachtig maar dat kreeg ik uiteindelijk wel voor elkaar.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:56

Mn ex had een galaxy S3. Hij is al 2x kapot gegaan door een verkeerde chip en hij blijft 'm opsturen naar fabriek. iPhone dus.

HappyBuddha

Re: Dilemma. Samsung of Iphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:04

iphone!

Ik heb hem al wel 1000 keer laten vallen (aantal keer goed hard) en enkel wat krasjes. ijn nichtje daarintegen heeft nu al 3 keer het glas laten vervangen omdat die elke keer na 1 keer kapot was.

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:16

Tis maar net wat je zelf fijner vindt, ik heb de Note 3 en zweer erbij.
Heb er een flip cover om zitten en hij is al een aantal keer gestuiterd maar ziet er nog uit als nieuw.
Wat voor mij erg belangrijk is, is dat de resolutie van de camera, camera opties, geluid, beeldresolutie aanzienlijk beter is dan die van Apple. Ook vindt ik Android beter en makkelijker dan iOS even als Google navigatie ook de levensduur van de batterij is aanzienlijk langer, ik laad mijn Note 1x in 48 uur op.
Enige nadeel is dat als je 'm laat vallen en je hebt geen hoesje eromheen en je beelscherm gaat kapot betaal je meer eigen risico omdat het beeld (veel) groter is. Het ligt ook aan je verzekering natuurlijk, ik kreeg gewoon een S3 leentoestel en mijn eigen telefoon was binnen 14 werkdagen alweer terug.
Je kan beter bij jezelf nagaan wat je belangrijk vindt aan een telefoon en de vergelijkingen op internet bekijken en daaruit je conclusie trekken. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:19

Desperado_ schreef:
ook de levensduur van de batterij is aanzienlijk langer, ik laad mijn Note 1x in 48 uur op.
Eh? Ik mijn oudere iPhone 4S ook...... :')

Oh en nog iets.. Apple behoudt zijn waarde veel langer dan Samsung. Misschien nu niet aan de orde, maar als je je iPhone ooit weer wilt verkopen, krijg je er veel meer voor terug dan voor Samsung.
Nog meer argumenten nodig? Ik kan nog wel ff doorgaan :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-03-14 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:20

Samsung. Mijn s2 doet het na 2 jaar nog super.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:24

Zelfde probleem hier! Mag binnenkort verlengen en twijfel over de aller nieuwste Samsung S5 of de Iphone 5S..
Iphone vind ik erg mooi, maar Samsung heeft dan bijvoorbeeld weer een beter camera (wat ik dus zeker een pluspunt vind) en die nieuwe Samsung schijnt zelfs stof en waterdicht te zijn! Wat natuurlijk altijd handig is voor bij de paarden :=

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:25

Desperado_ schreef:
Tis maar net wat je zelf fijner vindt, ik heb de Note 3 en zweer erbij.
Heb er een flip cover om zitten en hij is al een aantal keer gestuiterd maar ziet er nog uit als nieuw.
Wat voor mij erg belangrijk is, is dat de resolutie van de camera, camera opties, geluid, beeldresolutie aanzienlijk beter is dan die van Apple. Ook vindt ik Android beter en makkelijker dan iOS even als Google navigatie ook de levensduur van de batterij is aanzienlijk langer, ik laad mijn Note 1x in 48 uur op.
Enige nadeel is dat als je 'm laat vallen en je hebt geen hoesje eromheen en je beelscherm gaat kapot betaal je meer eigen risico omdat het beeld (veel) groter is. Het ligt ook aan je verzekering natuurlijk, ik kreeg gewoon een S3 leentoestel en mijn eigen telefoon was binnen 14 werkdagen alweer terug.
Je kan beter bij jezelf nagaan wat je belangrijk vindt aan een telefoon en de vergelijkingen op internet bekijken en daaruit je conclusie trekken. Succes!

14 werkdagen en dat vind je snel?! :') Da's bijna drie weken!

Toen ik mijn telefoon liet maken kreeg ik hem na een half uur terug.
iPhone heeft inderdaad geen goede kwaliteit geluid, maar kan wel harder dan op Samsung. Ik probeer soms een filmpje te kijken op een Samsung, maar als er drie mensen in de buurt zitten die op normaal volume praten dan is het al niet te verstaan :')
Beeldkwaliteit vond ik van Samsung altijd heel erg slecht. Ik weet niet in hoeverre dat verbeterd is, maar bij de Samsung S2 stonden die schermen gewoon op een heel hoog contrast zodat het leek alsof het heel helder was. Maar als je er foto's op ging kijken had je onwijs lelijke foto's. Ik vond het bijna een belediging om een foto die ik had gemaakt op een Samsung te zien :+

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:25

ik heb ook een iphone, en volgend jaar pas mag ik een nieuwe uitzoeken. En geen denken aan dat ik ook ooit nog maar van de iphone af ga!
Ik ben er erg blij mee, en hij doet het al een jaar super..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:29