Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sanned schreef:Ik vind dat moderne kunst meestal om het concept gaat, niet om het beeld. Een urinoir op zich is natuurlijk geen kunst, maar de idee er achter, dát is de kunst. De kunstenaar heeft destijds dat urinoir in een museum gelegd als statement, om te provoceren en om mensen na te laten denken over wat kunst nou eigenlijk is.
Het schilderij wat antje_vip laat zien en de schilderijen van Mondriaan zijn in onze ogen misschien niet knap gemaakt en dus niet bijzonder. Maar zij waren de eersten ooit die zoiets deden! Ze zijn op het idee gekomen om dit te gaan maken in een tijd waarin dit soort kunst niet bestond, ondenkbaar was zelfs. Dat vind ik zo knap! En daarom vind ik dat wel kunst. Echter, als iemand nu hetzelfde schilderij in bijvoorbeeld het paars zou maken, dan zou ik het geen kunst vinden. Dan zijn het twee paarse rechthoeken in plaats van een vernieuwend concept.
vuurneon schreef:Voor mij is het wel een stukje van de opvoeding; ik werd als kind er wel aan blootgesteld. Net zoals muziek; het hoorde erbij. Op het vwo was het helaas verplichte kost die kunst, dat vond ik gelijk minder leuk (pittige klus om al die stylen uit elkaar te houden) maar wel leerzaam! De verplichte bezoeken aan musea waren een groot succes!
verootjoo schreef:vuurneon schreef:Voor mij is het wel een stukje van de opvoeding; ik werd als kind er wel aan blootgesteld. Net zoals muziek; het hoorde erbij. Op het vwo was het helaas verplichte kost die kunst, dat vond ik gelijk minder leuk (pittige klus om al die stylen uit elkaar te houden) maar wel leerzaam! De verplichte bezoeken aan musea waren een groot succes!
In welk opzicht heb je er wat van geleerd en heeft het bijgedragen aan je ontwikkeling?