Vervelende situatie, hoe los ik dit op?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vervelende situatie, hoe los ik dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 01:58

Hoi bokkers :)

Ik zit de laatste tijd met een lastige situatie, en ik weet niet hoe ik het op moet lossen, omdat ik niet weet of ik er wel iets aan kan doen.

Mijn ouders hebben zo'n 10 jaar geleden een huis in Zweden gekocht. Het is een enorm huis (de voorgevel is 27 meter breed), maar we hebben het destijds voor een prikkie gekocht, omdat er al zo'n 50 jaar niets meer aan gebeurd was. We hadden het anders ook nooit kunnen betalen. Mijn ouders hebben 10 jaar lang al hun geld opgegeven om het huis te renoveren, en het is werkelijk práchtig geworden. Wel hebben we (bijna) alles zelf gedaan, want bouwvakkers en aannemers zouden wij ook niet betaald kunnen hebben. Er zit ook erg veel grond bij het huis, wat we verhuren aan boeren (die daar erg blij mee zijn). Het huis is erg in waarde gestegen door het harde werken van mijn ouders, en ik ben erfgenaam geworden (samen met mijn broer en zus) van dat huis, en alle grond die erbij zit.

Nou zit het zo: Ik ben sinds dit schooljaar van school veranderd. Natuurlijk is er dan altijd even veel interesse van iedereen, omdat ze je willen leren kennen. Dus ook naar dat huis. Ik heb het allemaal even uitgelegd, en aangezien het een kunstschool is, wilden ze allemaal zien hoe het er uit zag.

Mijn klas zit vol met mensen waarvan de ouders gescheiden zijn, en die hebben het dus allemaal niet zo breed. Nu is er één meisje wat opeens ontzettend boos op mij is geworden. Ze begon mij te verwijten dat ik "zo'n rijkaard" was (dat ben ik niet, mijn ouders hebben een heel gewoon beroep, en verdienen verder niet meer dan het gemiddelde), en dat ik het allemaal zoveel beter had dan alle anderen. Vervolgens begon ze rare dingen te roepen zoals dat ik een "hoge titel" ofzo had, het sloeg allemaal helemaal nergens op. Ik ben verder geen bijzonder persoon, gewoon net zoals ieder ander. We zijn ook niet rijker dan anderen, we hebben gewoon een mooi huis (waar ik overigens nooit mee heb gepronkt, ik heb alleen maar de interesse van mijn klasgenoten beantwoord), waar we al ons geld in hebben gestopt om het nog mooier te maken.

Ze probeert anderen nu tegen mij te keren, omdat ze vindt dat ik het zo goed heb, en anderen het zo slecht hebben.

Wat kan ik hier aan doen? Ik heb al een keer geprobeerd om met haar te praten, maar het helpt niet. Ik wil niet als "dat rijke meisje" overkomen, want dat ben ik helemaal niet. Zo gedraag ik me ook niet.

Anoniem

Re: Vervelende situatie, hoe los ik dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 02:00

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 02:00

Links laten liggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 02:03

Ik zou het graag links laten liggen, maar het houdt me toch bezig. :( Ze probeert anderen letterlijk tegen me op te zetten, en ik ben ergens bang dat dat haar lukt. Ik ben mijn hele leven lang gepest (behalve de laatste jaren), en ik heb eindelijk gewoon leuke, goede vrienden die net zoals ik gewoon helemaal gek zijn.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 02:09

Anthea schreef:
Koop voor haar een stukje grond in Schotland, kan ze zichzelf Lady noemen en heeft ze ook een grote titel. :')

http://www.highlandtitles.com/

_O- :')

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 02:12

Wat een vervelende situatie, ik zou haar negeren en er niet op in gaan. Makkelijk gezegd, ik weet het, maar probeer het toch. Heel vervelend als iemand jaloers is, heb het zelf ook meegemaakt, maar geprobeert er zo weinig mogelijk aandacht aan te geven. Dan is de lol er hopelijk snel af.
Btw, mag ik weten om wie het gaat, ik zit op dezelfde school :) (mag ook via pb). Succes!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 02:18

Erg jammer dit soort mensen..
Ik denk niet dat hier een kant en klare oplossing voor is, maar een ding wat ik zeker zou doen is aardig blijven tegen haar. Ja, dat is moeilijk, maar anders bevestig je alleen maar wat zij zegt.
Verder zou ik niet meer uit mezelf over jullie huis beginnen, maar wel gewoon vragen beantwoorden van anderen.
En het klinkt alsof je nu wel gewoon goede vrienden hebt, dus gewoon jezelf blijven en sociaal doen dan komt het vast goed :) En anders is het niet jouw schuld!

Btw: Waarschijnlijk doe je het niet, maar als het gesprek wel over geldzaken gaat enz. liever niet heel triomfantelijk zeggen dat je ouders dat betalen. Of dat je een hele goedkope broek van 50 euro hebt gekocht oid. Een vriendin van mij doet dit en dat is best wel genant, want ik heb ook een aantal vrienden die op bijstandsniveau leven.
Ik zeg dit trouwens ook alleen maar om je erover na te laten denken en je misschien hiermee wel te helpen als je dit wel onbewust doet, maar je moet er zeker niet onzeker door worden oid. En als dit niet van toepassing is, gewoon vergeten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 02:19

NikkiEnJij schreef:
Wat een vervelende situatie, ik zou haar negeren en er niet op in gaan. Makkelijk gezegd, ik weet het, maar probeer het toch. Heel vervelend als iemand jaloers is, heb het zelf ook meegemaakt, maar geprobeert er zo weinig mogelijk aandacht aan te geven. Dan is de lol er hopelijk snel af.
Btw, mag ik weten om wie het gaat, ik zit op dezelfde school :) (mag ook via pb). Succes!

Ik noem liever geen namen, om zo een nog vervelendere situatie te voorkomen. :) Maar hoe weet je dat je op dezelfde school zit?

Ik ga haar toch proberen te negeren, ja. Het is gewoon erg moeilijk omdat ik bang ben om mijn huidige vrienden te verliezen. Ik heb ontzettend veel lol met ze, ik kan het erg goed met ze vinden.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 02:22

Resistance schreef:
NikkiEnJij schreef:

Oke, snap ik.
Ik stalk je :') haha nee hoor, had je en keer in een topic gezegd waar ik me ook bij had aangemeld :)

Ik noem liever geen namen, om zo een nog vervelendere situatie te voorkomen. :) Maar hoe weet je dat je op dezelfde school zit?

Ik ga haar toch proberen te negeren, ja. Het is gewoon erg moeilijk omdat ik bang ben om mijn huidige vrienden te verliezen. Ik heb ontzettend veel lol met ze, ik kan het erg goed met ze vinden.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 02:24

Ik denk niet dat je je huidige vrienden zo snel verliest hoor :)
Zeker niet als je gewoon goed met ze op kan schieten en lol met ze hebt! Of je moet wel erg ontrouwe vrienden hebben, maar zo beschrijf je ze niet! Ik denk zelfs dat angst om je vrienden te verliezen gevaarlijker is voor je vriendschap dan de jaloezie van dat ene meisje. Maar dan alsnog is het niet aannemelijk dat goede vrienden je zomaar in de steek laten!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 02:25

Femek2902 schreef:
Erg jammer dit soort mensen..
Ik denk niet dat hier een kant en klare oplossing voor is, maar een ding wat ik zeker zou doen is aardig blijven tegen haar. Ja, dat is moeilijk, maar anders bevestig je alleen maar wat zij zegt.
Verder zou ik niet meer uit mezelf over jullie huis beginnen, maar wel gewoon vragen beantwoorden van anderen.
En het klinkt alsof je nu wel gewoon goede vrienden hebt, dus gewoon jezelf blijven en sociaal doen dan komt het vast goed :) En anders is het niet jouw schuld!

Btw: Waarschijnlijk doe je het niet, maar als het gesprek wel over geldzaken gaat enz. liever niet heel triomfantelijk zeggen dat je ouders dat betalen. Of dat je een hele goedkope broek van 50 euro hebt gekocht oid. Een vriendin van mij doet dit en dat is best wel genant, want ik heb ook een aantal vrienden die op bijstandsniveau leven.
Ik zeg dit trouwens ook alleen maar om je erover na te laten denken en je misschien hiermee wel te helpen als je dit wel onbewust doet, maar je moet er zeker niet onzeker door worden oid. En als dit niet van toepassing is, gewoon vergeten :)

Haha, over geldzaken heb ik het sowieso nooit! :) En broeken van 50 euro koop ik sowieso niet, meestal pas ik ze niet, en kan ik op de markt veel mooiere vinden, voor een tientje! :')

Ik begon in het begin inderdaad nog wel eens van: "Ik heb zo'n zin om naar Zweden te gaan", gewoon omdat ik er graag ben, en het is echt "thuis" voor mij. Ik ben er opgegroeid, en als kind is het natuurlijk geweldig om in de vrije natuur te kunnen spelen. Dat doe ik dus ook niet meer, ik heb het er gewoon helemaal niet meer over. Als iemand er iets over vraagt zou ik er het liefst honderduit over willen praten, omdat ik erg open ben, en het leuk vind om te vertellen. Nu beantwoord ik gewoon de vraag, maar het is dan ook weer zo moeilijk om niet onbeleefd over te komen.

Verder probeer ik inderdaad aardig te blijven. Het meisje doet alsof ik één of ander hoogstaand typ ben, en ik ben één keer een beetje chagrijnig tegen haar geweest. Ze zei toen tegen iedereen: "Zie je nou wel, ik zei het toch?" Het is gewoon erg lastig. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 02:29

Femek2902 schreef:
Ik denk niet dat je je huidige vrienden zo snel verliest hoor :)
Zeker niet als je gewoon goed met ze op kan schieten en lol met ze hebt! Of je moet wel erg ontrouwe vrienden hebben, maar zo beschrijf je ze niet! Ik denk zelfs dat angst om je vrienden te verliezen gevaarlijker is voor je vriendschap dan de jaloezie van dat ene meisje. Maar dan alsnog is het niet aannemelijk dat goede vrienden je zomaar in de steek laten!!!

Het zijn inderdaad hele lieve, betrouwbare vrienden. Ze zijn helemaal gestoord (net zoals ik), wat mij erg goed doet. Ik heb me een tijd lang veel aangetrokken van wat mensen zeiden (kleding (vroeger), dat soort dingen, etc..), maar daar ben ik overheen. Dat boeit me allemaal helemaal niets meer, je mag denken en vinden wat je wilt, als ik het maar leuk heb.

Toch is het nu anders, omdat dit iets is wat gewoon totaal niet waar is, en ze dit rondbazuint naar anderen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 02:32

Omarm dat meisje.
Waarom zou zij dat doen?
Wat zit haar zo dwars dat ze zich zo lelijk moet uitten tegen jou?

Ik zou dat gewoon oprecht vriendelijk vragen aan haar.
Dat het je zeer doet als zij zo doet maar dat je ook ziet dat zij niet lekker in haar humeur zit.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 02:37

Hahaha klinkt als mijn vriendengroep :)

Ik vind 'Ik heb zin om naar Zweden te gaan' eigenlijk ook helemaal niet arrogant of pocherig overkomen.. Je wilt niet weten hoevaak ik zeg 'ik heb zin om naar Zuid Afrika te gaan' xD

Een ding is zeker, in dit geval ligt het niet aan jou :) Misschien kun je proberen om haar een keer een mail te sturen en de situatie uit te leggen. Hoe het voelt voor jou dat zij zo reageert. Verder weet ik het ook niet zo goed, het gedrag negeren, maar niet de persoon negeren zeg maar. En verder idd gewoon aardig blijven en hopen dat ze stopt met roddelen.

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 03:02

Verloochen jezelf niet, (Wees trots op wat jij en je ouders hebben bereikt) Je hoeft niet op te scheppen(niet dat ik denk dat je dat doet), maar je hoeft je zeker niet ten opzichte van haar en ieder ander te verantwoorden. Besteed geen aandacht aan dit meisje, richt je energie op mensen die ook jou positief benaderen, en niet letten op zaken die er niet toe doen. Net als alle pesters van vroeger, zit de onzekerheid in henzelf, en is met jou niks mis. Je hoeft niet vervelend tegen haar doen maar ik zou vooral al haar negativiteit negeren. Haal je schouders op en ga door met het maken van mooie dingen op je 'kunstschool'. Geniet met de mensen waar je wel wat aan hebt die laten jou heus niet zomaar in de steek door een of andere lawaaipapagaai.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 03:04

Gewoon erboven staan?!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 03:06

De volgende keer dat ze zo snauwt voor de hele groep zou haar gewoon eens vragen wat haar probleem nu eigenlijk écht is. 'Komop meid, jij weet even goed als ik dat ik niet uit een rijke familie kom, dus wat nu eigenlijk écht je probleem?' Zoiets dus, voor het blok zetten, is even heel naar voor haar, maar dan ben je wel van het gezeur af. Als je je zorgen maakt om je vrienden, zijn het of je vrienden niet, of je ziet je band met hun te negatief in.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:07

Wat naar zeg! Mijn ouders wonen in zweden en ik heb er zelf ook gewoond. Ben trots op wat ze daar hebben en het is een prachtig land. Zeg ook vaak dat ik zin heb om naar zweden te gaan, omdat ik dat dan ook heb!

Gewoon er lekker boven staan en trots zijn op wat jullie hebben!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:17

Vervelend dat je ene klasgenoot zo reageert, die is waarschijnlijk gewoon jaloers. En of jij nou op je kop gaat staan of je in allerlei bochten wringt om het haar naar de zin te maken, dat gaat niet meer veranderen. Gewoon maar laten, en gezellig omgaan met de leuke vrienden die je wel hebt.

Overigens had ik wel wat moeite met het zinnetje over je erfgenaam zijn (en als je dat zo vaker vertelt, kan ik me voorstellen dat dat het stukje is waar je klasgenoot over valt): da's mooi maar je ouders leven nog (toch?, zo heb ik wel uit je openingspost begrepen) dus jij hebt nu ook geen cent te makken, in ieder geval wat het huis in Zweden betreft.

(Klinkt trouwens inderdaad fantastisch, zo'n plek met rust en ruimte om op te groeien of te wonen. Kan me voorstellen dat je daar regelmatig enthousiast over vertelt en naar terugverlangt. Daar is helemaal niets mis mee.)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:59

Niet mee bezighouden. Echte vrienden zullen bij jou verhaal komen halen of hebben hun eigen mening over jou die niet zomaar verandert als 1 persoon wat gaat roepen.

Aardig blijven tegen dit meisje? Dat zou er bij mij toch niet in zitten. Ik hoef zeker geen oorlog, maar op die manier met mij omgaan, dan heb je afgedaan.

Ik zou dit meisje en haar uitspraken lekker negeren en vooral bedenken dat zij waarschijnlijk een probleem heeft met haar financiele situatie, niet jij. (Want al zou je rijk zijn, so what?)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:04

Ik zit ook op een kunst school en in mijn eerste jaar lieten ze me ook ineens links liggen toen ik zei dat we paarden hadden. Andere klasgenoten hebben me wel gewoon normal behandeld en daar ben ik nu nog bevriend mee. Zou haar links laten liggen. De vrienden die echt vrienden zijn blijven toch wel aan jou kan staan :) Zo heb ik dat ook ervaren. Ga vooral niet op haar in want dat is echt de moeite niet waard. Sta er gewoon lekker boven.
Vind het trouwens ook grappig dat wij ook naar Zweden willen :+ Net omdat het nog mooi groen is en er nog veel betaalbare huisjes zijn met grond.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:10

Als je vriendinnen de vriendschap vanwege dit meisje laten ruineren, zijn het geen echte vriendinnen. Dat gepest en gejen is pure jaloezie. Ik zou gewoon over Zweden blijven praten, en aardig naar haar blijven doen. Dat jullie nooit echt close gaan worden mag geen reden zijn om niet geciviliseerd met elkaar om te gaan.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:29

Links laten liggen, ik probeerde mezelf ook te verantwoorden waarom mijn vriend een dure auto heeft en waarom hij die dan heeft gekocht of waarom mijn vader een dure auto heeft.

Het is best herkenbaar, mijn ouders wonen heel mooi, land, paarden aan huis leuk huis mooie grote loods waar stallen in staan en praktijkruimte. Maar mensen zien niet hoeveel bloed zweet en tranen het heeft gekost en we alles ook zelf moesten doen omdat we geen aannemer konden betalen. Soms stond de bouw twee maanden stil omdat we geen geld hadden voor bakstenen of dakpannen en wij gingen nooit op vakantie. Maarja dan heb je wel wat na 10 jaar verbouwen :)

Jaloezie houd je altijd, maar wees er vooral maar trots op dat je ouders zo'n mooi plekje hebben, erover vertellen of erover pochen is heel wat anders en je lijkt me integer genoeg dat je het er niet in wrijft dat jouw ouders lekker wel een huisje hebben in Zweden en zij niet. ;)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:54

Jaloers kreng :')

Ik zou zeggen ik zou maar op houden anders krijg je een hoge titel tegen je neus.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:01

volgende keer grap je maar dat je niet met Frank (Rijkaard) getrouwd bent en dat je mocht willen dat je een titel had want dan kon je bij wimlex op de koffie.

just smile and wave, je bent gek met dat huis en je ouders dus het is niet gek dat het je raakt.
maar gewoon blijven lachen en de link doorgeven die aan het begin van dit topic staat. Dan heeft zij ook een titel. :)