Iemand ervaring met www.lightinthebox.com ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen112

Iemand ervaring met www.lightinthebox.com ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 11:17

Hallo bokkers,

Zelf zou ik graag willen horen of iemand ervaring heeft met het bestellen bij lightinthebox.
www.Lightinthebox.com is een online webshop die verstuurd over de hele wereld.
Zelf heb ik leuke dingen gezien maar heb verschillende verhalen gehoord over het bestellen en wel of niet ontvangen van de producten. Ook dat er invoerkosten worden berekend, en dit schijnt dan een erg groot bedrag te zijn waar we als klantzijnde niet van op de hoogte worden gesteld.

Iemand ervaring hiermee?

_Lorette_

Re: Iemand ervaring met www.lightinthebox.com ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:46

Ik heb er ooit voor een bruiloft een jurkje besteld. Kon in Nederland niet vinden wat ik wilde. Op zich een prima prijs (veel beter dan soortgelijke jurkjes hier), maar een lange levertijd. Daar had ik wel rekening mee gehouden. Helaas moest ik ook invoerrechten betalen. Al met al leuk voor een keertje, maar ik bestel er toch niet nog een keer. Dan zoek ik wel langer door in Nederland.

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:51

Volgens mij is dit van hetzelfde bedrijf als www.miniinthebox.com. Daar heb ik wel ervaring mee, paar weken terug nog een berg telefoonhoesjes gekocht. Die zijn mooi op tijd gekomen (wel via versnelde verzending want er was een actie waarbij je daarvoor niet extra hoefde te betalen :) ) en er waren geen extra kosten.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:53

Ik heb er een paar keer besteld. Ging netjes.
Ik meen dat er hier zelfs al een topic over is op bokt.
Onder de 25 Euro ofzoiets hoef je geen invoerrechten te betalen.

Duurt wel even voordat het binnen is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:02

terrilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:05

inderdaad wat Brainless zegt

ik heb er een aantal keer besteld alles is gewoon gegaan zoals het hoort en pakketjes waren netjes op tijd ;)

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:10

Kleding wordt bijna allemaal op bestelling gemaakt, en vanuit China verzonden. Resultaat is dus inderdaad een lange levertijd maar verder vind ik het een prima webshop. Ik heb nog niet te maken gehad met retourneren dus daar kan ik niets over zeggen.

Ellen112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 12:12

Oke, dus als ik het goed begrijp is er een kans dat je invoersrechten moet betalen, maar dat hangt dan weer af van de douane. Toch?

Mijn pakketje ( de spulletjes die ik al gevonden heb op deze site) is rond de 55 euro, ik zal wel omzetbelasting moeten betalen + verzendkosten en dan eventueel douanekosten?

De douanekosten worden moet je dan bij je huis gelijk afrekenen ( als ze het pakketje komen leveren)
Wanneer moet je dan de andere kosten betalen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:29

Nee, het wordt vastgehouden bij de douane. Je krijgt een rekening en die moet je betalen. Dan wordt je pakket vrijgegeven :)

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:40

Ik kreeg de rekening van de douane 2.weken nadat ik mijn pakket had ontvangen (bij de overige bestellingen geen aanvullende kosten gehad)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:19

Ik moest aan de bezorger de extra kosten betalen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:22

Ja wij, we hadden lampen besteld voor 30 euro en daar kwam nog 21 euro aan invoerkosten over. Waar overigens niks van gemeld was bij het bestellen.
Dus dat was eens maar nooit meer.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:26

Bij geen enkele buitenlandse leverancier/winkel worden deze kosten aangegeven, omdat het per land ontzettend verschild wat je moet betalen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:57

Aan de bezorger zullen de inklaringskosten zijn geweest :)

Op de meeste sites staat dat er wel degelijk kans is op extra kosten. Hoeveel en wanneer deze kosten er zijn kunnen zij niet weten, maar dit kun je wel zelf uitrekenen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 24-02-14 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:01

Ik heb een schilderij besteld, op wens geschilderd, verstuurd vanuit hong kong. Wel extra kosten moeten betalen, aan de deur, 38 euro of zo geloof ik! Maar het doek was ook bijna 200 euro

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:07

Sammie schreef:
Aan de bezorger zullen de inklaringskosten zijn geweest :)

Op de meeste sites staat dat er wel degelijk kans is op extra kosten. Hoeveel en wanneer deze kosten er zijn kunnen zij niet weten, maar dit kun je wel zelf uitrekenen.

Ook bij lightinthebox staat dit aangegeven, maar niet hoe hoog deze zullen zijn.
Zij verwijzen je voor de hoogtes van de ze bedragen naar de regels van je eigen land.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:14

Hier een goede ervaring. Wij hadden een schilderij besteld, meest goedkope verzending gekozen. Hadden er al op gerekend dat wij extra bij moesten betalen voor de douane etc. Uiteindelijk was het schilderij €55. Goedkoopste verzending zou 2 weken duren geloof ik, echter was het schilderij de volgende dag al verzonden. Binnen 6 dagen was het binnen en hoefde helemaal niks bij te betalen. Snap er nog steeds niks van? Had op z'n minst invoerbelasting oid verwacht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:15

ik had er iets besteld, en nooit ontvangen. Nagebeld hoe dat zat, en ze zouden het nakijken en leveren.. nog steeds nooit iets ontvangen. Dag €60,- !

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:21

pimaude schreef:
ik had er iets besteld, en nooit ontvangen. Nagebeld hoe dat zat, en ze zouden het nakijken en leveren.. nog steeds nooit iets ontvangen. Dag €60,- !

Bellen?
Waarheen heb je gebeld dan?

Wij hebben ook eens iets niet geleverd gehad, dat was even contact opnemen via het formulier en kregen we zonder morren ons geld terug.
Ook toen iets verkeerd was geleverd (qua grootte sd kaart) kregen we gratis een nieuwe toegestuurd en mochten we de oude houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:22

kreeg een brief dat ik een bedrag moest overmaken (expot oid kosten, die 23,50). Dus ik belde naar het nummer op de brief dat ik de hele bestelling nooit had gehad. hij zou het in orde maken, nooit wat van gehoord..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:28

pimaude schreef:
kreeg een brief dat ik een bedrag moest overmaken (expot oid kosten, die 23,50). Dus ik belde naar het nummer op de brief dat ik de hele bestelling nooit had gehad. hij zou het in orde maken, nooit wat van gehoord..

Daar heeft lightinthebox niks mee te maken, maar dat ligt aan de bezorger/douane.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:32

maar litb doet er zelf ook niets mee? :p

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:46

Nee, maar die wisten hier dan ook niks van ;)

Je moet ze nl. wel op de hoogte stellen. Dat doet de douane niet voor je. Dat pakketje is nl. dáár blijven liggen. Eerst betalen en dan wordt 't verzonden.

Ellen112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 14:50

Ik zie in elk geval dat er verschillende ervaringen zijn omtrent deze webshop. Ik twijfel echt of ik nu wel moet bestellen, puur omdat ik ook niet weet wat de extra kosten zullen zien die er nog bij komen. Wat denken jullie?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:52

Volgens mij staat er op www.douane.nl een prijslijst wat je per item moet betalen boven een bepaald bedrag :).