peiling interesse vrijwilliger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elskevree

peiling interesse vrijwilliger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 22:00

Beste allen,

Ik wil even peilen of er geinteresseerden zijn om naar Spanje te komen en te werken als vrijwilliger voor een periode van minimaal 2 maanden.

Werk:
We hebben bij ons hotel een prachtig rehabilitatiecentrum voor paarden en pony's. Met deze paarden verzorgen we in het hoogseizoen cursussen Natural Horsemanship. We hebben nu 2 paarden en 1 pony en waarschijnlijk gaan we nog een paard bijkopen.

Wat verwachten we:
persoon 18+
Interesse in NH, buitenrijden, minimale basis dressuur

Je taken bestaan uit: Paarden verzorgen, mesten, en rijden + hotelwerk (helpen met ontbijt, schoonmaken).

Eddy: basis gereden, leuk om mee buiten te rijden, geschikt voor beginners en ervaren ruiters. doel: geschikt houden voor beginners.
Sultan: zadelmak, kan wat gecompliceerd zijn vanwege zijn verlatingsangst, bij voldoende leiding vindt hij het hartstikke leuk om wat te doen. Ik heb er zelf op gereden in alle gangen. Hij bokt niet, maar links- en rechtsaf zijn nog niet bevestigd. doel: basis dressuur op het terrein, NH grondwerk.
Toffee: (welsh a pony) doel: NH grondwerk, misschien werk aan de hand of beleren voor het tuig/ onder het zadel. (is zadelmak).

Indien er NH cursussen met de gasten zijn, hoef je de paarden niet te trainen en verwachten we dat je ons meehelpt in het hotel.
Deze job is zelfstandig dus je moet er lol uit halen om lekker alleen wat met de paarden te doen. Daarom verwachten we iemand die verstandig is en leuke dingen doet. Bij problemen kan ik altijd helpen.

Wij bieden:
kost en inwoning
30 urige werkweek, 5 dagen per week
af en toe lessen op het gebied van NH of dressuur.

Interesse? Laat het me weten via pb.

mvg,

Elske

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: peiling interesse vrijwilliger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:39

ED -> STW

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:40

Als ik toch eens geld had.. Maarja moet helaas werken voor mijn studie volgend jaar :')

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:42

Ik zou daar zeker wel geiintereseerd in zijn, het is dat ik zo goed als al een stage heb voor deze zomer anders was het wel wat geweest voor mijn opleiding gezien jullie ook een hotel hebben.
(ik doe recreatie).

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 23:24

Goh, dat is jammer Suzan.. Geen zin om last minute nog te switchen? We hebben een 4 sterren hotel www.casalasiesta.com

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:30

Voor dit werk wil je vrijwilligers werven, serieus?
Alleen kost en inwoning, en als ik het goed begrijp bied je niet eens reiskostenvergoeding?
Wel, succes ermee...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:30

Ik zou er zelf geen interesse in hebben, dan zou mij best wat geld gaan kosten. De kosten gaan thuis immers wel gewoon door en je moet er nog heen en daar wil je ook wel eens wat zien of kopen.
Voor dat werk vind ik een vergoeding normaal of z'n minst reiskostenvergoeding.

Oftewel... Gekke Gerrit :o

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 23:43

Ah, ik was alweer vergeten dat Bokt ook dit soort reacties voortbrengt. :-/

Om even verdere uitleg te geven: Het paardenproject draait op donaties van onze hotelgasten en uit een gedeelte van de winst van het hotel. Alle paarden die we hier hebben (en inmiddels hebben herplaatst) zijn gered van de hongersdood of de slager. Verwar het dus niet met een commercieel project. Het is een mogelijkheid om een ervaring in het buitenland op te doen, zonder dat het teveel kost. Het is gelegen nabij de zee (slechts 15 minuten met de auto).

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:48

Snap het wel die reacties. Had ook graag gewilt en gekeken of ik geld acheruit kon zetten in de tijd dat ik werk. Maar de rekeningen gaan die 2 maanden gewoon door zonder dat je een inkomen hebt..
natuurlijk is het een hele ervaring en zit je lekker maar zulke werkweken en dan onbetaald houd mensen gewoon tegen. En dat kun je hen, vind ik, niet aanmerken..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:49

Het is de gewone wereld hoor!
Ik zou het daarom niet doen, het kost mij juist veel te veel. Dus een 'niet dure buitenland ervaring' is voor mij een hele dure :)
(2 maand geen inkomsten, huis dat doorbetaald moet worden, paard eet ook niet gratis, alle verzekeringen die doorbetaald moeten worden en dan nog ticket + onkosten daar... En daar is niets typisch bokt aan, maar gewoon de realiteit.)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:50

Elskevree schreef:
Ah, ik was alweer vergeten dat Bokt ook dit soort reacties voortbrengt. :-/

.

Inderdaad een erg vervelend aspect van discussie forums, mensen reageren zo kritisch op je gratis advertenties... _O-
Het ziet er inderdaad uit als een liefdadige instelling, dat hotel van je :roll:

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:51

Ik denk dat het voor jongeren een ontzettend leuke ervaring kan zijn, maar op het moment dat je echt volwassenen vraagt zal het m.i. moeilijker worden. Deze hebben vaak meer vaste lasten die gewoon doorgaan in de periode dat ze bij jullie zouden werken. Wanneer je er toch een vergoeding tegenover zou stellen denk ik dat je meer kans hebt, of de minimum leeftijd bijstellen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:53

Ik kan me voorstellen dat het een leuke ervaring kan zijn voor een student of iemand die nog niet vast zit aan allerlei vaste lasten. Ik heb dit soort dingen in het verleden gedaan en vond het een super leuke manier om wat van de wereld te zien en ervaringen op te doen zonder dat het je een klap geld kost.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:54

Ik zou het heel leuk vinden, maar helaas ga ik de termijn van 2 maanden niet halen.
Misschien iets voor als ik klaar ben met mijn opleiding en ik een jaartje niks wil doen... Nu gaat het niet lukken.

Ik denk dat het voor vele tieners / studenten wel een erg leuke en leerzame ervaring kan zijn.
Als je een huis hebt etc. is het natuurlijk een ander verhaal, omdat het wel gaat om vrijwilligerswerk :)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:01

Kuggur schreef:
Inderdaad een erg vervelend aspect van discussie forums, mensen reageren zo kritisch op je gratis advertenties... _O-
Het ziet er inderdaad uit als een liefdadige instelling, dat hotel van je :roll:

Zoals ik het lees wordt het paardenproject gefinancierd uit donaties, niet het hotel. Waardoor ik mij dan weer wel afvraag waarom je zonder betaling ook in het hotel moet werken?

Vrijwillig voor het paardenproject werken begrijp ik nog wel, maar vrijwillig bedden opmaken in een luxe en commercieel 4 sterren boutique hotel?

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 00:03

Jullie hebben helemaal gelijk SaskiaKa en Ir111. Ik zoek geen mensen die al een baan, huis, of allerlei vasten lasten al hebben. Ik zoek iemand die van het voorjaar/zomer eens wat anders wil doen in zijn zomervakantie dan in Nederland blijven zitten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:04

Is het niet een optie om 50/50 te doen?
De helft betaald in het hotel en de helft vrijwilligers werk.

Zo verdienen mensen er ook nog wat aan? :)

Helaas heb ik al plannen deze zomer, namelijk werken. (ivm uit huis gaan en sparen)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:05

Is het niet een optie om men wel een zakgeld vergoeding te geven gezien het werk ook in het hotel?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:06

Het is voor mij met name de reis er naar toe... anders had ik er serieus over nagedacht... maar helaas red ik et niet om zulke kosten te maken.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:08

Voor studenten die een jaartje willen reizen en werken is het denk ik een mooie optie! Het scheelt dat je als student eigenlijk nauwelijks vaste lasten hebt, je zegt je kamer op als je er een jaar tussenuit wilt en dan is vrijwel iedere student gelijk vrij om te gaan... Dan is dit een mooie manier om met paarden te werken, te reizen, nieuwe ervaringen op te doen en een leuke vrijwilligersfunctie op je cv te kunnen zetten.

Wat ik inderdaad alleen scheef vindt is dat het hier om onbetaald werk gaat omdat het om een liefdadigheidsinstelling gaat, maar er vervolgens wel af en toe moet worden meegedraaid in een commercieel bedrijf...
Dat is naar mijn mening niet bepaald de bedoeling van vrijwilligerswerk ;)

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:22

Het zou mij erg leuk lijken. Maar echt helemaal niets verdienen verder.... dat staat me tegen. Het 50 / 50 is wel een leuke optie, of een vast (week) bedrag afspreken o.i.d. dat er wel 'zakgeld' is. Prachtig hotel overigens vanaf de website en wanneer je nog niet een vaste baan hebt en wel een stukje van de wereld wilt zien, is het vast een leuke ervaring!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:36

Ik doe zelf een hotelmanagement opleiding en dit zou natuurlijk de ideale combinatie zijn. Echter zou ik hier niet snel op in gaan. Dat heeft eigenlijk twee redenen; eigenlijk overal waar je op stage gaat krijg je een stage vergoeding dan wel extra zakgeld (denk aan boodschappen of iets voor jezelf kopen) naast kost en inwoning. De andere reden is dat je naast het vrijwillige werk wat je met de paarden doet, dus inderdaad zoals eerder genoemd ook mee werkt in het hotel. Het werken in een hotel kan erg zwaar zijn en het is geen 9-5 baantje. Als je aanwezig bent in het hotel en dat ook je slaapplaats is, weet ik uit ervaring dat je al snel overal voor wordt ingezet en je vaak veel moet bijspringen. Daarnaast voel je (tenminste ik) je al snel bezwaard als je ziet dat mensen het druk hebben en jij niks te doen hebt of een vrije dag, maar alleen bij het zwembad ligt oid. Dan spring je al snel even bij.

Ik zou er zeker over nadenken om hier een vergoeding aan vast te plakken. Hoeft niet veel te zijn, maar het moet in ieder geval de reiskosten dekken en je moet er de basisbehoefte dingen van kunnen kopen per maand. Eventueel extra voor wat een leuke trip/reis in de omgeving.

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 00:49

hmm, jullie hebben wel een punt, zij het niet zonder de financiële steun van het hotel dit paardenproject allang niet meer zou bestaan/nooit bestaan zou hebben. Ik zie alleen op dit moment geen alternatief om het puur paard gericht te houden met 2 paarden en 1 pony.

Je verblijft niet in het hotel en er wordt niet verwacht dat je meer dan 6 uur werkt. Wat voor vergoeding zouden jullie verwachten voor een maximum van 30 uur per week waarvan de helft uit echt werken bestaat en de andere helft uit lekker paardrijden?

Ik denk dat ik voldoende gepeild heb nu. Bedankt voor jullie reacties!

Mensen met interesse kunnen mij een pb sturen en dan kijken we of het uit kunnen werken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:50

Mijn bijbaan loon is 4,84 per uur...
Dus 15 x 4,50 oid

Is gewoon minimumloon...

Laat dat een keer 70 euro in een week zijn en dan moet je ook nog zelf vlieglessen betalen.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:52

Wauw, Costa de la luz, vlakbij Vejer. Mooiste plek ever!!!
Ik geef muziekles en heb ik de zomer niet veel te doen. 2 maanden is wel erg lang, maar als er een zakcentje aan vast zou zitten en gedeelde reiskosten zou ik zou zo 3/4 weken komen helpen hoor.