Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik heb in mijn omgeving ook wel mensen waar ik goed mee kan praten, maar helaas heeft mijn moeder dat ontdekt, en als ik iets niet aan haar wil vertellen weet ze het wel los te peuteren bij de mensen waar ik het aan verteld heb..
zal er zeker wat mee doen, ook al lijkt dat nu misschien niet zo, ik denk er altijd overna!
en ik vind dat je het echt knap doet.
.
ga maar googlen en rond vragen/bellen.
sterker nog je kan het zelfs mooi gebruiken als je het hebt om hulp te krijgen en bv een wajong in de toekomst ( als deze er dan nog is gezien kabinets plannen :-()
Zal er zeker wat mee doen 
senna21 schreef:Intelligent zijn niet altijd een voordeel als je hulp wilt.
Je doorziet zoveel verstandelijk, maar emotioneel laat je het dan niet snel toe.
Het gaat uiteindelijk om wat je wérkelijk voelt (zijns-niveau)... niet wat je denkt dat je voelt (denk-niveau).
Dan is intelligentie helaas soms een blokkade.
Als je dit herkent, kun je dit misschien ter sprake brengen bij je therapeut of andere volwassene die je vertrouwt. Lichaamswerk kan dan soms helpen (haptonoom, mindfullness, ).
Ik wens je sterkte met je zoektocht.
heel veel sterkte

Ik heb zelf nooit last gehad van die diagnose, het is meer dat mensen er zo'n verschrikkelijk probleem van gaan maken en me er anders om gaan behandelen.