friends with benefits. lastige situatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mies_dummy

friends with benefits. lastige situatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 00:00

Beste bokkers.
een vriendin vroeg aan mij advies over haar situatie maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik er over moet zeggen en wilde jullie hulp daarbij.

Ik zal kort de situatie proberen te schetsen.

ze is al jaren goede/beste vrienden met een jongen. ongeveer een jaar lang heeft ze stapel verliefd achter hem aangelopen maar hij zag haar als zijn kleine zusje. Ze besloot verder te gaanmet haar leven en relaties, al snel merkte ze dat hij wel lichtelijk jaloers word als ze een relatie heeft. Nu paar jaar later is hun vriendschap beter als ooit. Alleen zijn relaties houdeb nooit stand en meneer heeft besloten voorlopig vrij te willen zijn en zich uit te leven geen vrouwen gezeur maar hier komt het : hij is ergens wel geïnteresseerd in mijn vriendin omdat ze hem het beste kent en ze het super goed kunnen vinden. Lichamelijk vind hij haar geweldig ze hebben ooit gezoend maar meer niet, hij wilt wel meer maar geen relatie omdat die haar ook niet kwijt wilt als hun relatie over gaat maar hij wilt dus een soort friends with benefits.
Ergens wilt ze het wel maar ze is bang gevoelens te krijgen en verliefd te worden en afgewezen te worden.
Hij blijft volhouden dat die geen relatie wilt maar hij zegt wel graag bij der zijn etc.

ik weet dus niet wat ik als advies kan geven omdat ze hoopt hem verliefd te laten worden en te hopen dat ze een relatie krijgen maar ik weet niet of dat werkt.

wat denken jullie?

Sorry voor eventuele spelfouten getypt op telefoon.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:03

Friends with benefits doe je niet meer na zo een tijd, dat is gewoon veel te riskant.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:05

Als zij er een relatie uit wil creëren (dat wordt me niet helemaal duidelijk?) dan niet doen, want dat gaat fout! Als ze beiden gewoon plezier willen en verder niets, lekker luchtig houden en doen. Maar als ik zo het verhaal lees, vrees ik dat jouw vriendin hier teveel gevoelens voor heeft.

Zoiets als friends with benefits moet je je gevoelens wat van je af kunnen zetten en afstand bewaren. Dat gaat denk ik met een hechte vriendschap en oude gevoelens niet goed.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:06

Een prutsmuts is een 'Friends' with benefits. Alleen die krijgt er geld voor.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:06

Sammie schreef:

:? Wat heeft dit er mee te maken?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:07

Kansloos dat meteen weer de term prutsmuts erbij gehaald wordt.

Als ik haar was, zou ik zoveel mogelijk afstand houden en op zoek gaan naar een jongen die wel wilt gaan voor haar en waarbij ze geen gebroken hart (waarschijnlijk op loopt)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:08

Nouja voorlopig even niet die benefits? ;) komt hij er vanzelf achter..
Ik zeg niet dat het niet kan, omdat ik een soortgelijk verhaal ken en wie dus nu wel een relatie hebben gekregen na een jaar of 5 zo door zijn gegaan.

xxPaige

Als jij zegt dat ze bang is om verliefd te worden, raad haar dan alsjeblieft aan dit niet te doen. Het is echt heel riskant om zo'n goede vriendschap op het spel te zetten. Het was anders geweest als ze er mee zou kunnen dealen dat gevoelens er misschien wel zijn, maar dat ze zelf realiseert dat het niks gaat worden (in deze situatie bevind ik mij momenteel). Ik wéét dat het niks gaat worden en ik wil dat zelf ook niet, dus gaat het goed. Maar zodra je vriendin bang is om verliefd (en afgewezen) te worden, dan zou ik haar aanraden het niet te doen. En de vriendschap wordt nooit meer zoals voorheen en je vriendin wordt gekwetst. ;)

Astaloca

Sammie schreef:

:= Dit ehh.... vind ik toch wel heel wat anders.

hanny_jelke

xSlvna schreef:
Friends with benefits doe je niet meer na zo een tijd, dat is gewoon veel te riskant.

presies, dat zou ik niet doen :n
net als waneer de ze een relatie aan gaan is de relatie als er iets fout gaat, dat ook de vriendschap voor bij is.

en daarbij komt er ook nog eens jalozie bij kijken als 1 van de 2 een relatie krijgt en de ander dus niks meer krijgt/met lege handen blijft staan.

ik zou je vriendin adviseren het niet te doen :n

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:09

Hij is bang om haar kwijt te raken als ze een relatie aangaan, maar wil wel friends with benefits zijn? >;)

Ik zou bij deze "vriendschap" toch wat vraagtekens zetten.
Laatst bijgewerkt door Stoof op 18-02-14 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:10

BaileyMix schreef:
Sammie schreef:

Precies zoals het er staat.

Het is nog minder dan WOP'en. Je wordt gebruikt. Meisje wil dat blijkbaar niet, ga je er toch voor ben je gewoon een voorwerp.

Mag iemand best kansloos vinden, hoor :+ Maar met een dergelijke opmerking ga ik echt niet mijn mening veranderen ;)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:11

Sammie schreef:

Dus dan zou dit een slet zijn? :+

Ik zou het echt niet doen, zal het sowieso zelf nooit gaan begrijpen maar mensen moeten doen waar zij zich fijn bij voelen.

hanny_jelke

Sammie schreef:

dat is toch wel een heel groot verschil,

een prutsmuts doet het om geld te verdienen,

bij friends with benefits,
doen ze het om er samen van te genieten zonder verdere verplichtingen

Fenrir

Sammie heeft duidelijk geen flauw idee wat FWB inhoudt... hele vreemde reactie... :?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:12

xTammyy schreef:
Sammie schreef:

Dus dan zou dit een slet zijn? :+

Is een prutsmuts een slet dan?

Fiffill schreef:
Sammie heeft duidelijk geen flauw idee wat FWB inhoudt... hele vreemde reactie... :?

Oh ja wel hoor. Ik vind het alleen de grootste kul die er bestaat.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 18-02-14 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Er is niks mis met 'Friends with benefits', maar dan moet het wel van beide kanten komen en geen must maar extra zijn, die benefits.

Prutsmuts slaat nergens op Sammie, waarom ben je dat meteen als je seks hebt zonder relatie? :+

Astaloca

BaileyMix schreef:
Sammie schreef:

Precies zoals het er staat.

Het is nog minder dan WOP'en. Je wordt gebruikt. Meisje wil dat blijkbaar niet, ga je er toch voor ben je gewoon een voorwerp.

Mag iemand best kansloos vinden, hoor :+ Maar met een dergelijke opmerking ga ik echt niet mijn mening veranderen ;)

Nou eh friends with benefits is vaak van beide kanten hoor :')
Alleen vaak komt er op den duur gevoelens bij kijken. maar de term prutsmuts nee echt niet.

Angelaa2

Jeetje lastige situatie. Heb zelf maar 1 vriend gehad (en nog steeds samen). Maar ik zou dit echt niet kunnen.. Zeker niet wanneer ik al gevoelens heb gehad voor iemand.. Je hoop elke keer weer op meer van zijn kant maar zit continu in die onzekerheid of hij ook meer voor jou gaat voelen, nee voor mij zou het echt niets zijn.
Hij zal denk ik een keuze moeten maken, of proberen de relatie aan te gaan of vrienden blijven en verder niets.

Lief dat je hier een topic aan wijdt :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:15

xSlvna schreef:
Prutsmuts slaat nergens op Sammie, waarom ben je dat meteen als je seks hebt zonder relatie? :+

Staat toch in de OP. Meisje wil eigenlijk meer. Hij niet, maar wel seks. En zij twijfelt daarover.

In mijn optiek ziet hij 'haar' of wie dan ook als een simpele wip en meer wil ie niet. Lekker makkelijk.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 18-02-14 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:16

FWB is prima maar kan alleen als beiden personen daar echt achter staan.
Als zij nog gek op hem is en gaat hopen dat het meer wordt, gaat zij er uiteindelijk aan onderdoor.

Mannen houden hun gevoelens makkelijker gescheiden. Ik heb vaker in zo'n situatie gezeten en kan van te voren prima en eerlijk bekijken of ik de man in kwestie "doe" omdat ik me lichamelijk aangetrokken voel, of omdat het meer is dan lust. Is het dat laatste, maar van zijn kant niet, dan zou ik het nu niet meer doen (Maar heb het in de het verleden ook wel gedaan hoor, in de hoop dat het meer werd, dat werd het nooit, alleen maar heartbreak en verdriet van mijn kant)
Je moet als vrouw of wel heel sterk zijn om geen gevoelens te krijgen, ofwel zeker weten dat hij niet je type is om een relatie mee aan te gaan.

Weet je dat niet, dan zet je jezelf behoorlijk in voor disaster.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:17

Sammie schreef:
xSlvna schreef:

Staat toch in de OP. Meisje wil eigenlijk meer. Hij niet, maar wel seks. En zij twijfelt daarover.

In mijn optiek ziet hij 'haar' of wie dan ook als een simpele wip en meer wil ie niet. Lekker makkelijk.

En dat heeft dus niks met FWB te maken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:18

Dat je het niet met iemand eens bent wil niet gelijk zeggen dat A) de andere persoon niks snapt van het besprokene noch B) dat de wereld vergaat. Niet iedereen hoeft dezelfde mening te hebben. Dit is de mijne. Jij het jouwe. Iedereen weer blij :) En ts heeft weer wat meningen voor haar vriendin om te bespreken.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 18-02-14 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Re: friends with benefits. lastige situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:19

Beetje vreemd dat je het meteen op FWB gooit ipv gewoon te kijken naar de situatie.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 00:19

Bedankt iedereen voor jullie reacties.

Nja prutsmuts vind ik wel erg overdreven.

ja ik weet het gewoon niet zo goed wat ik er mee aan moet. Ik heb geen zin om met een vriendin met een gebroken hart te zitten en dat hun vriendschap er aan gaat.

ja ik denk dat ze altijd gevoelens heeft gehouden maar het niet heeft laten merken. En ik vind het van hem vreemd dat hij ergens toe geeft gevoelens te hebben maar er niks mee wilt dus vandaar het topic.