Wat is jouw persoonlijkheidstype?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimberley

Wat is jouw persoonlijkheidstype?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 00:02

Naar aanleiding van dit topic dacht ik aan een test die ik een hele tijd terug doorgestuurd kreeg van een vriendin. Heb snel gezocht of er al zoiets was, maar ik zag alleen een (vergelijkbaar) topic uit 2003 en dat was een andere test. Excuses als ik toch niet goed heb gezocht en er wel al zo'n topic bestaat!

Het is een vrij lange test, maar erg leuk om te doen. Ik was verbaasd hoezeer mijn resultaat van toepassing is op mij! Na het doen van de test krijg je dus je persoonlijkheidstype te zien.

De test kun je hier doen: http://www.16personalities.com/free-personality-test

Op die site staat ook al een beetje omschreven wat het type inhoudt, maar op deze site staat van ieder type nog een uitgebreide uitleg: http://www.personalitypage.com/high-level.html

Zelf ben ik een ENFP. Ik ben benieuwd wat jullie persoonlijkheidstype is en of de uitkomst net zo goed klopt als bij mij!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 00:14

As an INFJ, your primary mode of living is focused internally, where you take things in primarily via intuition. Your secondary mode is external, where you deal with things according to how you feel about them, or how they fit with your personal value system.

INFJs are gentle, caring, complex and highly intuitive individuals. Artistic and creative, they live in a world of hidden meanings and possibilities. Only one percent of the population has an INFJ Personality Type, making it the most rare of all the types.

Wat ik tot nu toe gelezen heb klopt wel. Ik ga even verder lezen :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 00:25

Your personality type: INTP.

Strength of individual traits: Introversion - 9%, Intuition - 20%, Thinking - 13%, Prospecting - 20%.

Citaat:
INTP - The Thinker

Logical, original, creative thinkers. Can become very excited about theories and ideas. Exceptionally capable and driven to turn theories into clear understandings. Highly value knowledge, competence and logic. Quiet and reserved, hard to get to know well. Individualistic, having no interest in leading or following others.

Klopt ook gewoon :')

Ik vind "alone time" héél belangrijk. Vind het heel leuk om onder de mensen te zijn, geen probleem met vreemde mensen aanspreken en ben heel sociaal en spontaan, ook in het ondernemen van spontane dingen zoals last minute even naar amsterdam gaan, maar aan de andere kant kan ik ook weer heel erg mijn ruimte waarderen en heb ik dit ook zo nu en dan nodig en dan loop ik gewoon even weg :') even ergens alleen zitten ofzo. Kan mezelf prima vermaken maar ook met andere mensen. Ben wat dat betreft erg onafhankelijk. Mij zou je ook zo op een hutje op de heide kunnen zetten of midden in de stad :') i don't care at all. Zolang ik maar bezigheid heb en een doel.

Qua karakter zal ik me niet zo snel open stellen, ik blijf altijd een beetje neutraal/oppervlakkig als het over negatieve gevoelens praten gaat. Enthousiasme daarentegen zal ik zeer extreem uiten :') Kan heel stil zijn, maar ook weer heel aanwezig. Ben een beetje een vaag persoon :+
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 15-02-14 01:00, in het totaal 3 keer bewerkt

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 00:27

INTJ :)

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 00:28

INFJ, grotendeels komt dit heel goed overeen met mijn karakter, enkele puntjes zijn echter niet aan de orde voor mij maar moet zeggen dat ik sommige vragen niet helemaal begreep omdat het Engels is dus soms neutraal ben gebleven :+

Vind het wel grappig dat er staat dat dit type zeldzaam is en niet vaak voorkomt, terwijl ik net denk dat er vast wel meerdere mensen zoals mij zullen zijn :o

Eens je me kent stel ik me open en ben ik meer ontspannen, maar nieuwe mensen ontmoeten is heel moeilijk voor me omdat ik dan erg gesloten en verlegen ben en dan wordt ik vaak bestempeld met 'saai' en 'stil' terwijl ik echt heel sociaal ben van zodra ik mij goed voel bij bepaalde personen :)
Het klopt wel dat ik mij regelmatig even moet afzonderen van alles, 'alone time' is dan ook heel belangrijk voor me en heb ik ook gewoon nodig, als ik een hele dag op school heb gezeten vind ik het gewoon heerlijk om in de zetel te zitten in m'n 1tje en dan gewoon wat tv te kijken. Ik heb niet echt de behoefte om 24/24 sociaal contact te hebben (en wordt daardoor dus ook weer bestempeld als 'asociaal' :+ ).

Ik ben inderdaad dus heel introvert maar lijk extrovert in een vertrouwde vriendengroep.

Heel interessant om te lezen, je komt dingen van jezelf te weten die je nog niet wist of besefte :+

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 00:29

Your personality type: ISFJ.

Strength of individual traits: Introversion - 44%, Sensing - 11%, Feeling - 13%, Judging - 9%.

Ayasha
Blogger

Re: Wat is jouw persoonlijkheidstype?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 00:46

INTP personality

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 00:46

INFP the idealist.. klopt wel aardig haha

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 00:48

blijkbaar ben ik een INTJ maar of dat helemaal klopt??

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 01:02

ZarcoTje schreef:
INFJ, grotendeels komt dit heel goed overeen met mijn karakter, enkele puntjes zijn echter niet aan de orde voor mij maar moet zeggen dat ik sommige vragen niet helemaal begreep omdat het Engels is dus soms neutraal ben gebleven :+

Vind het wel grappig dat er staat dat dit type zeldzaam is en niet vaak voorkomt, terwijl ik net denk dat er vast wel meerdere mensen zoals mij zullen zijn :o

Eens je me kent stel ik me open en ben ik meer ontspannen, maar nieuwe mensen ontmoeten is heel moeilijk voor me omdat ik dan erg gesloten en verlegen ben en dan wordt ik vaak bestempeld met 'saai' en 'stil' terwijl ik echt heel sociaal ben van zodra ik mij goed voel bij bepaalde personen :)
Het klopt wel dat ik mij regelmatig even moet afzonderen van alles, 'alone time' is dan ook heel belangrijk voor me en heb ik ook gewoon nodig, als ik een hele dag op school heb gezeten vind ik het gewoon heerlijk om in de zetel te zitten in m'n 1tje en dan gewoon wat tv te kijken. Ik heb niet echt de behoefte om 24/24 sociaal contact te hebben (en wordt daardoor dus ook weer bestempeld als 'asociaal' :+ ).

Ik ben inderdaad dus heel introvert maar lijk extrovert in een vertrouwde vriendengroep.

Heel interessant om te lezen, je komt dingen van jezelf te weten die je nog niet wist of besefte :+

Idem, echt helemaal :j ben ook INFJ!

Bij mensen die ik niet ken ben ik vaak heeeeel stil en introvert. ik hou me dan ook liever wat op de achtergrond. Maar m'n goede vrienden kennen me juist als een praatgrage, extraverte meid die zeker haar mond zal opentrekken als ze wat te zeggen heeft. Soms zelfs iets té :')
Dat van sociaal contact klopt ook. Ik vind het niet leuk om een weekje vakantie vol te plannen met uitjes met vrienden, feestjes en dergelijke. Ik heb dan ook wel degelijk enkele dagen 'me-time' nodig met een stapel leuke dvd's of gewoon bankhangen :D

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 08:23

ISFJ, kan mij er ook aardig in vinden :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 09:12

ENFP :)ENFP - The Inspirer

Enthusiastic, idealistic, and creative. Able to do almost anything that interests them. Great people skills. Need to live life in accordance with their inner values. Excited by new ideas, but bored with details. Open-minded and flexible, with a broad range of interests and abilities.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:32

ESFP

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 18:42

Leuk om alle verschillende types te lezen en ook leuk dat het bij de meesten van jullie klopt!
Dingen over jezelf lezen die je nog niet besefte komt me bekend voor. :j

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:58

Your personality type: INFP.

Strength of individual traits: Introversion - 67%, Intuition - 7%, Feeling - 4%, Prospecting - 49%.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:01

Ik ben ISTP personality klopt ook wel :j ik kan erg onvoorspelbaar en in eens een explosie van energie hebben die mensen totaal niet verwachten bij mij :+

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:20

Ik ben ook een INFJ, toch knap al 3 bokkers met dit 'zeldzame' type. Kan me er wel heel erg in vinden, vooral de intro dacht ik gelijk, ja dit ben ik (of hier streef ik in ieder geval naar)
The INFJ type is believed to be very rare (less than 1 percent of the population) and it has an unusual set of traits. Even though their presence can be described as very quiet, INFJ personalities usually have many strong opinions, especially when it comes to issues they consider really important in life. If an INFJ is fighting for something, this is because they believe in the idea itself, not because of some selfish reasons.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:23

Uit een soortgelijke test die ik afgelopen week heb gemaakt kwam INTJ. Ga morgen deze test eens
maken, ben benieuwd of daar hetzelfde uit komt. :Y)

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:43

Ik herken mezelf hier wel heel erg in! Leuk :)

ENFP - The Inspirer

Extraversion - 7%,
Intuition - 16%,
Feeling - 44%,
Prospecting - 7%

Enthusiastic, idealistic, and creative. Able to do almost anything that interests them. Great people skills. Need to live life in accordance with their inner values. Excited by new ideas, but bored with details. Open-minded and flexible, with a broad range of interests and abilities.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:47

Ik kreeg ISTJ. Volgens de uitleg een van de meest voorkomende.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:48

Heb laatst een vergelijkbare test gemaakt, maar daar hoorde bij ieder persoonlijkheidstype ruim 2 A4'tjes uitleg.
Krijg je die hier ook?

Anders kan ik wel kijken of ik dat document en bijbehorende test kan uploaden :j Staat ontzettend veel toelichting bij ieder type in.

Ik kwam daar uit op INFJ, ga eens kijken of dat er hier ook uit komt.

patrice02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 00:28

istp :Y) klopt bijna precies
Laatst bijgewerkt door patrice02 op 16-02-14 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 00:34

Your personality type: INFJ.
Strength of individual traits: Introversion - 22%, Intuition - 9%, Feeling - 2%, Judging - 18%.

The INFJ type is believed to be very rare (less than 1 percent of the population) and it has an unusual set of traits. Even though their presence can be described as very quiet, INFJ personalities usually have many strong opinions, especially when it comes to issues they consider really important in life. If an INFJ is fighting for something, this is because they believe in the idea itself, not because of some selfish reasons.

INFJ personalities are drawn towards helping those in need – they may rush to the place of a major disaster, participate in rescue efforts, do charity work etc. INFJs see this as their duty and their purpose in life – people with this personality type firmly believe that nothing else would help the world as much as getting rid of all the tyrants. Karma and similar concepts are very attractive to INFJs.

These tendencies are also strengthened by the fact that INFJ personalities have a unique combination of idealism and decisiveness – this means that their creativity and imagination can be directed towards a specific goal. Few other personality types have this trait and this is one of the most important reasons why many INFJs are able to eventually realize their dreams and make a lasting positive impact.

INFJs are masters of written communication, with a distinctively smooth and warm language. In addition, the sensitivity of INFJs allows them to connect to others quite easily. Their easy and pleasant communication can often mislead bystanders, who might think that the INFJ is actually an extrovert.

Every man must decide whether he will walk in the light of creative altruism or in the darkness of destructive selfishness.
Martin Luther King
INFJs should be careful to avoid “overheating” as their zeal and determination can sometimes get out of hand. As introverts, INFJs need to have some “alone time” every once in a while or otherwise their internal energy reserves will get depleted really quickly. If this happens, the INFJ may surprise everybody around them by withdrawing from all their activities for a while – and since other people usually see INFJs as extroverts, this can leave them both surprised and concerned.

INFJs take great care of other people’s feelings and expect others to return the favor. Unsurprisingly, people with this personality type are very sensitive and vulnerable to conflicts – even the most rational INFJs may find it quite difficult to not take criticism personally. This is the INFJ’s Achilles’ heel – if someone with an INFJ personality cannot escape the conflict, they will do their best to deal with it head on, but this will result in a lot of stress and may also potentially lead to health problems or highly irrational behavior.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 00:38

Szan schreef:
Heb laatst een vergelijkbare test gemaakt, maar daar hoorde bij ieder persoonlijkheidstype ruim 2 A4'tjes uitleg.
Krijg je die hier ook?

Anders kan ik wel kijken of ik dat document en bijbehorende test kan uploaden :j Staat ontzettend veel toelichting bij ieder type in.

Bij deze geupload: een nog uitgebreidere (Nederlandse) omschrijving per karaktertype.

http://www.docdroid.net/97t0/applicatie ... 1.pdf.html

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 00:46

INFP - klopt helemaal :)