Wanneer houd het op?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Schaduw13

Wanneer houd het op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 17:53

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount.

Mocht iemand mij denken te herkennen stuur me dan gerust een pb en gelieven dit niet in het topic te plaatsen.

Ik wil graag even mijn verhaal kwijt, want mijn lichaam begint op te raken. Ik ben helemaal kapot, ik heb geen kracht meer om door te gaan en het liefste zou ik mijn niet meer mijn bed uit willen komen of nog erger er een einde aan maken.

Al mijn ellende begon op de mijn eerste basisschool, Ik werd hier gepest door een jongen. Ik moest dingen doen voor deze jongen, zo niet zou hij me slaan of zou hij met zijn vrienden mij iets aan doen..
Ook buiten school ging dit verder omdat mijn moeder goede vrienden was met zijn ouders.
En dus kwam ik nog wel eens ooit bij hem binnen en ging het pesten gewoon door..
Ik was vaak ziek in die tijd en heb zelfs gezegt tegen mijn moeder dat ik liever dood wilde dan nog een dag naar school!
We hebben geprobeerd er iets aan te doen met school, maar helaas schoven hun alles op mij en zou ik het probleem zijn niet de pester zelf.
Mijn moeder heeft me daarna zo snel mogelijk van deze school gehaald.
Ook in dezelfde tijd is er een man geweest die niet met zijn handen van kinderen af kon blijven. Hij woonde een paar straten van ons af, maar ik kwam er vaak omdat ik vaak speelde met de kinderen van hem. Helaas kon deze man ook niet van mij afblijven en als ik dan met hun ging spelen boven, kwam hij ook mee naar boven en helaas niet om gewoon een spelletje mee te doen.
Gelukkig is deze man al opgepakt, maar ik heb hier nog vaak last van. Ik hou er niet van als mensen me knuffelen, aan raken of te dichtbij me staan.

Na deze heftige periode leek het even goed te gaan, ik had een nieuwe leuke school en had het naar mijn zin!
Tot mijn ouders het veel te druk kregen met hun banen, ze moesten lange dagen werken en ik zat ooit dagen van 4 tot 7 uur S' avonds alleen thuis. Ik was toen rond de 10 jaar en moest voor een deel al voor mezelf zorgen en aan kijken hoe mijn vriendinnetjes wel leuke dingen deden met hun ouders.
Ik heb ook heel veel aandacht gemist wat ik toch graag wilde hebben.
Hierdoor heb ik ook veel schade aan over gehouden ik zat soms dagen te huilen als ik wist dat papa en mama 'gezellig' een weekendje weg zonder mij, als ze gingen uit eten zonder mij kon ik al verdrietig worden.
Gelukkig heb ik in die tijd een goude vriendinnetje gekregen, mijn eigen paardje! Hier kon ik heen als ik me alleen voelde en kon ik even alles vergeten.

Toen kwam de middelbare school hier ben ik ook heftig gepest geweest, maar heb kracht weten te halen uit mijn paard en een paar hele lieve vriendinnen die me hielpen! :)
In die tijd zijn we gaan verhuizen omdat het niet meer te doen was met het werk van mijn ouders. Dit was erg fijn omdat mijn moeder vaker thuis kon zijn en ik minder alleen was en alles leek weer even goed te gaan!
Tot mijn vader iemand anders leerde kennen uit het dorp.. Mijn vader werd verliefd op haar en wilde met haar verder, ze zijn toen een jaar samen geweest en mijn vader heeft besloten om toch weg te gaan bij haar en het nog eens met mijn moeder te proberen. Dit is niet zonder de nodige ruzies geweest die ik allemaal heb mee gekregen..
Hierdoor heb ik een enorm slechte band gekregen met mijn vader, als hij ook maar iets verkeerds durft te zeggen in mijn ogen word ik erom kwaad (soms zo kwaad dat ik niet meer weet wat ik doe)
Daardoor word ik helemaal gek thuis en ontloop ik het thuis door veel naar mijn paard te gaan en bij mijn vriend te slapen.
Het liefste zou ik willen dat ik ergens anders kan wonen (misschien voor tijdelijk) helaas heb ik het geld niet om een kamer te huren.

Verder gaat het niet lekker in de relatie van mij en mijn vriend, ik hou nog enorm veel van hem, maar het respecteerd mij totaal niet. Ik ben dood op, op dit moment, maar hij wil dit maar niet snappen en blijft alleen maar aan zichzelf denken. bijvoorbeeld ik heb erge buikpijn en heb een dag geen zin in seks word hij meteen kwaad en blijft hij door pushen.
Ik weet niet goed wat ik mee moet aangezien ik nog wel veel van hem hou, maar hij niet wil luisteren en ik zo niet langer door wil.
Ook dreig ik mijn vriendinnetje, mijn meisje, mijn alles te verliezen... Het gaat totaal niet goed met het werk van mijn ouders en ze dreigen misschien hun baan te verliezen. Ook mijn baantje in niet echt een vetpot om een heel paard van te betalen.
Verder leid mijn school hier enorm onder, normaal kan ik makkelijk goede punten halen, maar nu heb ik bijna overal wel een onvoldoende en staan er meer als 300 uur afwezigheid op mijn lijst. Puur omdat ik het allemaal niet meer trek..

Door dit allemaal begin ik allemaal op te raken.. Ik ben niet meer het vrolijke meisje wat ik vroeger was, nu ben ik moe, ziek en zwak.
Ik weet ook totaal niet meer wat ik nog kan doen zodat mijn leven nog een beetje leuk is ;(

Arc_En_Ciel

Re: Wanneer houd het op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:57

Wat vreselijk :(:)

Ik weet niet zo goed wat ik kan zeggen ofzo, maar ik wens je wel veel sterkte!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:58

Poeh... Even een hele dikke knuffel! :(:)

Ik weet niet echt hoe ik je kan helpen maar in ieder geval staat mijn inbox altijd open voor je. Wat betreft je vriend zou ik het wel weten... Het boeit hem blijkbaar niet eens als jij een keer niet wil? Wil je echt bij zo'n iemand blijven?

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 18:01

Dank jullie wel!

Eigenlijk wil ik wel bij hem weg, maar toch hou ik nog veel van hem ondanks dat hij mij zo behandelt. Ook vind ik het enorm lastig om het uit te maken, ik ben op een of andere manier heel bang dat hij boos gaat worden.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:04

Sterkte.... :(:)

Ik zou ook niet weten hoe ik je moet helpen als je wilt praten kan dat altijd :j Als je over andere leuke dingen wilt praten kan dat natuurlijk ook! ben je met je hoofd weer ergens anders en ik vind het altijd leuk om te horen.. :D
Maar een ding kan ik je wel zeggen! Liefde maakt je blind...
Laatst bijgewerkt door LisannePruts op 14-02-14 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:04

Misschien dit topic even doorlezen? De ts was in dit topic ook bang voor een boze vriend dus wellicht staan er wat handige tips in? [LZP] vertrekken bij vriend

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:07

Is er een vertrouwenspersoon of docent op school met wie je durft te praten hierover? Of je huisarts? Het lijkt me erg belangrijk dat je enige ondersteuning krijgt nu, voordat je steeds dieper wegzakt. En eerlijk gezegd zou ik sowieso duidelijk aangeven bij iemand dat je bij je vriend weg wil maar bang bent, want het klinkt of dat nog wel eens behoorlijk fout kan gaan. Een jongen die weigert te accepteren dat jij geen seks wil, geen rekening wil houden met jouw gevoelens..ik krijg er rillingen van. Dat is écht niet hoe een vriendje je hoort te behandelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:08

Zoek professionele hulp, dit gaat te ver voor bokkers zoals ons. Een advies wil ik je meegeven, ook al was je helemaal gezond, jouw vriend deugt niet. Blijf niet bij hem om de angst alleen te zijn, dat ben je nu ook. In feite misbruikt hij je net zo als de figuren uit je verleden. Zoek hulp en dan echt goede hulp die weten wat te doen en hoe ze jou je zelfwaarde weer terug geven.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:08

:(:) ik wil je even heel veel sterkte wensen

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:09

Naar de huisarts en een verwijzing vragen bij een psycholoog of psychiater zodat je kunt praten hoe je jouw leven wilt aanpakken.

Heel veel sterkte!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:12

Wat is er dan zo leuk aan hem, dat je bij hem wilt blijven terwijl hij je totaal niet respecteert? Houdt hij dan wel echt van jou?

Ik heb het gevoel dat jij doorheen je leven telkens zo gedomineerd bent geweest, dat je zo misbruikt bent geweest op allerlei manieren dat je nu ook niets anders kent, waardoor je bijna onmogelijk zelf uit die situatie kan stappen. Dat ga je jammergenoeg wel echt zelf moeten doen, hoe moeilijk dat ook zal zijn. Belangrijk hierbij is dat je de juiste hulp daarbij kan krijgen. Hoe oud ben je nu?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:22

Jeetje, wat heb je verschrikkelijk veel meegemaakt. :(:)

Probeer te kijken of je met iemand kan praten over je problemen. Misschien iemand van school of buiten school? Zoek in ieder geval (professionele) hulp, dat is voor nu belangrijk.

Wat betreft je vriend: Ik heb niet het idee dat hij je respecteert. Als je geen zin hebt in seks, dan heb je geen zin. Als jouw vriendje moet hij dat respecteren en niet gaan doordrammen. Vraag jezelf af of je echt bij iemand wil blijven die je zo behandeld. Ik denk namelijk dat je beter verdient, maar jij weet dat natuurlijk beter dan ik.

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 18:23

Krijg wel een warm gevoel van deze lieve berichtjes! :)

Wat betreft hulp dat heb ik al via school, maar dit is vooral voor mijn thuis situatie. Ik ben geen grote prater en durf niet meer los te laten dan mijn thuis situatie en het pest verleden..

Het enige wat ik leuk aan hem vind is dat ik toch redelijk mezelf kan zijn bij hem wat ik bij veel jongens niet kan. Hij zegt wel dat hij van mij houd, maar soms heb ik daar zelf ook ooit de twijfels over omdat hij het vaak ook leuk vind om me voor de 'grap' wel is pijn te doen.

Ik zou ik wel graag bij hem weg willen, maar ik durf het niet. Ik vind het dan wel zo netjes om het recht voor hem te zeggen en niet via de telefoon of socialmedia, maar dat vind ik enorm moeilijk...

Ik ben nu 18 jaar :)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:24

Wat bedoel je met voor de 'grap' pijn doen?

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 18:35

Soms zitten wij bijvoorbeeld op de bank tv te kijken en dan vind hij het nog wel eens leuk om te knijpen of te porren en soms wel eens te slaan..

Hier heb ik al verschillende keren met hem over gepraat, maar helaas zonder resultaat.
Ik heb ook al eens geprobeerd om dit alles bij hem terug te doen, maar hierdoor werd hij alleen maar boos..

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:40

Sorry meid maar volgens mij is wat Tieneke zegt precies wat er in de situatie met je vriend aan de hand is. Als jij geen zin hebt heb je geen zin en dat hoort hij te respecteren. Je geeft al aan dat je een beetje bang bent dat hij boos word als je weg gaat en dat lijkt me ook niet goed. Ook doet hij je voor de grap pijn, jullie praten er over en vervolgens verandert er niets? Je komt echt wel iemand tegen die je niet pijn doet, je wel respecteert en waarvoor je niet bang hoeft te zijn! :j

Wat er vroeger allemaal is gebeurt zou ik ook mee naar een psychiater stappen, dat is écht iets wat natuurlijk heel diep zit en ik snap heel goed dat je daarover niet durft te praten maar het kan echt helpen! Als je niet van praten houd hoeft dat echt niet alleen praten te zijn. Ik krijg nu elke week twee vrouwen bij mij thuis omdat ik al een aantal maanden thuis zit door pesten en ondanks dat ik al met 20 andere psychologen heb 'gepraat' helpt dit toch wel een beetje. (en ik ben écht geen prater haha)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:43

Schaduw13 schreef:
Dank jullie wel!

Eigenlijk wil ik wel bij hem weg, maar toch hou ik nog veel van hem ondanks dat hij mij zo behandelt. Ook vind ik het enorm lastig om het uit te maken, ik ben op een of andere manier heel bang dat hij boos gaat worden.

Dit stopt op het moment dat jij het niet langer toestaat. Soms is houden van niet voldoende.

Ik heb nog niet de reacties gelezen maar wel je openingsverhaal.
Mijn advies, ga werken aan jezelf. je kunt erniets aan doen wat jou is aangedaan maar je hebt het wel zelf in de hand in hoeverre je dat jezelf in een slachtoffer rol laat duwen.

Er os altijd een keuze, nooit makkelijk maar niemand heeft ooit beweerd dat het leven makkelijk is.

Leer ervan, verwerk het en groei.
Nee ik bedoel het niet slecht maar als het er opaan komt is er maar een die jouw leven kan verbeteren en dat ben jij, wellicht met wat proffessionele hulp, maar jij moet het uiteindelijk doen.
Dus meid, laat ze allemaal zien dat je niet kapot te krijgen ben!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:48

Ts, het is jammer genoeg bekend dat kinderen met een destructieve jeugd later ook in destructieve relaties belanden. Jij zit er al in, besef dat goed. Erger dan je verleden kan haast niet voor een jonge opgroeiende meid dus schop hem eruit. Ben je te bang voor zijn reacties dan kom je maar een week bij mij logeren.

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 18:51

Dan denk ik toch echt dat ik mijn moed bij elkaar moet gaan sprokkelen...
Ik zou vanavond eigenlijk nog naar hem toe gaan, maar ik denk niet dat ik het vandaag al uit ga maken omdat ik dan denk dat ik naar huis kan lopen :n

Wat betreft de hulp, is een psychiater anders als iemand die school inhuurt voor problemen?
En hoe kom je bij zo psychiater?

En dankjewel voor je aanbod Bigone! Zal er zeker aan denken! :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:59

IK denk dat voor jouw problemen echt goede hulp nodig is. Natuurlijk kunnen schoolhulpverleners veel maar heb je die echt alles verteld??

tinkerkyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:03

Een psychiater doet heel andere dingen dan een vertrouwenspersoon op school. Je huisarts kan je doorverwijzen/aanmelden voor een psychiater. Deze helpen je om je negatieve gevoelens om te zetten, ik denk dat dat jou al kan helpen. Voor wat betreft je vriend ben ik het helemaal eens met de rest. Kies voor jezelf, deze jongen is niet goed voor je. Helemaal niet door wat je allemaal al hebt meegemaakt.

Groetjes Sharon (receptioniste bij een psychiatrisch ziekenhuis)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:03

Schaduw13 schreef:
Dan denk ik toch echt dat ik mijn moed bij elkaar moet gaan sprokkelen...
Ik zou vanavond eigenlijk nog naar hem toe gaan, maar ik denk niet dat ik het vandaag al uit ga maken omdat ik dan denk dat ik naar huis kan lopen :n

Wat betreft de hulp, is een psychiater anders als iemand die school inhuurt voor problemen?
En hoe kom je bij zo psychiater?

En dankjewel voor je aanbod Bigone! Zal er zeker aan denken! :)

Persoonlijk ben ik er geen voorstander van je partner als laatste in te lichten dat je weg wil. De reden anders moet ik naar huis lopen is geen. Reden.

In een relatie zitten twee mensen. Als de een niet meer wil is de enige weg dit aan diegene zelf te laten weten. Geen verraad groter dan achteraf er achter te komen dat je relatie allang kapot bleek te zijn en jijzelf de laatste was die er achter kwam. Met andere woorden; laat hem weten dat de relatie over is als dat is wat je wil.
Spreek desnoods ergens af waar je zeker ben van je veiligheid.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:06

Je kunt bij de huisarts een afspraak maken, en zij kunnen je dan doorverwijzen naar een psycholoog of psychiater. Je hoeft bij de huisarts meestal ook niet het hele verhaal te vertellen als je dat niet wilt, zodra voor hen duidelijk is dat je de hulp echt nodig heb (en dat heb je!) verwijzen ze je door. In tien minuten kan dat allemaal geregeld worden, dus ik raad dat zeker aan :)

*knuffel* In elk geval heel veel succes en sterkte gewenst!

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 19:11

Nee ik heb haar niet alles verteld, ik heb de laatste keer al wel wat meer los gelaten.
Ik heb haar ook al verteld dat ik gepest ben geweest en ze weet van mijn thuis situatie, maar meer nog niet..

Misschien dat ik er met mijn ouders over ga hebben om toch een psychiater erbij te halen :)

De relatie gaat al een hele tijd niet zo lekker meer het is een poos geleden al een keer uit geweest omdat IK niet goed genoeg zou zijn.. Alleen miste ik hem zo erg dat ik weer terug wilde bij hem. Helaas is dat nu de stomste fout die ik me nu kan bedenken..

En wss laat hij me wel echt naar huis lopen als ik het uit gemaakt heb en het is toch best een aardig eindje lopen :o

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:29

Schaduw13 schreef:
Nee ik heb haar niet alles verteld, ik heb de laatste keer al wel wat meer los gelaten.
Ik heb haar ook al verteld dat ik gepest ben geweest en ze weet van mijn thuis situatie, maar meer nog niet..

Misschien dat ik er met mijn ouders over ga hebben om toch een psychiater erbij te halen :)

De relatie gaat al een hele tijd niet zo lekker meer het is een poos geleden al een keer uit geweest omdat IK niet goed genoeg zou zijn.. Alleen miste ik hem zo erg dat ik weer terug wilde bij hem. Helaas is dat nu de stomste fout die ik me nu kan bedenken..

En wss laat hij me wel echt naar huis lopen als ik het uit gemaakt heb en het is toch best een aardig eindje lopen :o

Naar huis lopen gebeurt alleen als je ergens heen gaat }> zorgen voor jezelf begint ook bij de verantwoordelijkheid bij jezelf neerleggen.
Als jij al weet dat je naar huis moet lopen zorg dan dat je daar een oplossing voor vind.
Je kunt het!
Nogmaals het stopt pas wanneer jij daar zelf toe beslist.
Succes en heel veel sterkte.