Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Shadow0 schreef:En je hebt geen vast contract? Dan zou ik er erg voorzichtig mee zijn.
Janine1990: zelfs in dat gunstigste geval is het vreemd om subsidies te willen ontvangen voor iemand die gewoon functioneert en in feite geen extra zorg of risico vertegenwoordigt.
Janine1990 schreef:Maar we kennen de exacte inhoud van de brief niet. Wellicht is het gericht op meerdere mensen, en is het adres en de naam dmv een macro ingevuld?
Shadow0 schreef:Janine1990 schreef:Maar we kennen de exacte inhoud van de brief niet. Wellicht is het gericht op meerdere mensen, en is het adres en de naam dmv een macro ingevuld?
Dat maakt toch niet uit? Het blijft zoeken naar subsidiegeld dat achteraf bij functionerende werknemers wordt gezocht, ipv dat er werkelijk werknemers voor worden aangesteld die die hulp nodig hebben.
Electra63 schreef:Veel werkgevers vragen bij de indiensttreding of de nieuwe medewerker een uitkeringsverleden heeft gehad. Dat is inderdaad om subsidies te kunnen aanvragen. Deze subsidies zijn juist om mensen met een achterstandspositie meer kans te geven op de arbeidsmarkt.
Ik heb hem ook gewoon ingevuld, ik had al geen geheimen wat mijn gezondheid betreft, baas was allemaal al op de hoogte
Joltsje schreef:hmmm.. begrijp ik shadow. maar als je subsidie kunt krijgen, dan doe je dat toch.zou ik als mens doen, maar dus ook zeker als bedrijf.
Shadow0 schreef:Electra63 schreef:Veel werkgevers vragen bij de indiensttreding of de nieuwe medewerker een uitkeringsverleden heeft gehad. Dat is inderdaad om subsidies te kunnen aanvragen. Deze subsidies zijn juist om mensen met een achterstandspositie meer kans te geven op de arbeidsmarkt.
Daar zijn ze inderdaad voor bedoeld. Maar de manier waarop het wordt uitgevoerd lijkt er toch vaak niet gericht op werkelijke integratie van mensen met een arbeidshandicap, maar eerder op het ontvangen van subsidie op mensen die op eigen kracht al succesvol zijn geintegreerd. In bepaalde opzichten is dat logisch (omdat werkgevers een groot risico dragen qua ziekte en dergelijke), maar toch vind ik het niet helemaal correct.
De cijfers van hoeveel werknemers met beperking er in dienst zijn van grote organisaties wijzen ook niet echt op een inclusieve houding van de werkgever.
Ayasha schreef:voor 35% krijgt ie bij mijn weten sowieso een subsidies. Of het zou in Nederland anders moeten zijn (en naar wat ik hoor zijn ze daar juist nog kariger dan in België kwa subsidies en uitkeringen) maar in belgië geldt het pas vanaf +66% invalide