Boete!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

femo

Boete!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 13:23

Ik heb denk ik 6 maanden geleden een boete gehad voor fietsen zonder licht. maar nog steeds heb ik niets binnen. zullen ze hem vergeten zijn? *\o/*

Snadrem

Re: Boete!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:24

Zou zo maar kunnen ;)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 13:26

het zal toch niet gebeuren dat ie na een aantal jaar ineens binnen is, en dat je 'm voor 14 dagen moet betalen.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:07

Citaat:
Binnen welke termijn moet de bekeuring op de mat liggen?

Bij verkeersovertredingen die onder de wet Mulder vallen (de lichtere overtredingen) behoort de CJIB-beschikking in principe binnen 4 maanden op de mat te liggen. Heeft de overtreder gebruik gemaakt van een huurauto, dan moet de CJIB-envelop binnen 8 maanden ontvangen zijn. Er zijn situaties waarbij deze termijnen overschreden mogen worden, bijvoorbeeld bij tussentijdse verhuizingen of andere omstandigheden waardoor het langer duurt om de adresgegevens van bestuurder/kentekenhouder te achterhalen.
Wanneer deze termijnen worden overschreden kan de overtreder een bezwaar/beroepschrift indienen bij de officier van justitie.
Bij verkeersovertredingen die onder het strafrecht vallen, geldt een verjaringstermijn van drie jaar.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 14:21

oh wat fijn! ik was zo kwaad toen namelijk. ik fiets ALTIJD met licht . alleen was voor de zoveelste keer mijn licht gemolt. waar niks aan gedaan werd! bedankt voor deze info! ik heb mijn antwoord en dus mag er een slotje op dit topic! :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:39

Misschien een keer door de vingers gezien, later gedacht van:"Ach, als ze beloofd het de volgende keer te doen".
Het ligt er soms ook aan hoe je overkomt op hun.

Mijn lieve vriendje had bij zn oude auto de uitlaat stuk, en was vergeten zn gordel om te doen :Y) .
Stond politie naast hem bij t verkeerslicht wat gebaarde dat hij t raam omlaag moest doen.
En toen zeiden ze dat en Richard (vriend) heel beleefd:"Ja klopt, is net op de rare drempel gebeurd, ben onderweg naar de garage". "Prima, en doe je gordel om!" zei de agent :').

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 14:42

haha, echt? ik kwam terecht in zo'n invasie van agenten. dat is zo'n hele groote opgezette controle. waarbij ze elk studentje van hun fiets trekken, en geld innen. ik heb echt gesmeekt het door de vingers te zien, maar ze hielden voet bij stuk...

ik ben ook boos geworden. wel beleefd gebleven, maar ik heb wel het eea gezegd. ik denk dat ze het dus niet door de vingers hebben gezien. was wel aardig geweest! :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:44

Ja kan zijn dat ze het alleen deden om je te laten schrikken zodat je het de volgende keer niet meer doet. Ik heb ook een keer een boete gehad voor 'fietsen' op de stoep (zitten op de fiets met me voeten meelopen naast een lopende vriendin..) maar ook nooit meer gehad!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 14:52

sjonge jonge, wat flauw! maar ik vind het dan wel leuk dat ze je toch geen boete sturen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:56

Mijn vriend heeft 4 jaar geleden een boete gekregen voor fietsen zonder licht en tot op de dag van vandaag niks ontvangen :Y)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 14:58

*\%/* stelle leipo's, die politie agenten!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:03

Ik vind eigenlijk dat die politieagenten groot gelijk hebben. Als ik op de fiets ben neem ik altijd een reservelampje mee. Je bent namelijk gewoon echt niet zichtbaar, en dat kan zulke gevaarlijke situaties opleveren!
Ik denk dat je dus geluk hebt :j

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 15:06

ja, dat ben ik met je eens hoor. alleen het is wel banketstaaf dat ze eigelijk niks doen aan het stelen en kapot maken van je fiets, en je licht, maar wel leuk boete's gaan uitdelen. mijn irritatie was er al omdat het echt net de dag ervoor gebeurd was. :')

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:06

Zoo das lekker... Bij mij was die d'r binnen een week :+
Betaal d'r nog voor... Tot juni,
Vanaf december ofzo

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:06

Action heeft van die lampjes, kosten geen drol en heb er altijd 1 in mn tas zitten :).

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 15:14

:O maar dan had jij een duurdere dan mijn boete, die van mij was 50 euro ;)

daar had ik heel wat fietslampjes van de action van kunnen kopen :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:23

Stelen en slopen van een fiets is geen gevaar voor andere weggebruikers...

Gewoon een lampje op je fiets, hoe moeilijk is dat..
Automobilisten zien je zo over t hoofd....

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 15:25

ja ja ja, ik fiets ook Altijd met licht. maar ik uit mijn werk kom, en direct door naar stal ga, heb ik geen tijd meer om even naar de hema gaan om lampjes te komen. kom op zeg. beide problemen moet iets aan gedaan worden hoor.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:27

Mijn boete voor de brommer kwam ook pas na een half jaar.
Dus ik zou nog niet te vroeg juichen.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:27

Die van mij was inderdaad 350 *niet meer aandenken*

Maar licht op je fiets is zo belangrijk,
Reed laatst bijna iemand aan, ben uitgestapt
Heb hem m'n lichtje gegeven die k nog in me tas had.

Ik deed ze dr meestal op en af als ik met de fiets was !

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:29

femo schreef:
ja ja ja, ik fiets ook Altijd met licht. maar ik uit mijn werk kom, en direct door naar stal ga, heb ik geen tijd meer om even naar de hema gaan om lampjes te komen. kom op zeg. beide problemen moet iets aan gedaan worden hoor.

Als je doodgereden word hoef je helemaal geen lampies meer te kopen! +:)+

Zorg gewoon dat je ze in huis hebt ;) of beter: Aan je fiets.

Gewoon voor de volgende keer. Dan ben je safe! :)
En t risico op een boete is veeeeel kleiner :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:35

Ik vind het nogal onbeleefd dat je flink tekeer bent gegaan tegen de agenten die gewoon hun werk deden.
Jij had geen licht, die agenten kunnen ook niet ruiken dat dat de dag ervoor kapot is gemaakt.
En dan nog, jij bent verantwoordelijk voor je eigen spullen en als er iets kapot is, hoor jij het te maken voor je weer op pad gaat ;)

En wat wil je dat de agenten er aan doen? Weet je wie je lamp kapot heeft gemaakt?
Ze kunnen moeilijk van deur naar deur om te vragen wie het gedaan heeft in de hoop dat de dader het eerlijk toegeeft.
Dat is nog eens verspilling van politie inzet!

Mazzel gehad dat je geen flip op de mat hebt gekregen, maar dat je hem in eerste instantie wel kreeg vind ik meer dan terecht!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 15:36

ik had ze dus altijd aan mn fiets, maar die werden dus gejat. nu heb ik ze in mn tas, en gaat het goed! :D

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 15:38

Anc schreef:
Ik vind het nogal onbeleefd dat je flink tekeer bent gegaan tegen de agenten die gewoon hun werk deden.
Jij had geen licht, die agenten kunnen ook niet ruiken dat dat de dag ervoor kapot is gemaakt.
En dan nog, jij bent verantwoordelijk voor je eigen spullen en als er iets kapot is, hoor jij het te maken voor je weer op pad gaat ;)

En wat wil je dat de agenten er aan doen? Weet je wie je lamp kapot heeft gemaakt?
Ze kunnen moeilijk van deur naar deur om te vragen wie het gedaan heeft in de hoop dat de dader het eerlijk toegeeft.
Dat is nog eens verspilling van politie inzet!

Mazzel gehad dat je geen flip op de mat hebt gekregen, maar dat je hem in eerste instantie wel kreeg vind ik meer dan terecht!

die agenten waren anders ook behoorlijk onbeschoft hoor. beetje lacherig en echt burgertje pesten.

ik wil ook niet dat ze van deur tot deur gaan om te vragen. maar ik heb wel eens geha dat een agent serieus zag dat mijn fiets gejat werd, en dat hij eerst wat dingetjes moest vragen. terwijl die dief lekker weg fietste met mijn fiets.

nogmaals, ik rij altijd met licht. ik vind het ook levens gevaarlijk zonder licht.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:54

Ik wou net zeggen.. die agenten kunnen d'r soms ook wat van hoor.
Die.ik had heeft me gewoon echt een uur lang afgezeken.
Wat een kwal was dat !