Simpele dingen waar je gelukkig van wordt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Simpele dingen waar je gelukkig van wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 20:25

Door dingen die ik heb meegemaakt kan ik nu echt tranen van geluk krijgen door sommige simpele dingen. Sta ook vooral stil en neem de tijd om dingen om je heen te zien. Zo kan ik ontzettend gelukkig worden van:
een opkomende of ondergaande zon
akoestische muziek met inspirerende teksten
een vakantie
mn vriend als hij een whats appje stuurt of een mini verassing klaar maakt( een briefje, een kinder buneo in m'n tas etc)
een heldere sterrenhemel
simpelweg als we op de bank zitten met de hond erbij
een kop warme chocomel na een warme douche
vlinders

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:31

moonsparkle schreef:
een opkomende of ondergaande zon
een heldere sterrenhemel
simpelweg als we op de bank zitten met de honden erbij
vlinders

Deze gelden voor mij ook. En een mooie zonnige dag, verse sneeuw, bloesem en bloeiende bollenvelden. Een stil stukje natuur dat zijn gang gaat en waar ik naar kan kijken.

Een versgebakken witbrood uit de houtkachel. Liggen in de hangmat, een snurkend paard met een hangende lip. Grazende paarden die staan te genieten van het gras. Het ochtend of avond fluitconcert van de vogels hier. stilte. Heel veel dus

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 20:33

Ik waardeer de natuur ook heel erg. Ook kan ik gelukkig worden van het simpelweg kijken naar grote villa's :P dan waan ik me er gewoon even in. Of dan relativeer ik het en denk ik...wat ben ik blij dat ik niet dat alles schoon hoef te maken

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:35

Zonnige dag, op een winter zonder sneeuw, met temperatuur van -10 graden, dan loop ik op zn best!
Maar ook het droge voorjaar, zonder te veel luchtvochtigheid, met een zonnetje, dan ga ik wandelen....!
Net gemaaid gras! Kan ik ook echt van genieten.
Schoonmaken met mijn lievelings muzieksoorten op. Terwijl schoonmaken zelf nog niet eens heel leuk is.

In de bus zitten, ogen dicht, en alle leuke herinneringen die ik ooit gemaakt heb ophalen (vinden mensen het vreemd dat ik met een glimlach reis haha)
Mijn neus, in mijn net schoongemaakt huisje zetten, wanneer ik terug kom van boodschappen doen!
Een ppt presentatie geven, waar ik me volledig mezelf in kan zetten.
In de ochtend worden gewekt, door vogels, omdat de lente er aan komt.
De hond uit het hok halen, die vrolijk rondjes om je heen springt.

HEEEEEL veel
Zelfs....
Een goed boek

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:36

Hihi :D . Dat is ook wat, hebben we op vakantie voldoende gedaan ook. Een mega huis met denk ik zeker 10 hectare bos erbij en een eigen meer op het terrein. We zagen onze witte herder er al zijn patrouile rondje lopen. En de tuinman de boel bijhouden daarna.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:37

Mijn paard die mijn schone kleren onderkwijlt na het eten van een appel :+:

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 20:39

Kirsha schreef:
Mijn paard die mijn schone kleren onderkwijlt na het eten van een appel :+:

<3

IngridM

Re: Simpele dingen waar je gelukkig van wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:40

Geluk zit in de kleinste dingetjes. Vaak zijn mensen op zoek naar 'grote' zaken terwijl je geluk daar meestal helemaal niet in zit :-)
Goed bezig dus ! :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:42

Weer kunnen paardrijden zonder enige vorm van pijn :D

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:44

Mijn bed, zoooo blij als ik weer mag slapen!

Britta31

Wat heel rustgevend is.Dat is ons poesje Leentje,ze kan heel rustig slapen half in coma,op haar rug met alle pootjes van zich af.Daar kijk ik met veel plezier naar en het is goed tegen stress.(ze snurkt wel)
Ik heb wel een bijzondere band met Leen.Ik heb haar broodmager op straat gevonden.

AZNLady

Ik word helemaal gelukkig als ik bij mn vriend slaap en hij me dan wakker zit te houden met zn geklier :')
Dan voel ik me helemaal blij haha ! <3

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:47

Slapende huisdieren of gewoon even lekker knuffelen <3
Vanmiddag weer heerlijk genoten toen ik een van onze hondjes bij me op de bank had liggen, ze keek me zo lief en dankbaar aan, helemaal gelukkig word je dan :j
Heb dr heel uitgebreid geknuffeld :o

En later mn katje die glimlachend op de bankleuning lag te doezelen, zo aandoenlijk!
Bijna niet te geloven dat ie t gered heeft, meneer was bijna 10 weken en meer dood dan levend met een maand achterstand toen ie vorig jaar in huis kwam.

Zo blij dat we ze een kans hebben gegeven op een goed leventje!
<3

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:49

Ik kan werkelijk overal van genieten. Er hoeft maar een vogel over te vliegen en ik wordt er ontzettend vrolijk van. Dit is meteen mijn eigenschap waar ik het meest trots op ben. Achter wolken schijnt de zon geldt voor mij altijd. Ik weet verdriet en zorgen eenvoudig opzij te drukken wanneer ik iets moois zie of hoor. In nare situaties besef ik altijd heel goed wat ik wél heb, en dat maakt mij gelukkig.

Ik kan ook treurig en gelukkig tegelijkertijd zijn. 10 weken geleden is mijn hond overleden, ik was erg gek met dat beest en heb hem van pup af aan opgevoed en later in van alles getraind. Hij betekende veel voor mij. Toen hij overleden was, was ik treurig, wat normaal is. Maar tegelijkertijd had ik een grote glimlach op mijn gezicht staan door de mooie herinneringen aan hem én de steun die ik van vrienden en familie kreeg. Op die momenten wordt extra benadrukt hoe gelukkig ik wel niet mag zijn met de lieve mensen om mij heen.

Het gekke is dat ik helemaal weg ben van Bluesmuziek, muziek die voornamelijk uit negatieve ervaringen en droevige emoties voortkomt. Deze muziek maakt mij niet heel vrolijk, maar ik kan er wel intens van genieten.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:50

- Natuurtaferelen, zoals jullie zeggen! Kan ik zo van genieten :)
- Paardrijden in het ochtendzonnetje als het lekker rustig is op stal
- Wanneer m'n vriend me op m'n voorhoofd zoent <3 of gewoon alle kleine dingetjes die hij doet/zegt!
- Lekker gaan sporten/rennen en daarna een warme douche
- Kleine complimentjes! zoals 'wat een leuk truitje' :j
- Aardige mensen die meteen hun plaats op de bus afstaan voor ouderen
- Helemaal alleen een wandeling maken met m'n oortelefoon in en leuke muziek op
- Een spontaan berichtje van een vriend(in) die ik een tijd niet heb gesproken
- Hoe ongelooflijk dom maar schattig mijn kat soms naar de TV ligt te turen :')
- Als m'n hond me 's ochtends wekt door met z'n kwijlbek m'n gezicht onder te likken :D

En nog zoveel meer! Geluk zit inderdaad in kleine dingen :j

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:51

Staat de geur van pas gemaaid gras er al bij?

Compleet nutteloos, maar echt iets waar ik spontaan gelukkig van kan worden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:55

Domme acties van anderen , dan krijg ik een dikke smile op mijn gezicht :P Zo viel er vanmiddag op de 1 of andere manier een scholier op het fietspad dichtbij en daar genoot ik gewoon van haha , had niks maar zag er zo dom uit :')

ik geniet van de poes die altijd blij met me is , van het jonge spul in de natuur en van paardengeur. Wordt van veel dingen wel gelukkig

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:58

Kelly_ann schreef:
Staat de geur van pas gemaaid gras er al bij?

Compleet nutteloos, maar echt iets waar ik spontaan gelukkig van kan worden :+

JA :D hahahah :D

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:00

De muzikant bij de ingang van de supermarkt, die altijd heel vrolijk "goedemorgen mooie meisje" zegt. Al stormt het, regent het of is het -5, ik moet altijd lachen door die man (zonder tanden).

Van die bouwvakkers die op een bankje eten en meisjes nafluiten, om vervolgens schaterlachend verder te eten en dat steeds weer. Ik heb daar uitzicht op en word daar heel vrolijk en dus indirect gelukkig van.

Mooie natuur , zonsopkomst/ondergang.

Als een vriend of vriendin mij belt om af te spreken, dan voel ik mij gelukkig dat ik vrienden heb en zij mij ook echt waarderen en willen zien.

Maar ik ben erg snel vrolijk, gelukkig :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:02

Mijn vriend kan zo heerlijk giechelen tijdens de spaarzame momenten dat ik echt lief ben voor hem. Daar kan ik van genieten. En van mijn kat die kopjes geeft, van onze zondagse middagen in ons favoriete lunchtentje. Oh, en van in mijn raam zitten en kijken wat er in de stad allemaal gebeurt.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:03

Na een dag hard werken thuis komen terwijl het eten in de oven staat en mijn man de paarden eten heeft gegeven. Vervolgens mijn eten opschep, alles opruimt. En dan ga ik naar boven zet het bad aan. Gooi flink wat badschuim erin, pak mijn ereader en plof in bad. Bubbels even aan voor een flinke laag schuim en klaar. Mijn woensdagavond heerlijk!

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:04

Lachende baby's/kleine kindjes! <3

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:04

Nant schreef:
Maar ik ben erg snel vrolijk, gelukkig :j

Hier ook!!
Mijn dagen kunnen eigenlijk niet snel verpest worden.

Ooit werd er gezegd tegen mij "Wees gelukkig met de kleinste dingen, ben je de gelukkigste persoon op aarde"

Sinds die tijd, ben ik alles wat waarde heeft gaan waarderen. En mijn dagen kunnen bijna niet meer stuk.
Altijd lekker optimistisch, zelfs als het regent.

Leef je gelukkig....Zal je niet ongelukkig sterven

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:05

Nant schreef:
De muzikant bij de ingang van de supermarkt, die altijd heel vrolijk "goedemorgen mooie meisje" zegt. Al stormt het, regent het of is het -5, ik moet altijd lachen door die man (zonder tanden).

Ja? Dat vind ik knap... ik schaam mezelf dan altijd heel snel als rijk en verwend mormel dat weer een kar vol boodschappen komt halen. Heel ongemakkelijk voel ik me tegenover deze mensen :o

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:23

moonsparkle schreef:
Ik waardeer de natuur ook heel erg. Ook kan ik gelukkig worden van het simpelweg kijken naar grote villa's :P dan waan ik me er gewoon even in. Of dan relativeer ik het en denk ik...wat ben ik blij dat ik niet dat alles schoon hoef te maken

Hihi die heb ik ook.

-De geur van koeienmest...LENTE {:}
-Serietje Heartland kijken. Ik waan me dan nog een week Amy en zwaai in de meest gepaste houding (lees: leunend tegen muur met lief paardenhoof over mij heen, losse haren terug goed gelegd) naar mijn vriendje die met kruiwagen langsloopt..."Thy". :o? Helemaal in de ban en vriendlief stiekem ook (al dan niet geforceerd := )
-Een proper huis na het huishouden <3